• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Nektar

Tack alla och vilken träffsäker dikt, skulle vilja skicka den till alla jag känner...

Blödningen fortsätter, mörkt mörkt blod och anar stigande värkkurva.

Raffebo: satte bara in ett embryo så det känns ju lite avlägset, men jag har läst om större mirakel. Hade du någon värk i samband med dina blödningar? Gör du någon behandling nu igen?

Jag har nu fått den tidigaste tid jag kunde få och det på fredag om en vecka. Mest rädd för vad som ev komma skall i helgen!

• Lappgeten
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet    
    * Snöflinga  
    * Emki  

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar
    * Santa86

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET
    * Ws mamma
    * VackerBlomma
    * Mirage

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * Lappgeten (1:a IVF), TD 29/4 
    * Solanna (1:a IVF), TD 14/5
    * Nektar (3:e IVF), TD 20/5   

Gravid Gravida 
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug 
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök) 
    * Kvinna32 (BF 24/12)  
    * Äralltupptaget 1:a IVF
    * Hela85 1:a IVF 
     * Lappgeten (1:a IVF), BF 29/12 

Baby Födda 
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december 
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari 
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • Lappgeten

Igår var jag på VUL och fick se ett tickande hjärta och i rätt storlek för åldern. Nu vågar jag flytta ner mig i listan till gravida!

Det känns helt fantastiskt men ytterst overkligt fortfarande.

Nektar- Hoppas det är en ofarlig blödning

Lycka till alla som är uppe i svängen!      

• jennyz

Lappgeten: grattis!!!

Nektar: hoppas trots allt att det är en ofarlig blödning, jag blödde jättemycket denna gång, satt på toa nyårsafton och tyckte att det forsade ut, klumpar och blod, blod, blod...sedan också på natten... Men pyret sparkar för fullt nu ändå... I mitt fall fick jag också bara en tillbaka denna gång, förra graviditeten blödde jag också, då mindre i mängd men utspritt under längre tid, då fick vi två tillbaka... I vårt fall sitter moderkakan långt ner, hade dessutom ett koagel bredvid bebisen som skulle ut, blödde några dagar sedan bruna flytningar flera veckor... Tyvärr så kan man ju inte veta hur det är för er, önskar av hela mitt hjärta att erat pyre kämpar på nio månader, det är inte helt kört för er än i alla fall!!! Kramar!!!

• Nektar

[quote=70006631][quote-nick]jennyz skrev 2013-05-24 15:43:58 följande:[/quote-nick]Lappgeten: grattis!!!

Nektar: hoppas trots allt att det är en ofarlig blödning, jag blödde jättemycket denna gång, satt på toa nyårsafton och tyckte att det forsade ut, klumpar och blod, blod, blod...sedan också på natten... Men pyret sparkar för fullt nu ändå... I mitt fall fick jag också bara en tillbaka denna gång, förra graviditeten blödde jag också, då mindre i mängd men utspritt under längre tid, då fick vi två tillbaka... I vårt fall sitter moderkakan långt ner, hade dessutom ett koagel bredvid bebisen som skulle ut, blödde några dagar sedan bruna flytningar flera veckor... Tyvärr så kan man ju inte veta hur det är för er, önskar av hela mitt hjärta att erat pyre kämpar på nio månader, det är inte helt kört för er än i alla fall!!! ramaote]

Tack för tröstande ord. Vilken färg var dina blödnuingar när det vsr mycket? Hade du någon värk?

• jennyz

Det var blod med klumpar, rött med mörka klumpar... Jag hade också värk... värsta nyåret någonsin, men slutet verkar bli gott trots allt...

• heli78

Heli78: Även jag hade blödning i 3 omgångar med klumpar. Jag var helt säker på att det var kört, men nu sitter jag här med en 11 dagar gammal gosse. Det behöver inte betyda att det är kört.

• Snöflinga

Nektar: Kramar om massor! Att vänta och inte veta är fruktansvärt! Om det blir olidligt så åk in till akuten och be att få göra vul. En vecka är ju väldigt länge att gå med denna fruktansvärda ovisshet!
    Jag behövde ju bara vänta tisdag-fredag och det var tillräckligt hemskt, hade jag gjort om det hela skulle jag åka direkt till akuten och få svar svart på vitt. Det är mycket skönare.
    Håller också alla tummar för dig!

Jag har nu börjat med provera igen, och får antagligen mens om ca tio dagar, så nu är vi igång för vårt sista försök. Känns bra faktiskt! Och nervöst så klart!

• drömmer om ett barn
    Nektar: Jättetråkigt att höra att blödningen har tilltagit! Rynkar på näsan Synd att det är så lång väntetid, det måste kännas fruktansvärt att behöva vänta så länge på att få veta. Det finns ingen privat mottagning du kan komma till tidigare? Håller tummarna hårt för att det är en ofarlig blödning och att allt ser bra ut med den lilla. Stor kram

santa86: Det är skönt att få hjälp med sprutorna när man är nålrädd. Och så får killarna känna att dom hjälper till litegrann i allt det jobbiga deras käresta går igenom under behandlingen.

Hela85: Veckoindikatorn veckar stämma alldeles utmärkt, grattis! Solig

jenads: Praktiskt att spraya under sommaren och sen börja med sprutorna när kliniken öppnar igen. Känns det bra att vara på gång igen?

Lappgeten: Grattis till ett lyckat VUL! {#emotions_dlg.flower} Det är svårt att ta in något man kämpat för så länge, en väldigt overklig känsla.

Snöflinga: Skönt att ni är igång igen. Håller tummarna för er! Glad 
  • Nektar

Snöpliga: ja, där har du ju rätt. Känns dock väldigt jobbigt att besöka akuten. Hur kunniga är dem där egentligen? Vilken vecka var du dit och hur tedde sig din blödning? Upplever det som att min är för långdragen för att kunna föra något gott med sig..?