• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Mirage

Är det någon mer som fått ont i magen/livmodern vid samlag efter återföring? Det har ju gått 1,5 v sedan ÄP... vet att man ska vänta typ två veckor, men det känns inte som att det har nåt med smärta att göra utan snarare för infektionsrisken.

• Mustikka

Emilotta: ja det är det nog. Har hört att de som äter ersättning ofta sover hela nätter. Funderar ibland på att sluta amma och ge ersättning bara för att få sova en natt:P
    Men nu är det inte så länge kvar tills hon börjar få vanlig mat, så jag får stå ut.

• Ws mamma
    Mirage skrev 2013-05-26 21:27:09 följande:
    Är det någon mer som fått ont i magen/livmodern vid samlag efter återföring? Det har ju gått 1,5 v sedan ÄP... vet att man ska vänta typ två veckor, men det känns inte som att det har nåt med smärta att göra utan snarare för infektionsrisken.

Sex utan penetration är helt okej men just för infektionsrisken ska man inte före in "främmande föremål" dvs vaginala samlag eller sexleksaker. Sen tror jag tom det är tre veckor. Vi fick tillbaka två 5-dagarsodlade och då sa dr Ida att det var inget samlag på två veckor men då hade det ju redan gått fem dagar från ÄP.
  • santa86

De är väl inte bara jag som tycker att senaste listan blev lite knasig.. :/ jag finns ju inte ens me :/

Nu är jag på väg in till sensia igen och ska ta blodprov :/ önska mig lycka till, dessa nålar.. :/ huuu....

• heli78
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet     
    * Snöflinga  
    * Emki   

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar
    * Santa86

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 
    * Ws mamma 
    * VackerBlomma

{#emotions_dlg.flower} Ruvar   
    * Lappgeten (1:a IVF), TD 29/4  
    * Solanna (1:a IVF), TD 14/5 
    * Nektar (3:e IVF), TD 20/5  
    * Mirage (3:e IVF), TD 5/6

Gravid Gravida  
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mammaidamaria (1:a IVF)  
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug  
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10 
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10 
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök)  
    * Kvinna32 (BF 24/12)   
    * Äralltupptaget 1:a IVF 
    * Hela85 1:a IVF 
     * Lappgeten (1:a IVF), BF 29/12 

Baby Födda  
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december  
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari  
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
    * Heli78 (1:a IVF) Pojke, Uno, 13 maj
    * EbbaGrön (1:a IVF) Pojke Alrik, 21 maj

En pojke till har fötts. Håller tummarna för alla er som kämpar och hoppas innerligt att det inom kort är er tur!
  • Stargazers

Mensen är här igen :( Nu hoppas jag verkligen att vi snart får en tid för att få komma på ett första besök på kliniken (remissen gick iväg för 3 veckor sedan) så att man har något att se fram emot!

storstaonskan.blogg.se Anv.namn: flicka, lösen: pojke
  • turtle01

Tack mustikka! :)

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • Emilotta

Santa86: ledsen jag såg nu att det blev jättekonstigt när jag skulle ändra åt Kvinna32. var inte meningen! men såg nu att heli78 verkar ha fixat till listan igen. förlåt om nån mer föll bortSkäms