• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Stargazers
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet     
    * Snöflinga  
    * Emki   
    * Kvinna32

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar
    * Santa86

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 
    * Ws mamma 
    * VackerBlomma 

{#emotions_dlg.flower} Ruvar   
    * Lappgeten (1:a IVF), TD 29/4  
    * Solanna (1:a IVF), TD 14/5 
    * Nektar (3:e IVF), TD 20/5   
    * Mirage (3:e IVF), TD 5/6

Gravid Gravida  
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari 
    * Mammaidamaria (1:a IVF)  
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug  
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10 
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10 
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök)  
    * Äralltupptaget 1:a IVF 
    * Hela85 1:a IVF 
     * Lappgeten (1:a IVF), BF 29/12 

Baby Födda  
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december  
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari  
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
    * Heli78 (1:a IVF) Pojke, Uno, 13 maj
    * EbbaGrön (1:a IVF) Pojke Alrik, 21 maj
  • Micro

Grattis Turtle1. Kul att se att ngn blivit gravid på naturlig väg. Jag och sambon får remiss till Umeå om vi inte blivit gravida  innan hösten. De har inte hittat ngt fel på någon av oss så ibland undrar jag om vi ska fortsätta utan ivf men jag vill nog ändå köra på ivf eftersom vi inte är så unga längre. Tiden går ju. 

Min sambo jobbar så att han ofta är borta flera dygn i sträck. Så klart visade fertilitetsmontiorn ÄL idag. Messade sambon och frågade om han kunde smita hem men han var 12 mil hemifrån på sjön. Varför skulle ÄL komma just idagRynkar på näsan, Hoppades på torsdag när han är ledig, vill ju maxa chansen. Vi får väl sexa imorgon och hoppas på turenGlad 

Stargazers: Vet du hur lång väntetiden brukar vara? Eller är det ngn annan som vet? Kanske du får vänta till efter att de haft sommarstängt. 

• Stargazers
    Micro skrev 2013-05-28 13:09:21 följande:
    Grattis Turtle1. Kul att se att ngn blivit gravid på naturlig väg. Jag och sambon får remiss till Umeå om vi inte blivit gravida  innan hösten. De har inte hittat ngt fel på någon av oss så ibland undrar jag om vi ska fortsätta utan ivf men jag vill nog ändå köra på ivf eftersom vi inte är så unga längre. Tiden går ju. 

Min sambo jobbar så att han ofta är borta flera dygn i sträck. Så klart visade fertilitetsmontiorn ÄL idag. Messade sambon och frågade om han kunde smita hem men han var 12 mil hemifrån på sjön. Varför skulle ÄL komma just idagRynkar på näsan, Hoppades på torsdag när han är ledig, vill ju maxa chansen. Vi får väl sexa imorgon och hoppas på turenGlad 

Stargazers: Vet du hur lång väntetiden brukar vara? Eller är det ngn annan som vet? Kanske du får vänta till efter att de haft sommarstängt. 
    Typiskt att du ska ha ÄL när karln inte är hemma! Men det behöver inte vara för sent ifall ni får till det imorgon :)

Jag vet inte hur lång väntetiden brukar vara, har hört vissa som har fått komma på första besöket redan 2 veckor efter remissen! Men sån tur har uppenbarligen inte vi :P Räknar inte med att få börja själva behandlingen innan sommarstängningen men hade blivit väldigt glad om vi i alla fall fått komma på ett första besök innan juli! Men än så länge har vi inte hört ett pip från Umeå. Inom 3 månader är man ju iaf garanterad att få komma på första besöket, men hoppas verkligen att det sker lite fortare än så :)
  • drömmer om ett barn
    jenads: Skönt att höra att ni är peppade och redo att försöka igen! {#emotions_dlg.flower} För oss går det bra än så länge *peppar peppar*

EbbaGrön: Stort grattis till er son! Hjärta Har allt gått bra?

Mirage: Så himla roligt att höra att du äntligen är ruvare, grattis! Solig Som du har kämpat för att nå hit.. nu håller jag mina tummar för att detta är guldägget och att det blir plus om drygt en vecka.

Nektar: Hur går det för dig? Inga fler blödningar hoppas jag!

Kvinna32: Beklagar än en gång att det inte gick vägen.. Gråter Kommer ni att satsa på FET med någon av era frysta blastocyster framöver?

santa86: Vad blev resultatet efter gårdagens blodprov?

Stargazers: Usch, tråkigt med mens.. Rynkar på näsan Man hoppas ju varje månad att det ska ta sig och även om man är inställd på att börja med ivf så känns det lika jobbigt varje gång den dyker upp. Hoppas ni hinner få kontakt med kliniken innan sommarstängningen.

Micro: Typiskt att din ÄL skulle infalla när sambon är så långt hemifrån! Förvånad Ni får göra det bästa av situationen och ta tillfället i akt så snart han kommer hem.. Flört
  • Jockelina

Kan crinone göra så att det visar positivt på grav test? Jag har fått två streck på ruvardag 12 men kan de bero på crinonet?

• EEJ

Crinone ger inte falska plus! Det är ägglossningssprutan som kan ge falskt plus men den borde väl ha gått ur kroppen på rd 12? Stort grattis!!

• Kvinna32

Drömmer: vi gör nog ett färskförsök efter semestern då det verkar som att det tar bättre för oss. Sen vill vi ha ut så många frysta som möjligt av vårt tre-pack!!

• Jockelina

EEJ: I sådanafall har jag äntligen lyckats efter 5 inseminationer och 10st!!!!!!!!!! IVF försök.