• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Jockelina

Hur räknar man nu igen? Är det rd1 vid insättning eller vis äp?

Räknas man som riskgraviditet om man gjort många Ivf ?

• drömmer om ett barn

santa86: Vad bra du är som tog sprutan själv!  Kändes det mycket tyckte du? Löste det sig med att hämta ut ny medicin?

Jockelina: Jag visste inte att detta är erat första plus. Fantastiskt att du orkade kämpa vidare så pass länge.. man ska aldrig ge upp! Kul och spännande med två embryon.

Dagen efter ET räknas som ruvardag 1. IVF-graviditet räknas inte som riskgraviditet enligt min barnmorsa iallafall. Inga extra ultraljud eller liknande. Lite synd då man är extra orolig..

• Nektar

Har varit på koll nu och det var som befarat ett mf. Jätteledsamt att se fostret (dött v 6+0 ca) och veta att jag ännu har kvar att blöda ut det. Extra drygt med tanke på att jag redan blött i olika mängd i 3 veckor...ser fram emot att bli hormonfri

• Hela85
    Nektar skrev 2013-05-31 11:26:40 följande:
    Har varit på koll nu och det var som befarat ett mf. Jätteledsamt att se fostret (dött v 6+0 ca) och veta att jag ännu har kvar att blöda ut det. Extra drygt med tanke på att jag redan blött i olika mängd i 3 veckor...ser fram emot att bli hormonfri
    Beklagar verkligen :( Så tråkigt att läsa men skönt att du äntligen fick kolla upp det och slippa fundera. Förstår att det inte finns några ord som direkt tröstar men jag håller alla tummarna att det ska gå hela vägen nästa gång!
  • santa86

Nektar: jätte tråkigt att höra :( ingen kul besked att få :( hoppas att den tiden går fort.. Önskar dig en ljusare framtid med nya tag.. <3

• santa86

Drömmer om ett barn: jo de känns bra att våga ta dom själv..

I torsdags var jag hos gyn, gick bra men blåsorna var för små än, så några dagar till... Lite tråkigt dock att de bara var fem stycken :/ hoppas att dom är fina.. Ska tillbaka till gyn på måndag..

• Petto 83

Men fy vad tråkigt!!! Trodde verkligen det var er tur nu. Skickar massor med styrkekramar till er

• Petto 83

Men fy vad tråkigt!!! Trodde verkligen det var er tur nu. Skickar massor med styrkekramar till er