• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Nektar

Turtle och heli78: stort grattis till era guldklimpar!

Mikro: håller tummarna att äl håller i sig men att ni kan tänka bort måstet och istället se fram emot vad som komma skall.

Mirage: vad kul att du äntligen fått till det! Håller tummarna att det var superägget ni fick insatt!

För oss vet jag inte hur det går. Känner mig mindre gravid och tror nog senaste testet i lördags visade något något svagare, men det var iofs färskt urin. Har fortsatt blöda, men börjar bli mindre nu. Vi avvaktar besked på fredag fm, men är rätt säkra på mf eller liknande. Har fått bra med stöttning från olika håll då jag berättat så et börjar kännas mindre dåligt iaf. Hoppet finns för framtida försök..

Kvinna32: är du fri från komplikationer och ev blödningar nu? Hoppas det för det är ju verkligen en sur påminnelse så länge det håller i sig. Har du testat något för att se om hormonerna lämnat kroppen? Mina bröst skriker fortf men tar iofs femanest och lutinus fortfarandeäen om jag nu börjar trappa ner mot fredag..

• EEJ
    Jockelina skrev 2013-05-28 19:40:36 följande:
    EEJ: I sådanafall har jag äntligen lyckats efter 5 inseminationer och 10st!!!!!!!!!! IVF försök. 
    Helt fantastiskt!
  • drömmer om ett barn

Jockelina: Grattis till graviditeten! Ni har verkligen kämpat länge.. håller tummar och tår för att det går bra för det lilla livet!

Kvinna32: Bra strategi! Om ni får bättre resultat med färskförsök så tycker jag absolut att ni ska köra på det. Och ju fler till frysen desto bättre..

• drömmer om ett barn

Nektar: Vad skönt att ni får stöttning från era nära och kära i denna situation. Svårt att hålla något sådant för sig själv och försöka hålla skenet uppe för omgivningen. Usch, ingen borde behöva gå genom det ni gör nu.. Hoppas innerligt att det ser bra ut med den lille på fredag. Stor kram

• Nektar

Jockelina: underbart!! Såg embryot ovanligt bra ut denna gång eller har ni haft bra förutsättningar även tidigare?

• santa86

Drömmer om ett barn: haha.. Ja efter flera försök så fick dom lite blod (svår stucken) men svaren blev dom att jag var tvungen att öka dosen :/

Så jag har lite panik att hinna få tag i flera sprutor :/ finns ju inte som överallt..

Hör och häpna :) jag tog sprutan helt själv igår :))) stolt :)

• Jockelina

Nektar: det har alltid sett bra ut med topp kvalité på embryo och slemhinnan. Det är de som gjorde att vi försökte en tionde gång. Jag kan inte tro det ännu. Men något måste ha hänt då jag aldrig fått plus innan så även om det skulle bli mf så har jag nu fått ett tecken på att det kan funka. Vi gick två Bruno och jag hoppas båda klarat sig men är super nöjd men en oxå. Vi har en kvar i frysen av toppkvalitet vilket känns super.

• Nektar
    Jockelina: Håller verkligen tummarna för er!! Så känner vi också att efter 3 försök med toppenfina blastisar så är det skönt att se att det senaste iaf fäste. Är fortfarande nervös för komplikationer då jag ännu inte varit på koll. Ser mycket "fram" emot att ev få veta mer och hoppas på så bra besked som möjligt. Nu hoppas vi ju att du slipper uppleva detta med att bara känna hopp av att det kunde fästa och att ni istället får ert efterlängtade barn! Hoppas ni har folk runt omkring som stöttar er! 
  • Kvinna32

Jag småblöder lite till och från men det är nog slut snart!! Alla symptom borta testade dock svagt svagt plus igår....väldigt svagt!!