• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Snöflinga

Nu är vi igång igen. Tog första dosen Femanest idag och har vul inbokat för koll att slemhinnan 17/6. Känns dock lite skumt att mensen liksom kommit av sig idag. Den kom igång bra igår, men nu väldigt lite... Hoppas det inte krånglar till det hela. Man vill ju att hela den gamla slemhinnan ska blöda ut ordentligt.

• VackerBlomma
    Snöflinga skrev 2013-06-04 22:31:37 följande:
    Nu är vi igång igen. Tog första dosen Femanest idag och har vul inbokat för koll att slemhinnan 17/6. Känns dock lite skumt att mensen liksom kommit av sig idag. Den kom igång bra igår, men nu väldigt lite... Hoppas det inte krånglar till det hela. Man vill ju att hela den gamla slemhinnan ska blöda ut ordentligt.

Härligt att ni kommit igång igen:) Vi tar tag i vårt FET till hösten, har varit komplikation på komplikation efter missfallet så nu siitter jag här nyopererad och sjukskriven:/ Men men, tjurig som man är så reser man sig upp igen:P Lycka till, håller tummarna att det vägen! Kram
  • drömmer om ett barn
    supernova99: Wow, det är verkligen helt fantastiskt att ni lyckades på egen hand mellan behandlingar efter så många år! Måste kännas som en dröm.. Skrattande Stort grattis till er båda och lycka till med lilla ärtan! {#emotions_dlg.flower}

santa86: Vad spännande med ÄP på fredag! Solig Då blir det till att ta ÄL-sprutan idag då? Vid 1:a plocket kände jag ingenting alls, vid 2:a och 3:e kändes det då jag fick lokalbedövningen men ingenting när äggblåsorna plockades ut. Var öm i magen under större delen av eftermiddagen/kvällen efter samtliga plock men det hade gått över till nästa dag när jag vaknade. Fick tillbaka 2-dagars odlade embryon varje gång. Hoppas det kommer gå bra för dig och att du får ett så smärtfritt plock som möjligt, lycka till! Glad

Snöflinga: Så roligt att höra att ni är igång med nytt försök. Håller tummarna för att allt går bra trots att blödningen avtog under gårdagen. Har den tilltagit idag? Hejar på er, nu SKA det gå vägen! Drömmer

VackerBlomma: Ånej, har du varit tvungen att operera dig!? Förvånad Har det med livmoderinflammationen att göra eller något annat? Hoppas operationen gick bra och att du återhämtar dig snart. Krya på dig!
  • VackerBlomma
    drömmer om ett barn skrev 2013-06-05 14:33:41 följande:
    VackerBlomma: Ånej, har du varit tvungen att operera dig!? Förvånad Har det med livmoderinflammationen att göra eller något annat? Hoppas operationen gick bra och att du återhämtar dig snart. Krya på dig!

Ja, infektion efter punktionen av cystan, så blev av med ena äggledaren:/ Så jag kryar på mej för fullt:)
    Hur går det för dej? Flyter allt på som det ska? kram 
  • santa86

Tack för alla svar :) jag hoppas också att de kommer gå bra..

Ikväll tar jag äl-sprutan, måste säga att de känns bra att äntligen sluta med dom hämska sprutorna..

• santa86
    Så då har jag tagit äl-sprutan, Ååå vad de kändes bra =) imorgon är de den "lediga" dagen..

{#emotions_dlg.flower} Väntrummet     
    * Snöflinga  
    * Emki   
    * Kvinna32

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 
    * Ws mamma 
    * VackerBlomma
    *Santa86

{#emotions_dlg.flower} Ruvar   
    * Lappgeten (1:a IVF), TD 29/4  
    * Solanna (1:a IVF), TD 14/5 
    * Nektar (3:e IVF), TD 20/5   
    * Mirage (3:e IVF), TD 5/6

Gravid Gravida  
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari 
    * Mammaidamaria (1:a IVF)  
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug  
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10 
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10 
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök)  
    * Äralltupptaget 1:a IVF 
    * Hela85 1:a IVF 
     * Lappgeten (1:a IVF), BF 29/12 

Baby Födda  
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december  
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari  
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
    * Heli78 (1:a IVF) Pojke, Uno, 13 maj
    * EbbaGrön (1:a IVF) Pojke Alrik, 21 maj
  • Nektar

Vackerblomma: håller tummarna hårt för oss båda i höst, någon gång ska man väl få ha lite tur också!

Någon får gärna taort mig från ruvarlistan. Det är ju bnstaterat mf, dock ej slutkonstatetrat

• Nektar

Funkar det bra för er att skriva med mobilen? Inte för mig...

Well. Vi ska på koll nästa v för att bekräfta att allt kommit ut utan komplikationer. Tror och hoppas så är fallet.

Santa86: så spännande på fredag! För mig gjorde det rätt ont, men hade måånga blåsor. Det går säkert bättre för er. Håller dock tummarna för många fina äggblåsor!

• Stargazers
    Nektar: Usch vad hemskt...finns ingenting som kan lindra allt det tråkiga ni just nu går igenom...men skickar iaf styrkekramar till er... Hjärta
  • Stargazers

Hur länge kan man vänta sig att det tar innan kliniken kontaktar en efter att remissen gått iväg? Det är nu en månad sedan remissen gick iväg och fortfarande har vi inte hört ett ljud från dem. Mailade någon gång förra veckan men det mailet har jag då fortfarande inte fått svar på och lär väl aldrig heller få det. 

storstaonskan.blogg.se Anv.namn: flicka, lösen: pojke