• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Nezzan
    Supernova99: Men shiit så häftigt Hjärta Grattis i en massa! Förhoppningsvis kanske kliniken är schysst och ni kanske får tillbaka den del av pengar för två försök som ni inte kommer att utnyttja...?

Men snacka om högsta vinsten... Glad
  • jennyz

Supernova: så härligt att livet kan vända, att det kan bli så underbart, supergrattis!!!!

• supernova99

Tack alla! Det är fortfarande svårt att förstå, vi har försökt själva i 4 år innan vi började med ivf.. Hur kunde det plötsligt fungera ? Har räknat lite och jag är i V5 nu. Och om allt går bra blir det en februari bebis :)

• Nektar

Grattis supernova99!! Vad var det ni hade för bakgrund, något "fel" konstaterat eller bara oflyt? Du fick alltså äl ca1r dagar efter ivf:en då? Vi håller tummarna för en fortsatt mirakelhistoria :)

Äralltupptaget: hur gick det idag? Tänker på er och hoppas på det bästa!

• santa86

Nu skriver jag så här sent igen :P jag är ingen nattuggla egentligen.. Idag var jag på gyn, fick gå till Möller eftersom aurell var borta. Mina blåsor var uppe på 17 mm så på fredag åker vi ner för äp :) nu börjar jag bli nervös.. :/ ni som har gjort detta förut, gör de mycke ont? Och hur länge fick ni odla?

• jennyz

Jag har gjort många ÄP, och alla har gått bra, inte särskilt ont alls, detta är ju väldigt olika från person till person, så jag talar för mig själv när jag säger att det är lugnt... Var noga att berätta för personalen hur du känner dig, du kommer att ha en sköterska bredvid dig hela tiden som kan ge mer smärtstillande om du känner att det behövs... Det är lite ömt efteråt när bedövningen släppt, jag brukar sova en stund på em efter ÄP, sedan mår jag bättre, man blir ju rätt groggy av medicinerna...
    Håller tummarna för att allt går kanon på fredag!!! Tänk snart är du ruvare!!!
    Vi har odlat allt från 2-5 dagar, den första gången jag blev gravid odlades de två dagar, denna graviditet tre dagar...

• Jockelina

Jag har gjort 5 äggplock. 3 på Sahlgrenska där man fick morfin, ett i Umeå med morfin och ett i Danmark där man bara får lokalbedövning. Jag måste säga att jag gillade den i Danmark bäst. Jag mådde inte illa eller var trött alls efter behandlingen. Jag mådde hur bra som helst efteråt. Så jag förespråkar INTE morfin.

• Hela85
    santa86 skrev 2013-06-04 01:08:04 följande:
    Nu skriver jag så här sent igen :P jag är ingen nattuggla egentligen.. Idag var jag på gyn, fick gå till Möller eftersom aurell var borta. Mina blåsor var uppe på 17 mm så på fredag åker vi ner för äp :) nu börjar jag bli nervös.. :/ ni som har gjort detta förut, gör de mycke ont? Och hur länge fick ni odla?

Var inte orolig. Tyckte äggplocket gick väldigt bra och snabbt. Gjorde inte alls speciellt ont. Visst var man inte groggy efteråt men framåt kvällen kändes allt nästan som vanligt för mig i alla fall. Lycka till på fredag!
  • supernova99

Nektar: vi har inga konstaterade fel. Oförklarligt barnlös som dom kallar det, har hört förut om dom som först fått ett barn via ivf och sedan spontant. Kan det vara något med kroppen som vaknar till liv.. Innan vi fick våran pojke via ivf så försökte vi i 4 år utan något plus på Stickan. Det jag har lyckas räkna ut är att jag borde haft ägglossning i mitten av maj. Fick mens efter misslyckade ivf försöket 1/5. Det känns så märkligt just nu också att inte ta några som helst piller eller vagiatorer. Bara folsyra. Har telefon tid med kliniken 10/6 får se vad dom säger.. :)