• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • supernova99

Hej! Någon som har erfarenhet av detta? Har hat bruna flytningar med trådar i några dagar, vad kan detta vara? Är livrädd att det är ett missfall! Hade inget sånt med sonen..

• VackerBlomma
    Nektar skrev 2013-06-05 23:26:41 följande:
    Vackerblomma: håller tummarna hårt för oss båda i höst, någon gång ska man väl få ha lite tur också!

Någon får gärna taort mig från ruvarlistan. Det är ju bnstaterat mf, dock ej slutkonstatetrat

Ja, till hösten är det vår tur :)

be dom kontrollera noga att allt kommit ut efter missfallet. I mitt fall såg dom att det var rester kvar både på kollen 4 och 5 veckor efteråt, men i och med att jag blödde vid de båda tillfällena så gjorde de ingen aktiv åtgärd att ta bort vilket är fel. Ioch med det så fick jag en ordentlig livmoderinflamamtion och blev tvungen att genomgå sövning och skrapning. Till saken hör att jag även tagit cytotec tabletter för att driva ut allt men det fungerade inte. Så var stenhård på den biten. kram på´re! 
  • drömmer om ett barn
    VackerBlomma: Nej, blev du av med ena äggledaren? Så tråkigt att höra! Rynkar på näsan Tänk vilka komplikationer det kan bli efter ett missfall. Som om ni inte haft nog tufft med allt ni har gått igenom.. Du verkar väldigt positiv inför nästa försök och det är jättebra, man ska försöka tänka framåt trots motgångar. Till hösten är det er tur! {#emotions_dlg.flower}

Jo tack, här är allt bra än så länge. På måndag är det dags för RUL och jag börjar bli aningen nervös. Vill bara att allt ska se bra ut så man vågar blicka framåt och tro på att vår högsta önskan faktiskt kommer gå i uppfyllelse. Har ännu inte riktigt smält det hela utan surfar mestadels runt på svårt-att-få-barn-forumen och läser om ivf:er m.m

santa86: Skönt att höra att det gick bra med ÄL-sprutan. Ja, visst är det underbart med en sprutfri dag! Skrattande Håller tummarna för er imorgon! Solig

Stargazers: Jag tror det tog 2 månader innan vi blev kontaktade av kliniken. Hoppas du blir uppringd eller åtminstone får svar på mailet inom den närmaste tiden.

supernova99: Har aldrig varit med om flytningarna du beskriver men har läst att man kan få flytningar/blödningar kring den tid man normalt skulle haft sin mens så det kanske är därför din kropp beter sig lite konstigt. Allt är säkert bra med lilla ärtan.. Glad

Jockelina: Kliniken avråder från samlag och bad i badkar, bastu eller simhall de två första veckorna efter ET. Eftersom du har passerat dessa veckor borde det inte vara någon fara. Hur länge ska du fortsätta med Crinonet?
  • drömmer om ett barn
    Flyttade Nektar till väntrummet och ändrade Mammaidamaria´s status. Mirage: Hur har det gått för dig?

{#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * Snöflinga  
    * Emki   
    * Kvinna32
    * Nektar

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 
    * Ws mamma 
    * VackerBlomma
    * Santa86

{#emotions_dlg.flower} Ruvar     
    * Solanna (1:a IVF), TD 14/5  
    * Mirage (3:e IVF), TD 5/6

Gravid Gravida  
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari   
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug  
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10 
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10 
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök)  
    * Äralltupptaget 1:a IVF 
    * Hela85 1:a IVF   
    * Lappgeten (1:a IVF), BF 29/12 

Baby Födda  
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december  
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari  
    * Emilotta (1:a IVF) Pojke, 12 februari
    * Heli78 (1:a IVF) Pojke, Uno, 13 maj
    * EbbaGrön (1:a IVF) Pojke Alrik, 21 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF) Pojke, 23 maj
  • Nektar

Supernova99: flytningar av olika form och färg sägs vara rätt vanligt i tidig graviditet. försök att inte oroa dig!

Vackerblomma: vad dåligt av dem att göra fel, känner jag blir irriterad! Hur länge är det normalt att blöda efter att man hade ont och det kom ut klumpar? Jag blöder ganska oförändrat nu i en vecka. Vad är det som fortsätter blöda?

• santa86

Go morgon.. Snart är de dax för äp :/ sååå nervös.. Bittert när man bor på hotel och inte kan äta hotelfrukost :P

• Stargazers
    drömmer om ett barn skrev 2013-06-06 22:45:33 följande:
    Stargazers: Jag tror det tog 2 månader innan vi blev kontaktade av kliniken. Hoppas du blir uppringd eller åtminstone får svar på mailet inom den närmaste tiden.
    Pratade med kliniken idag och hon i andra änden trodde att vi inte får komma på något 1:a besök förrän i slutet av augusti/början av september, dvs 4 månader från det att remissen gick iväg... Blä vad långt bort det känns! Rynkar på näsan
  • Stargazers
    santa86 skrev 2013-06-07 07:00:18 följande:
    Go morgon.. Snart är de dax för äp :/ sååå nervös.. Bittert när man bor på hotel och inte kan äta hotelfrukost :P
    Lycka till!!!!!!!!!!! Glad
  • santa86

Nu är de gjort.. De var inte precis de roligaste jag gjort, men de gick bra.. Tio ägg totalt fick dom ut :)

*gäsp så trött man blir.. Så få se när dom kommer om när insättningen blir, måndag eller onsdag..