santa86- grattis det blev ju en bra utdelning! Jag håller med dig, det är fan inte det roligaste man gjort men det går fort och sedan är man stolt över sig själv som klarade det!!!
Antar att dom långtidsodlar när ni fick ut så många ägg ! Håller tummar och tår på att det kommer gå bra för er!
Själv har jag inte skrivit så mycket just i detta forum, men kan föra en liten kort sammanfattning :)
Jag är nu i v 8 och har sedan v 7 haft blödningar vilket har gjort mig livrädd för missfall. Jag har fått extra kontroller för att se på VUL vad som hänt, men dom hittar inget fel, " man kan blöda från livmodern" det är det enda jag har hört.. så jag har varit livrädd.. iaf i måndags så var jag på ett vul igen , det " vanliga" IVF VUL-et man gör i v 7-8-9 nått. Då såg vi fostret som vanligt och hjärtat som pickade , det såg vi redan i v 7 tror jag det var.
Men hon såg en stor blödning brevid fostret och tyckte inte om det, så jag skulle ta det lugnt så skulle vi boka in en ny tid nästa vecka för en koll och se vad som har hänt, och bestämma om jag ska sjukskrivas eller ej.
Nåväl, dagen gick och efter jobbet började jag blöda kopiöst, det var som att någon öppnade en blodkran mellan benen på mig, fick panik. Eftersom min "vanliga" läkare hade stängt ringde jag 1177, som sa att jag skulle bege mig till akuten. Ringde karln som var 8 mil ifrån och jobbade, han kom hem på en gång ( tog dock ett tag för han att köra) sedan åkte vi in till akuten. Jag grinade grinade och åter grinade, var helt slut i kroppen. Dom tog blodtrycket på mig som var 158/111 och puls som var 96 , så jag mådde inte så bra.. ( vilket man kan förstå av situationen) iaf så fick vi sitta och åter vänta på en läkare inom gyn skulle komma, för undersökning osv.. När hon väl kom och kollade så var allt lugnt.. Det lilla hjärtat pickade fortfarande.. men det var en sak som var "nytt"..... det var en till liten krabat där inne.. Jupp, Tvillingar! :) Dom tror att den har legat i blodet , eller att blodet har legat för när man gjort VUL och därför missat den.. så från att komma in till akuten med misstänkt missfall for vi därifrån med 2 bejbisar med pickande hjärtan !!! Helt sjukt! Har fortfarande inte fattat det!!!! Nu håller vi bara alla tummar och tår att det kommer gå bra. En överläkare som också undersökte mig, sa att ena tvillingen hade lite fostervatten, vad nu det innebar ville han inte gå in på utan sa att jag var så tidig i graviditeten att det inte var någon ide att hålla på å oroa sig , utan ta dagen som kommer och försöka njuta ! :)
Helt underbart!