• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro

Grattis Emki Solig Synd bara att barnmorskan var kass.

Själv känner jag mig lite villrådig just nu. Om vi inte blivit gravida själva i aug kommer vi att få en remiss till Umeå, då vi försökt i nästan 2 år (dock inte så seriöst i början). Ibland funderar jag på om vi ska vänta med det och fortsätta själva, vi har nämligen varit gravida förrut (många år sedan och vi gjorde abort) och de har inte hittat ngt fel på mig eller sambon. Det känns som att det borde kunna bli gravida men samtidigt är jag betydligt äldre nu. Det tar ju dessutom ett antal månader att få komma till Umeå så jag vill samtidigt inte förhala det. Kanske lika bra att remissen går iväg, går ju alltid att återkalla. 
    Hade ÄL igår så vi har myst både igår och idagGlad Önskar att jag kunde vara lika optimistisk som sambon och inte grubbla så mycket.

• Emki
    jennyz skrev 2013-06-27 16:26:38 följande:
    Det kan vara för tidigt även om du är 6+0...fostret är väldigt litet och beroende på vem som kollar och hur bra de ser... :( men nästa koll ska ni absolut se tycker jag!!
    Okej då fortsätter jag hoppas att allt ska gå bra :)
  • Emki
    santa86 skrev 2013-06-27 17:01:16 följande:
    Emki: nu hänger jag inte med.. När gjorde du din insättning? För om jag ny har räknar rätt så ska jag vara i V.5 (4+6) ungefär.. Om jag nu har räknat som man ska..
    Jag har ju blivit spontant gravid...så jag har inte gjort någon insättning! Jag räknar utifrån min mens... :) Men grattis till din graviditet :)
  • A79
    drömmer om ett barn skrev 2013-06-26 23:27:35 följande:
    A79: Vad roligt att höra att det går så himla bra med Edvin. Han verkar vara hur lugn och snäll som helst, vad mysigt! Solig Kan tänka mig att det tar ett tag innan dom små får in sina sovrutiner. Skönt när man som nybliven förälder får sova lite längre i stöten.

Det går bara bra, magen växer väldigt snabbt! Skrattande Roligt att se att det händer något därinne när det än så länge inte känns så tydligt. Har moderkakan i framvägg så får se hur länge det dröjer innan de riktiga sparkarna börjar kännas.
    Å va kul!
    Tänk att det tog sig tillslut! & nu är du verkligen gravidSolig
    Visst skulle du få i okt? Vilken vecka är du i nu?
  • äralltupptaget

Emki - men usch vilket tråkigt bemötande du fick på Sunderbyn, vad hette läkaren?

När jag var dit akut så fick jag träffa en ST-läkaren inom gyn som jag tror hette Julia, hon bröt på något konstigt språk typ tyska ? Men hon var verkligen jättebra, ung tjej blond.

Ta namnet på henne och nästa gång du ska dit säg att du inte vill träffa henne.

Själv har jag inskrivning nästa vecka hos BM. Tänkte gå på Sensia här i Luleå men dom lägger ner vårdcentralen så nu har jag valt att gå på Örnäset trots att det är långt bort från oss... Har alltid trivts bra där, dock så hade min gamla BM börjat dra ner och jobbade bara lite då och då, så jag blev inskriven hos en Annika, ja vi får se hur hon är, har aldrig träffat henne.
    Annars är allt bra, jag blöder lite då och då men inte så mycket.
    Är i v 11+3 idag.

• Hela85

Grattis santa86 till ditt plus! :) spännande!

Emki - förstår att du oroar dig men kan säkert vara för tidigt att kolla nu. Håller tummarna att man ser en liten bebis nästa vul.

Själv har jag varit på nytt ultraljud idag och där fanns nu en liten bebis som verkar må bra :) nu ska jag njuta av sommarn och låta den lilla vara ifred till vanliga ultraljudet :)

• drömmer om ett barn
    Emki: Tråkigt att höra att läkaren var otrevlig och tvär! Rynkar på näsanFörvånad Jättesvårt att säga när ÄL skett då du sällan har spontan ÄL.. det kanske är som hon säger att du är i vecka 4-5 någonting och att det därför är för tidigt att kunna se ett foster. Hittade en tråd där andra varit i liknande situation: www.familjeliv.se/Forum-2-286/m70042809.html

Micro: Jag skulle försöka på egen hand samtidigt som jag köar till IVF om jag vore er. Om du inte blivit gravid till augusti så går remissen iväg och det kan ta några månader efter det innan ni blir kallade till första besöket. Innan behandlingen startar är ni kanske redan inne på år 2014. Det är mycket väntan så jag skulle absolut försöka på egen hand parallellt och hoppas på det bästa. Håller tummarna att denna ÄL leder till graviditet! {#emotions_dlg.flower}

A79: Det känns fortfarande overkligt, är fast i tankegångarna att jag aldrig kommer få barn. Sen är det såklart svårt att släppa oron för precis ALLT! Skäms Är i vecka 22+2 idag så den 29 oktober är det beräknad ankomst.

äralltupptaget: Vad roligt med inskrivning nästa vecka! Glad Synd att Sensia tvingas lägga ner så att du måste välja en vårdcentral längre bort. Din nya barnmorska är säkert jättebra. Är du fortfarande sjukskriven?
  • A79
    drömmer om ett barn skrev 2013-06-28 08:58:51 följande:

A79: Det känns fortfarande overkligt, är fast i tankegångarna att jag aldrig kommer få barn. Sen är det såklart svårt att släppa oron för precis ALLT! Skäms Är i vecka 22+2 idag så den 29 oktober är det beräknad ankomst.
    Haha.. även efter att man fått sin bebis känns det overkligt Drömmer
    Men nu är det ju så att du snart ska få ditt barn! Halva graviditeten har ju gått, & lite mer därtill. Skrattande
    Jag minns när jag var i vecka 24 att jag blödde så otroligt mycket & trodde det var sent missfall.
    Det var rena skräcken huga...
    Men som tur var så var det ju ingen fara & nu är lilla Edvin här Skrattande
    Hoppas du släpper oron snart & börjar njuta istället!Tungan ute

• santa86
    Då har jag pratat med kliniken, och fått lite info och beräknat =) dom sa dock att jag kanske får komma senare än V.8 =/ eftersom sunderbyn kommer att ha sommar stängt =/ jag testade mig i morse också och ja jag är fortfarande gravid, lite overkligt =)  

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Emki   
    * Kvinna32
    * Nektar
    * Mirage (4:e IVF)

* Snöflinga

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 
    * Ws mamma 

* VackerBlomma

{#emotions_dlg.flower} Ruvar