• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • pinglan2012
    drömmer om ett barn skrev 2013-06-26 15:05:23 följande:
    pinglan2012: Vad påfrestande att göra så många återföringar utan att det tar sig.. Har du fått prova Trombyl, Prednisolon, Embryoglue eller något annat som komplement? Vad spännande att du ruvar på två toppenblastocyster, hoppas att det tar sig denna gång! När har du TD?

Förra gången fick jag också tillbaka 2 blasto och Trombyl. Denna gång får jag också kortison (prednisolon) och jag hoppas det gör nån skillnad! Har gått tillbaka till Crinone istället för Progresteron MIC - hatar de "raketerna" Tungan ute

Jag har TD den 6/7 och dagarna går ju, som bekant, vääääldigt långsamt! 

Har försökt läsa lite i tråden då och då och har för mig att du är gravid?? Stämmer det?  Hur många försök krävdes för er och "vad" gjorde att ni lyckades (trombyl etc)?     
  • Emki

Hej på er! Tack för alla gratulationer. Idag har jag pratat med gyn i sunderbyn och dem sa att jag ska få göra ett tidigt Vul. Hon sa att dem ville se i vecka 7 ungefär och jag går in i vecka 7 (6+0) imorgon. Så imorgon ska jag på vul, är väldigt nervös...hoppas hoppas att det ser bra ut.

Jag vart lite orolig faktist att hon menade att man skulle gått 7 fulla veckor, men det var ju hon som gav mig tiden så!
    Tror ni att man kan se ett hjärta, eller är det för tidigt.

• vårt 2012
    Drömmer om ett barn: jo det är tidigt som tusan v.7 nu, men längre har vi ju aldrig kommit förr med pickande <3 å allt :)

Emki, Om de gör vul så kommer de se ngt, jag gjorde tidigare än dig och vi såg hjärtan å allt :)
  • santa86

:( gick på toa innan jag skulle till jobbet.. Jag har nu fått ljusbrun flytning :/ jag vill inte förlora de här.. :(

• Emki
    santa86 skrev 2013-06-26 15:56:11 följande:
    :( gick på toa innan jag skulle till jobbet.. Jag har nu fått ljusbrun flytning :/ jag vill inte förlora de här.. :(
    Så har jag haft från och till i några dagar nu och dem säger att det är väldigt vanligt, speciellt efter en ivf med alla hormoner. Men man blir helt jäkla vettskrämd av dessa flytningar.
    Hoppas allt går bra :) håller alla tummar och tår !!
  • jennyz

Jag har haft bruna flytningar och massor av blod båda graviditeterna och de har gått bra ändå...det är säkert så för er också!!!
    Emki, spännande med VUL redan imorgon!!!!

• Stargazers
    Kom att tänka på en sak: är det inte lite märkligt att när man beställer en bok från internet så kan man följa bokens resa hela vägen från lagret hem till brevlådan, men när det kommer till sjukvården kan det ta veckor innan man får veta vart ens ärende ligger/vilken status det har...

/Hälsningar från en tjej som håller på att bli galen av att inte veta när vi får komma på första besöket... 
  • Emki
    jennyz skrev 2013-06-26 16:17:58 följande:
    Jag har haft bruna flytningar och massor av blod båda graviditeterna och de har gått bra ändå...det är säkert så för er också!!!
    Emki, spännande med VUL redan imorgon!!!!
    Åhh vad skönt att höra :) jag har dock inte så mycket bruna flytningar kvar, och jag har aldrig haft så mycket att det hamnar i trosorna, bara när jag torkat mig!!

Jaaa det är så spännande, men väldigt nervöst! Tror du man kan se ett hjärta så tidigt!! Då hade jag blivit väldigt mycket lugnare tror jag.... :)
  • santa86

Sitter på jobbet och tänker på de ena och de andra.. :/ men nu när jag har rast och ser de ni skriver :) de får mig att ha lite hopp iallafall <3 de är guld värt att befinna sig i en grupp som denna :)

• jennyz

Emki: tror absolut att man kan se hjärtat nu, det vanligaste är nog att man kan det, i vissa fall kan det dock vara så att det är svårt att se men att man ser det efter en koll några dagar senare, men ni ska se det imorgon!!

Santa: jag tror på er också, nu ska det bara vara positiva nyheter!!!

Vårt2012; wow tvillingar, dubbelt grattis!!!!