• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Emki
    jennyz skrev 2013-06-26 19:06:09 följande:
    Emki: tror absolut att man kan se hjärtat nu, det vanligaste är nog att man kan det, i vissa fall kan det dock vara så att det är svårt att se men att man ser det efter en koll några dagar senare, men ni ska se det imorgon!!

Santa: jag tror på er också, nu ska det bara vara positiva nyheter!!!

Vårt2012; wow tvillingar, dubbelt grattis!!!!
    Tror du? åhhh vad jag hoppas!! Tänk om dem säger att allting ser bra ut och att hjärtat slår! DÅ kommer jag kanske fatta att JAG faktist är gravid! Jag kommer grina som ett barn...allt kommer nog att släppa då! All oro man haft i alla dessa år...och all oro efter plusset....Gud vad jag hoppas att det går bra imorgon!!
  • Emki
    vårt 2012 skrev 2013-06-26 15:48:23 följande:
    Drömmer om ett barn: jo det är tidigt som tusan v.7 nu, men längre har vi ju aldrig kommit förr med pickande <3 å allt :)

Emki, Om de gör vul så kommer de se ngt, jag gjorde tidigare än dig och vi såg hjärtan å allt :)
    Okej :) i vilken vecka gjorde du Vul? vad spännande detta är, dock väldigt nervöst också!
  • A79
    drömmer om ett barn skrev 2013-06-25 23:04:09 följande:

A79: Det var längesen sist! Är allt bra med dig och lille Edvin? Wow redan ett halvår, förstår att det måste kännas som att tiden flyger fram! Glad Man vill ju att dom ska vara små länge men ändå växer dom i en rasande fart.

Hej!
    Ja det känns så konstigt allting.. känns som att man inte längre har något att tillägga i tråden.
    Jag läser ändå varje dag för att se hur det går för er alla & håller tummarna att alla ska få sådan tur som jag fick :)
    & det blir ju fler & fler vilket är glädjande!
    Edvin har äntligen börjat få lite bättre sovrutiner så nu börjar man känna sig lite mer människa igen :)
    Han är verkligen en snäll bebis & gnäller nästan aldrig bara då det finns anledning & knappt ens då :)

Hur går det för dig? Nu har väl magen börjat synas?
  • drömmer om ett barn
    pinglan2012: Åh, håller verkligen tummarna att kortisonet gör susen! Glad Kör du på Trombyl även denna gång? Håller med dig, ruvardagar går låååångsamt.. man räknar nästan timmar tills man är framme vid TD! Flört

Javisst, jag blev mirakulöst nog gravid till slut! Solig På 4:e återföringen lyckades det och är nu i vecka 22+0. Trodde absolut inte att det skulle ta sig och hade planerat att köpa ytterligare ett 3-pack. Då mina ägg inte haft speciellt bra kvalitet provade vi med korta metoden på sista försöket och jag fick även Trombyl. Vet inte om det berodde på något av detta eller om det helt enkelt var våran tur, men är glad att vi testade något nytt och att det gick vägen.

Emki: Så himla spännande med VUL imorgon! Det är verkligen en fantastisk känsla att se det lilla hjärtat slå.. Hjärta För egen del hade jag väldigt svårt att ta in att det lyckats, det tog flera månader innan det sjönk in. Men det blir kanske så när man kämpat för något under en lång tid, man ställer nästan in sig på att det inte kommer lyckas även om hoppet såklart alltid finns där. Lycka till imorgon, jag tror och hoppas att det kommer gå jättebra! {#emotions_dlg.flower}

vårt 2012: Fantastiskt att ni har kommit så här långt! Skrattande Det sägs ju att har man sett hjärtat/hjärtan slå så sjunker risken för missfall drastiskt. Så även om det är tidigt har dom små liven mycket goda förutsättningar redan nu. Jag tror stenhårt på att detta kommer hålla hela vägen! Drömmer

santa86: Färgade flytningar (och även blödningar) är vanligt i början i graviditeten och speciellt när man använder vagiatorer eftersom slemhinnorna då är extra sköra. Förstår dock din oro. Hoppas att du slipper fler flytningar och kan njuta av tiden som gravid! Glad

Stargazers: Ja, det är verkligen en enorm skillnad på postgången och sjukhusärenden där människor väntar för att åtminstone få ett besked på NÄR behandling/operation kommer att ske! Förvånad Väntan är olidlig..

A79: Vad roligt att höra att det går så himla bra med Edvin. Han verkar vara hur lugn och snäll som helst, vad mysigt! Solig Kan tänka mig att det tar ett tag innan dom små får in sina sovrutiner. Skönt när man som nybliven förälder får sova lite längre i stöten.

Det går bara bra, magen växer väldigt snabbt! Skrattande Roligt att se att det händer något därinne när det än så länge inte känns så tydligt. Har moderkakan i framvägg så får se hur länge det dröjer innan de riktiga sparkarna börjar kännas.
  • santa86

Go morgon.. Jag kan berätta att jag än så länge inte har haft nå mer bruna flytingar, och att jag i morse tog ett vanligt clearblue test ( hittade ett hemma) och ja jag är nu gravid :)

Men vi kommer att ta de digitala testet imorgon också som vi fick av kliniken..

• Emki
    drömmer om ett barn skrev 2013-06-26 23:27:35 följande:
    pinglan2012: Åh, håller verkligen tummarna att kortisonet gör susen! Glad Kör du på Trombyl även denna gång? Håller med dig, ruvardagar går låååångsamt.. man räknar nästan timmar tills man är framme vid TD! Flört

Javisst, jag blev mirakulöst nog gravid till slut! Solig På 4:e återföringen lyckades det och är nu i vecka 22+0. Trodde absolut inte att det skulle ta sig och hade planerat att köpa ytterligare ett 3-pack. Då mina ägg inte haft speciellt bra kvalitet provade vi med korta metoden på sista försöket och jag fick även Trombyl. Vet inte om det berodde på något av detta eller om det helt enkelt var våran tur, men är glad att vi testade något nytt och att det gick vägen.

Emki: Så himla spännande med VUL imorgon! Det är verkligen en fantastisk känsla att se det lilla hjärtat slå.. Hjärta För egen del hade jag väldigt svårt att ta in att det lyckats, det tog flera månader innan det sjönk in. Men det blir kanske så när man kämpat för något under en lång tid, man ställer nästan in sig på att det inte kommer lyckas även om hoppet såklart alltid finns där. Lycka till imorgon, jag tror och hoppas att det kommer gå jättebra! {#emotions_dlg.flower}

vårt 2012: Fantastiskt att ni har kommit så här långt! Skrattande Det sägs ju att har man sett hjärtat/hjärtan slå så sjunker risken för missfall drastiskt. Så även om det är tidigt har dom små liven mycket goda förutsättningar redan nu. Jag tror stenhårt på att detta kommer hålla hela vägen! Drömmer

santa86: Färgade flytningar (och även blödningar) är vanligt i början i graviditeten och speciellt när man använder vagiatorer eftersom slemhinnorna då är extra sköra. Förstår dock din oro. Hoppas att du slipper fler flytningar och kan njuta av tiden som gravid! Glad

Stargazers: Ja, det är verkligen en enorm skillnad på postgången och sjukhusärenden där människor väntar för att åtminstone få ett besked på NÄR behandling/operation kommer att ske! Förvånad Väntan är olidlig..

A79: Vad roligt att höra att det går så himla bra med Edvin. Han verkar vara hur lugn och snäll som helst, vad mysigt! Solig Kan tänka mig att det tar ett tag innan dom små får in sina sovrutiner. Skönt när man som nybliven förälder får sova lite längre i stöten.

Det går bara bra, magen växer väldigt snabbt! Skrattande Roligt att se att det händer något därinne när det än så länge inte känns så tydligt. Har moderkakan i framvägg så får se hur länge det dröjer innan de riktiga sparkarna börjar kännas.
    Tack så mycket! Jo nu är det väldigt nervöst kan jag säga....det känns inte som att jag är gravid heller! Det är en konstig känsla. Jag tittar på testen flera gånger varje dag, men jag kan inte fatta det. det har gått så fort också eftersom att jag plussade i vecka 6....idag går jag in i vecka 7!
    Min man har då verkligen inte förstått att det är en liten bebis inne i mig...Hoppas att allting går bra på Vul, då kanske vi båda två förstår att vi faktist har lyckats!!! :)

Men jag kan inte släppa tanken på att nånting kommer vara fel när vi gör ultraljudet.
  • Stargazers

Santa & Emki: Grattis till era plus! Försök njuta av detta nu, det är ni värda! Ni ger hopp åt oss andra :)

• Emki
    santa86 skrev 2013-06-27 06:57:03 följande:
    Go morgon.. Jag kan berätta att jag än så länge inte har haft nå mer bruna flytingar, och att jag i morse tog ett vanligt clearblue test ( hittade ett hemma) och ja jag är nu gravid :)
    Men vi kommer att ta de digitala testet imorgon också som vi fick av kliniken..
    Gud vad roligt grattis!!!!! Hur långt gången är du?
  • jennyz

Emki: jag har också varit så, tills man ser pyret är det overkligt, sedan oroar man sig för allt...tills jag nu ser magens rörelser och känner pyret hela tiden... Hoppas VUL idag går bra!!
    Vi var på UL igen idag, moderkakan ligger lite tokigt så det känns som att det blir kejsarsnitt, men jag ska på en koll till nästa vecka... Det blir i alla fall en tjej till fick vi se idag...

• Emki
    jennyz skrev 2013-06-27 10:08:33 följande:
    Emki: jag har också varit så, tills man ser pyret är det overkligt, sedan oroar man sig för allt...tills jag nu ser magens rörelser och känner pyret hela tiden... Hoppas VUL idag går bra!!
    Vi var på UL igen idag, moderkakan ligger lite tokigt så det känns som att det blir kejsarsnitt, men jag ska på en koll till nästa vecka... Det blir i alla fall en tjej till fick vi se idag...
    Men åhh vad roligt med en tjej till :) Grattis!! hoppas att det går bra nästa vecka då !

Nu är det nervöst....en timma kvar till vul!! Gud vad det pirrar i magen...