• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Emki
    drömmer om ett barn skrev 2013-06-28 08:58:51 följande:
    Emki: Tråkigt att höra att läkaren var otrevlig och tvär! Rynkar på näsanFörvånad Jättesvårt att säga när ÄL skett då du sällan har spontan ÄL.. det kanske är som hon säger att du är i vecka 4-5 någonting och att det därför är för tidigt att kunna se ett foster. Hittade en tråd där andra varit i liknande situation: www.familjeliv.se/Forum-2-286/m70042809.html

Micro: Jag skulle försöka på egen hand samtidigt som jag köar till IVF om jag vore er. Om du inte blivit gravid till augusti så går remissen iväg och det kan ta några månader efter det innan ni blir kallade till första besöket. Innan behandlingen startar är ni kanske redan inne på år 2014. Det är mycket väntan så jag skulle absolut försöka på egen hand parallellt och hoppas på det bästa. Håller tummarna att denna ÄL leder till graviditet! {#emotions_dlg.flower}

A79: Det känns fortfarande overkligt, är fast i tankegångarna att jag aldrig kommer få barn. Sen är det såklart svårt att släppa oron för precis ALLT! Skäms Är i vecka 22+2 idag så den 29 oktober är det beräknad ankomst.

äralltupptaget: Vad roligt med inskrivning nästa vecka! Glad Synd att Sensia tvingas lägga ner så att du måste välja en vårdcentral längre bort. Din nya barnmorska är säkert jättebra. Är du fortfarande sjukskriven?
    Jo det kan ju vara så. Men det är så konstigt för jag har ju haft symtom längre. Dem få symtomen jag har vill säga, molvärk och masssooor av finnar i ansiktet som poppar upp hela tiden....
    Torsdagen när jag testade pluss, andvända jag även ett test med veckoindikator och redan då visade det GRAVID 2-3...
    Jag ska kika in på länken, tack så mycket ! :)
  • Emki

Har en fråga till bara...Hur räknar sköterskorna och läkarna igentligen?Alltså när hon sa att jag ska komma in i vecka sju och göra vul. Vad menade hon då? för från vecka 6+0 räknas ju som vecka 7. Men menar dem 7 hela veckor alltså typ 7+ är vecka 7?
    Hopas ni förstår vad jag menar... :)

• Micro
    Tack, precis så tänkte jag att vi fortsätter själva paralellt med att vi väntar på att få komma till Umeå. Det är nog troligt att det hinner bli 2014 innan vi får komma, av det jag läst i detta forum så är väl väntetiden minst 3 mån. Känner mig redan less på att väntaRynkar på näsan Jag som aldrig varit stessad över detta förrut men nu när vi försökt ett tag...
  • pinglan2012
    drömmer om ett barn skrev 2013-06-27 13:17:36 följande:
    pinglan2012: Det var inte lite piller du knaprar! Skrattande Det är helt klart värt allt bara det går vägen. Tycker det är jättebra att det faktiskt finns mediciner som hjälper en på traven.

Jag har bara gjort ett FET och det var efter första ivf:en då vi fick bäst resultat: 9 ägg. Vid följande ÄP har det blivit få ägg och dessutom har celldelningen inte fungerat korrekt. Har fått tillbaka embryon som tappat celler, delat sig för snabbt och haft fragment. Inga fler embryon klarade sig till frysen. Nu senast fick jag tillbaka ett 4-celligt och ett 5-celligt embryo.. hade varit intressant att veta vilket det var som stannade kvar.

Oj, vilken tur ändå att ett av embryona villa stanna kvar Solig Fastnade bägge och du förlorade ett, eller var det "bara" ett som fäste?

Undrar hur det kommer sig att en del vill fästa och en del inte... och att det inte spelar någon roll om det är 4-celligt eller över 200 (som mina blaston) Förvånad 
  • Stargazers
    Micro skrev 2013-06-28 13:35:33 följande:
    Tack, precis så tänkte jag att vi fortsätter själva paralellt med att vi väntar på att få komma till Umeå. Det är nog troligt att det hinner bli 2014 innan vi får komma, av det jag läst i detta forum så är väl väntetiden minst 3 mån. Känner mig redan less på att väntaRynkar på näsan Jag som aldrig varit stessad över detta förrut men nu när vi försökt ett tag...
    Tycker det låter som en bra idé att ni ställer er i kö, det tar ju uppenbarligen ändå ett tag innan man får komma igång!
  • Stargazers
    jenads skrev 2013-06-28 14:29:17 följande:
    om 21 dagar börjar jag med synarela sprayen

Vilket IVF-försök är ni inne på?
  • äralltupptaget

drömmer om ett barn - Jag är sjukskriven till torsdag nästa vecka. Sedan börjat allvaret igen :) Men bara i 2 veckor, sedan har jag 3 veckors semester! :)

Ja jag hoppas dom är bra på Örnäset i Luleå, annars byter jag !

• jenads
    Stargazers skrev 2013-06-28 16:25:10 följande:
    Vilket IVF-försök är ni inne på?
    vårat andra försök hur går det för dig/er?

• santa86

Nu känns de lite jobbigt, för nu kommer de lite (väldigt lite) bruna flytningar :(