• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • supernova99

Jag testade svagt postivt idag på ruvardag 8!! :) va helt säker på att det misslyckats eftersom embryona va ganska fragmenterade.. Törs inte hoppas på något ännu. Ska testa i morgon bitti igen och hoppas på ett starkare plus.

• Petto 83
    supernova99 skrev 2013-12-13 22:37:00 följande:

Jag testade svagt postivt idag på ruvardag 8!! :) va helt säker på att det misslyckats eftersom embryona va ganska fragmenterade.. Törs inte hoppas på något ännu. Ska testa i morgon bitti igen och hoppas på ett starkare plus.

Men super grattis!! Håller tummarna att den/dom stannar denna gång och att ni får en liten mysig plutt :)
  • Petto 83
    supernova99 skrev 2013-12-14 10:55:09 följande:

Plus i dag också! Jag är gravid! Snälla lilla stanna nu därinne. :)

Å så kul!! Och att du fick ett plus så tidigt också, tänk om det är 2 :)
  • supernova99

Petto: ja man vet ju aldrig! Med sonen fick jag inte ett plus förren BIM dagen och då va det väldigt svagt. Nu fick jag redan 3 dagar innan. Nu är man däremot väldigt nervös för missfall eftersom jag fick det sist.

• Stargazers

Tack Santa och Jennyz! Oki så kring v 7, 8 kan det tänkas bli ifall den stannar kvar, tack för svar!

Supernova: Grattis!! Så kul att höra! När har du TD?

• germany
    Mustikka skrev 2013-12-06 22:55:56 följande:
    Tittar in lite och ser att jag inte känner igen så många här. Hoppas ändå det går bra för alla!

Ser även att Drömmer om ett barn fått en flicka! Så underbart! Grattis!!{#emotions_dlg.flower}

Hos oss är det bara bra, lillan är nu 10 månader och vi börjar bli sugna på ett syskon!Glad
    Jag ska gå ner alla gravidkilona sen ska vi testa själva ett tag, funkar inte det så blir det ivf svängen igen.
    Kikar in i tråden och känner heller inte igen så många här, men dig minns jag och några fler :)

Vår dotter är 4 månader och vi har också planer på att försöka ge vår dotter ett syskon.
    Ammar du än? Lite nyfiken bara på ungefär när ni känner er redo att påbörja syskonförsöken på "allvar"?

Jag ammar ju helt än och vill egentligen inte skynda på det hela med syskonförsök, men tror att vi kommer att börja försöka aktivt när hon är runt året. Hoppas på att plussa den naturliga vägen igen som vi gjorde med vår dotter, om inte så har vi ett gratisförsök på en annan klinik innestående som vi tänker använda oss av. Men det vore skönt att slippa stoppa i kroppen en massa hormonpreparat....

Ha de gott!
  • supernova99

Stargazers: jag har testdag på julafton! Visst har du 19/12 i såfall skiljer det 5 dagar mellan oss. När jag gjorde UL förra gången fick jag göra det i V8.

• santa86

Grattis supernova :) de är så kul att få höra lite posetivt, de har hänt så mycke på sistone..

Imorgon är de sista sprutan, sen på måndag blir de ägglosnings sprutan :)))

• jenads
    Plus i dag också! Jag är gravid! Snälla lilla stanna
    Plus i dag också! Jag är gravid! Snälla lilla stanna nu därinne. :)

stort grattis Supernova99