• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Mustikka

Tittar in lite och ser att jag inte känner igen så många här. Hoppas ändå det går bra för alla!

Ser även att Drömmer om ett barn fått en flicka! Så underbart! Grattis!!{#emotions_dlg.flower}

Hos oss är det bara bra, lillan är nu 10 månader och vi börjar bli sugna på ett syskon!Glad
    Jag ska gå ner alla gravidkilona sen ska vi testa själva ett tag, funkar inte det så blir det ivf svängen igen.

• moderlig
    Mustikka skrev 2013-12-06 22:55:56 följande:
    Tittar in lite och ser att jag inte känner igen så många här. Hoppas ändå det går bra för alla! Ser även att Drömmer om ett barn fått en flicka! Så underbart! Grattis!! Hos oss är det bara bra, lillan är nu 10 månader och vi börjar bli sugna på ett syskon! Jag ska gå ner alla gravidkilona sen ska vi testa själva ett tag, funkar inte det så blir det ivf svängen igen.

Hej TS! Bra initiativ detta!! Hur såg er Ivf-resa ut?
  • santa86

Hej tjejer, nu är vi tillbaka på ruta ett igen.. De här blir vårat tredje försök och vi, framför allt jag försöker tänka posetivt på den här resan, inte tänka på stress, äta bra.m.m men de är ju lättare sakt än gjort :/ idag är jag på sprut dag 7 . Vi beräknars att göra äggplock V.51

De jobbiga nu är alla srutorna, tar de äldre srutorna ( känns som man har ett eget sjukhus hemma)

Hur går de för er andra här, har inte varit inne på ett tag.. Eftersom jag varit för ledsen..

Men nu nya tag :)

• Stargazers

Vad kul att du tittat in Santa, kommer ihåg dig eftersom vi legat i ungefär samma fas. Jag hoppas verkligen att det går vägen för er den här gången, att det blir 3:e gången gillt :) Härligt att ÄP närmar sig och att ni hinner med detta innan jul!

Själv testade jag positivt i måndags efter en FET, superkul men såklart är man ju också nervös för om den lilla eskimån kommer stanna kvar eller ej! Testdag mot kliniken är inte förrän nästa vecka och jag hoppas att plusset är kvar tills dess (och många många veckor efter det). Någon som vet hur det funkar efter att man fått positivt test: när får man göra VUL och vart? (Vi bor inte i närheten av Umeå)

• äralltupptaget
    santa86 skrev 2013-12-11 16:30:54 följande:
    Hej tjejer, nu är vi tillbaka på ruta ett igen.. De här blir vårat tredje försök och vi, framför allt jag försöker tänka posetivt på den här resan, inte tänka på stress, äta bra.m.m men de är ju lättare sakt än gjort :/ idag är jag på sprut dag 7 . Vi beräknars att göra äggplock V.51
    De jobbiga nu är alla srutorna, tar de äldre srutorna ( känns som man har ett eget sjukhus hemma)
    Hur går de för er andra här, har inte varit inne på ett tag.. Eftersom jag varit för ledsen..
    Men nu nya tag :)
    jag hoppas verkligen att ska funka för er denna gången!!! Och när det väl funkar ( för någon gång kommer det göra det, helt övertygad om det :)   )  så kommer det vara värt det!

Som du skriver, försök inte stress upp allt för mycket, väldigt lätt nu under juletider osv....

Lycka till!! :)
  • Stargazers
    Mustikka skrev 2013-12-06 22:55:56 följande:

Tittar in lite och ser att jag inte känner igen så många här. Hoppas ändå det går bra för alla!

Ser även att Drömmer om ett barn fått en flicka! Så underbart! Grattis!!{#emotions_dlg.flower}

Hos oss är det bara bra, lillan är nu 10 månader och vi börjar bli sugna på ett syskon!Glad
    Jag ska gå ner alla gravidkilona sen ska vi testa själva ett tag, funkar inte det så blir det ivf svängen igen.

Härligt att höra att era besök på kliniken resulterade i en liten flicka :)
  • Stargazers

Snowgirl: Tack!! Det hade ju varit skönt om man fick göra det på hemorten, helt klart. Nån som vet i vilken vecka man gör det?

• santa86

Grattis stargazer :) vad roligt.. Jag håller tummarna att de ska gå vägen för er :)

Jo de blir kul att hinna med en vända innan jul, var på gyn idag och hon hittade 7 ägg så de blir nog på onsdag nästa vecka :)

• jennyz

Grattis stargazers!!! Tror att vi fick tid i v 7-8, men fick komma tidigare pga blödningar, men det är inte säkert att de ser hjärtat slå tidigare än v7...