• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Stargazers

Supernova: Japp TD är den 19:onde för oss. När du gjorde UL i v 8 var det med sonen? Du sa att du fått MF tidigare, får jag fråga i vilken vecka det skedde?

• A79

I lördags fyllde min lilla Edvin 1år!
    Tänk va tiden går fort, som en vän till mig sa.
    Man blir lite nostalgisk och rörd av att de redan är ett år!

Jag håller tummarna för alla i tråden  Hjärta

• trex2013
    supernova99 skrev 2013-12-14 10:55:09 följande:
    Plus i dag också! Jag är gravid! Snälla lilla stanna nu därinne. :)
    Håller tummarna! :)
  • supernova99

Stargazers: ja det tidigare UL va med sonen. Jag fick missfall i V6 sist. Då borde du få en UL tid på torsdag då du meddelar kliniken resultatet. Jag har ju testdagen på julafton, så då kan jag inte meddela resultatet förren dom öppnar 7/1. Dom vill väl inte veta nu :)

• Nektar

Grattis Stargazers och Supernova99!! Håller tummarna för en trevlig julledighet :) Spännande Santa86, det kommer säkert gå bra nu i veckan! Kul att höra från er Mustikka, Germany och A79. Och att ni bra och tom funderar över kommande försök. Själv mår jag bra. Hörde lillhjärtat i fredags hos mvc i v 15. Underlig känsla när man har franska nerver och knappt törs tro nått alls :P vill önska alla en god jul och att nästa år blir ett fantastiskt lyckligt år för oss alla i tråden!

• Mars

Vad roligt att höra positiva besked i tråden. Grattis Stargazers och Supernova99!! En liten fråga, körde ni Progreston mic eller Lutinus? Kliniken sa att jag fick bestämma vad jag ville ha. God jul alla och hoppas 2014 blir det år det föds massa bebisar! =)

• Stargazers

Nektar: Tack! Åh härligt att vara så långt gången, hoppas våran lilla eskimå också stannar så länge :)

Mars: Tack! Läkaren skrev ut Lutinus och pratade aldrig om nåt annat läkemedel, varför han valde just Lutinus har jag ingen aning om! Ska du snart göra din 1:a IVF? Ursäkta att jag har dålig koll...

• supernova99

Tack alla! Nektar: så härligt att höra lillhjärtat :) Mars: jag använder crinone gel, tycker den är kanon då man bara behöver ta den en gång om dagen. Och det rinner inte ut något. Man behöver inte heller ligga still när man tagit den .

• penntroll

hej
    jag ska göra mitt andra försök i umeå. jag ska göra i spontan cykel och fick idag en glad gubbe i lilla rutan.
    är det någon som råkar veta om det är 6 dagar från den dagen (idag) det ska återföras eller vad dom räknar ifrån?
    om det misslyckas nu, hur har ni gjort?

och stora grattis kramar till plussen jag läser om! :)

• jennyz

Penntroll: hur många dagar odlades embryot innan det frös ner? Idag räknas som ÄP om du fick omslag idag, så om det odlats två dagar så fet på torsdag tex...