• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • santa86

Kliniken ringde nyss, jag är jätte ledsen och vet inte vart jag ska ta vägen.. Vårt förra äp vart hälften av äggen befruktade.. Nu hade 2 av 8 blivit befruktade och bara den ena hade blivit rätt befruktad.. Jag vet att de bara behövs ett guld ägg men när hon i telefonen säger att de äg som finns kvar är okej.... Vad menas med okej?! :(

• supernova99

Santa86: förstår att det känns tungt! Men ge inte upp hoppet ännu. Jag blev gravid med ok ägg. :)

• penntroll

under tiden före ÄP när man tar alla dessa sprutor och slutligen den sista sprutan..
    jag kanske har gjort fel, men är fortfarande öm i magen i den trakt där jag stuckit mig.
    jag ska tillägga att det är länge sen jag slutat med sprutorna!! jag har till och med gått så långt att jag skulle ha fått börja med andra gratis försöket nu men pga jultider får jag vänta. skulle säga 2mån?

är det någon annan som blivit öm i magen så här länge?
    kanske dumt att sticka sig i ungefär samma område varje gång, men det kändes enklast.

• Stargazers

Santa: Självklart vill man ju att så många ägg som möjligt ska bli befruktade, förstår din besvikelse. Håller ändå tummarna för att det går vägen den här gången!

• Stargazers

Supernova: Jo det blir först i v 9, den 10/1...känns som en evighet bort! Men julledigheten lär väl i och för sig bara säga svisch så det är nog inte så långt borta trots allt. 

• supernova99

Stargazers: ja just det går ju inte att få V8 då det är juledigt. Som du säger det känns evighetslångt bort.. Jag har ju testdag på julafton och kan inte meddela resultat förren dom öppnar 7/1. Undra när jag får ngn tid är V8 den veckan kliniken öppnar.

• Stargazers

V 8 för mig hade varit kalendervecka 2 och då har Umeå öppet igen, jag ska dock göra ultraljudet på hemorten och vad jag vet så har de öppet alla klämdagar. Sköterskan (Kristina) sa att ultraljudet brukar göras tre veckor efter TD så då antar jag att det är så. Det är ju dock konstigt nog lika många dagar mellan ET och TD oavsett om det är en 2-dagars eller 6-dagars man satt in, så hade vi inte fått tillbaka en 6-dagars så hade nog ultraljudet blivit i vecka 8 om du hänger med hur jag tänker?

• supernova99

Stargazers: jo jag fattar hur du tänker, ja lite märkligt är det. Jag fick 2 dagars. Kanske blir det V8 då? Om jag inte minns fel gjorde jag det V8 förra gången.