• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • santa86

Nu sitter jag i bilen på väg till Umeå :) mycket nervös för äp imorgon :) jag hoppas jag överlever denna gång också, sååå skönt att vara klar med alla srutor..

Idag valde jag att berätta för min chef på jobbet, de var inte lätt, min chef är som lite knepig.. Men hör och häpna chefen var helt förstående till de här, tills jag sa att jag eventuellt inte kan jobba mitt pass ena dagen när vi ska tillbaka på återföring, nä de gick inte, för vem ska jobba då och de funkar ju inte.. :/ men de problemet få bli då.. Först tar vi äp :)

• penntroll

jennyz: jag minns faktiskt inte. ska jag vara helt ärlig så hade jag väldigt svårt att förstå vad min läkare sa! jag får ringa in direkt på morgonen och se vad dom säger. hade varit grymt skönt att få det den här veckan.
    jag var nervös och en aning hög när han snackade på ;)
    tack för svar! :)

och ett stort lycka till till Santa86! :)

• santa86

Tack tjejer :) nu ligger jag i rummet och väntar på att dom ska komma och sätta nålen på plats.. Nuu är jag såååå nervös :)

• santa86

Sådär.. Då var jag klar, jätte öm och yr.. Det blev 8 ägg så nu ska jag vila, har såå ont i magen.. :/

• supernova99

Santa: skönt att det är klart. Och 8 ägg är ju väldigt bra resultat! :) penntroll: så snopet att det blev mitt i stängning! :/

• Mars

Är crinone gel mycket bättre att ta? Undra varför jag inte fick den förfrågan. Har nu hämtat ut Lutinus. Hoppas det vill fästa den här gången.

• Längta

Det är verkligen jätte roligt och läsa om er alla. Jag ska få göra ivf i Umeå också. Ska ha samtal me min läkare i jan och sen gick de tydligen ganska fort. Så i mars blire resa en liten bit uppöver. :) Jag har läst och kollat massvis med filmer om ivfbehandling. Och har blandade känslor. Jag ser verkligen fran emot det men är samtidigt sjukt nervös. Men då jag hittar sånna här forum känns allt bättre då man vet att många andra är i samma situation och man kan finna tröst och hopp i allas berättelser. Jag hoppas verkligen det går vägen för alla.