• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jenads

trex2013:  vad säger läkarna kommer du att kunna göra mer försök?

• Nektar

Angående Lutinus (progesteron) fick jag också beordrat att ta längre än till td. Detta föutsatt ett plus på stickan. Jag började trappa ner vecka 10. Att jag inte tog hela vägen in i v 13 berodde på att de av mig en hemsk klåda, hu...klådan kom kanske i v 8-9. Kroppen producerar själv progesteron vid graviditet men det är först i v 13 eller 14 som fostret inte längre tillgodogör sig det om ert är från moderkakan och istället tar allt från navelsträngen (reserverar mig för dåligt minne).hur som helst så SKA ju kroppen klara det där djälv, egentligen..men vi är av förståeliga skäl extra försiktiga...

• supernova99

Verkar vara många som fått ta det extra länge, sköterskan på kliniken sa att det va väldigt ovanligt att man gör det. Jag ville eftersom jag hade missfall sist, men fick inte. Kanske borde använda upp dom extra jag har kan inte skada i allafall

• supernova99

Jennyz: visst åt du prednisolon vid dina försök? Hur länge tog du det? Om jag inte minns helt fel så tog jag det fram till VUL sist. Men nu ska jag sluta på testdag, känns inte så bra.

• raffebo

Supernova: Jag har haft mf så jag har tagit proggisarna tom v 12 tror jag...det kan ju inte skada liksom eftersom man inte kan ta för mkt (kroppen tar bara upp det den behöver).

• santa86

Trex: att hoppas hjälpte inte, vi fick vända idag :( ägget som vi hade kvar delade sugningen som den skulle :(

Eftersom resultatet inte var så bra denna gång så kommer vi gå tillbaka till gonal-F nästa gång.. Och så kommer vi få två ägg tillbaka.. Så nu tar vi nya tag efter jul..

• Stargazers

Åh nej vad tråkigt Santa!! Får ni köra igång igen i januari? Hoppas på det, all väntan är ju bland det jobbigaste med allt detta. Vet du varför ni frångick ni Gonal-F den här gången? Den gav väl ändå rätt bra resultat förra omgången?

• jennyz

Santa: nej vad tråkigt!!!!! Hopas 2014 blir ert år!!

Supernova: jag åt levaxin, detta åt jag fram till dagen innan inbokat snitt... Vårdcentralen tyckte aldrig att jag skulle äta det med dr Solensten skrev ut det åt mig efter vi hade diskuterat det...

• trex2013
    santa86 skrev 2013-12-21 01:05:28 följande:
    Trex: att hoppas hjälpte inte, vi fick vända idag :( ägget som vi hade kvar delade sugningen som den skulle :(
    Eftersom resultatet inte var så bra denna gång så kommer vi gå tillbaka till gonal-F nästa gång.. Och så kommer vi få två ägg tillbaka.. Så nu tar vi nya tag efter jul..
    åh nej vilken besvikelse! usch jag vet hur det känns. :( kram