• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro

Thesse: Hoppas du får bra besked imorgon. Till mig sa de att de ringer under dagen å att de kan dröja till sent på eftermiddagen innan de ringt alla. Jag ska göra blodprovet 17 feb, är på sprutdag 7, bara:) då blir d även vul. Tycker att tiden går långsamt:(

• drömmer om ett barn

Natalie 840: Vi bodde på ett vanligt hotell. Trodde man var tvungen att bo på Patienthotellet men så var inte fallet! Ett tips är att boka hotell så snart ni vet vilket datum ni ska till Umeå. Flera gånger har det varit fullbokat i hela stan när vi skulle boka men det löste sig i slutändan. Kan varmt rekommendera Hotell Aveny, där har vi bott varje gång!

• Natalie 840
    drömmer om ett barn skrev 2014-02-04 22:13:33 följande:
    Natalie 840: Vi bodde på ett vanligt hotell. Trodde man var tvungen att bo på Patienthotellet men så var inte fallet! Ett tips är att boka hotell så snart ni vet vilket datum ni ska till Umeå. Flera gånger har det varit fullbokat i hela stan när vi skulle boka men det löste sig i slutändan. Kan varmt rekommendera Hotell Aveny, där har vi bott varje gång!

okej!!
    Då lär de vara det första jag gör i morron hihi
  • Micro

Thesse: har inte koll på hur länge jag ska spruta, får kolla det. Vet du om man ska förvänta sig mens när man sprayar? I så fall borde jag få det om ngn dag. Stod i pappret att man skulle meddela om mensen kom el ej men de sa inget om de när vi var Umeå.

• jennyz

Micro, min mens kom alltid vid alla försök, då meddelade jag dem och började sprutorna typ en vecka senare har jag för mig...

• Thesse86

Micro: jag har hört talas om den där blödningen man skall få vid nedregleringen, men jag fick ingen sån eftersom att jag började spraya mitt uppe i en provera kur så jag fick min mens som "planerat" under nedregleringen. Jag får inte naturlig mens utan jag äter provera var tredje månad för att få en blödning. Jag tror mensen de vill att man ska rapportera är den naturliga mensen, men säkrast är nog att skicka ett email till dem om du får en till blödning av Suprecur :) Sprayar du nu eller tar du sprutor? :)

• Thesse86

Tog mitt blodprov igår och för en liten stund sedan ringde de från IVF kliniken och berättade att jag hade svarat bra på nedregleringen och den har haft önskad effekt. Så i kväll tar jag min första spruta, Puregon 150E. Jag är så exalterad jag tror jag dör, har sett fram emot denna dag i en evighet känns det som. Nästa torsdag ska jag göra VUL och få reda på när de ska göra äggplocket!! Så sjukt att om ca 5 veckor kan jag veta om jag är gravid eller inte :D :D

Nån som använt Puregon och fått biverkningar? Hur fort kommer de i så fall?

-en väldigt lycklig och nöjd tjej!

• Snowgirl

Thesse, Härligt att höra din sprudlande glädje! Jag fick inga biverkningar av puregon vad jag minns. Det enda var att jag blev lite spänd över livmodern, men så fanns det 17 ägg där inne också så det var inte så konstigt. Lycka till!

• Micro

Thesse: åh va roligt! Hoppas det blir lika för mig om 2 v.

Jag sprayar nu å har gjort d i 8 dagar, började på cykeldag 18 å brukar ha ca 27 dagars cykel så mensen borde komma lagom till helgen i så fall. Stämmer som du skriver Jenny, jag ska på blodprov å vul ca en v efter beräknad mensstart den 17 feb.