• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Ja precis, och båda graviditeterna hade jag blödningar som gjorde att jag oroade mig för mycket...och nu kommer jag ju aldrig att uppleva att vara gravid igen, men som tur är har jag mina solstrålar!
    Vi blev erbjudna att göra kubtest, är det något ni funderat på? Vi fick det gratis eftersom vi gjort IVF, men man får ju tänka igenom först hur man hanterar resultatet... Men om man gör det så får man ett UL kring v13...

• Stargazers

Jennyz: Får man göra KUB-test gratis för att man gjort IVF? Det var nyheter för mig.

Vi har funderat lite fram och tillbaka på att göra det. Det vore såklart skönt att få veta om sannolikheten är låg, men om den är hög bidrar det ju bara till en massa (i de flesta fall onödig) oro och samtidigt tror jag inte att vi skulle vilja göra abort heller.

• jennyz

Vi resonerade innan hur vi skulle hantera ett ev dåligt värde, men absolut är det båda bra och dåligt... Det var min BM som erbjöd detta båda gångerna, gratis... Det är olika i olika landsting dock, i Umeå verkar det vara gratis i alla fall...

• Micro

Svanpar89: vet inte nu men för 3 mån sedan när de fick vår remiss fick vi svar fr Umeå att det var ca 3 mån väntetid. Hur bra d stämmer nu vet jag inte men vi väntar än:( Kan hända att de skrev 3 mån för man ska få komma inom den tiden enl vårdgarantin. Jag har tänkt vänta lite till å sedan höra av mig å fråga när det är vår tur. Är såååå less på att vänta.

• EbbaGrön
    äralltupptaget skrev 2014-01-15 23:50:03 följande:
    12 minuter över 12-slaget på Nyårsafton föddes våran lilla Wilma , 3630 gram och 49 cm lång.
    Norrbottens första 2014-bebis! :)

Tänker tillbaka på tiden då man var aktiv själv i denna tråd, då man satt och grinade och kände att allt var hopplöst... . men en dag så blev det min tur!!! Och det kommer det blir för er också!!!

Jag hoppas ni kämpar på , ni som väntar på det där efterlängtade plusset , att ni inte ger upp !!
    Trots alla sprutor, äggplock, vul osv... så är värt det i slutändan !

Kram på er alla och hoppas att det blir baby-boommm i tråden 2014!
    GRATTIS !! 
  • EbbaGrön
    supernova99 skrev 2014-01-15 08:01:38 följande:
    Hej! Va på VUL på kliniken igår och det fanns ett embryo med ett hjärta som slog fint. Däremot så beräknade läkaren mig till 7+4 fast jag är i 8+0 hon sa att det va helt normalt. Att det kan diffa på en vecka utan att något är konstigt. Jag har 3 dagar. Hon sa att det är så svårt att mäta. Men man blir lite orolig ändå! Någon som varit med om det?
    Grattis till det tickande hjärtat =)
    När vi var på VUL på kliniken så sa dom att om det diffade mer än 2veckor kunde det vara något konstigt, annars var det ingen fara om det diffade under det. 
  • Stargazers

Micro: Jag tycker du kan ringa dit på måndag och höra hur ni ligger till! När vi väntade på att få komma dit på ett första besök så ringde jag till slut dit och det var först då som vi fick en tid, sammanträffande eller ej, men det kan då absolut vara värt att höra av sig!

• jenads
    äralltupptaget skrev 2014-01-15 23:50:03 följande:
    12 minuter över 12-slaget på Nyårsafton föddes våran lilla Wilma , 3630 gram och 49 cm lång.
    Norrbottens första 2014-bebis! :)

Tänker tillbaka på tiden då man var aktiv själv i denna tråd, då man satt och grinade och kände att allt var hopplöst... . men en dag så blev det min tur!!! Och det kommer det blir för er också!!!

Jag hoppas ni kämpar på , ni som väntar på det där efterlängtade plusset , att ni inte ger upp !!
    Trots alla sprutor, äggplock, vul osv... så är värt det i slutändan !

Kram på er alla och hoppas att det blir baby-boommm i tråden 2014!
    stor grattis så underbart
  • Micro

Idag tänkte jag ringa Umeå o höra när det är vår tur men det var körigt jobbet så jag hann inte. När jag kom hem hade vi fått brev fr nus:) vi har äntligen fått en tid. Bara en fråga, vi har fått en tid i Umeå? Det verkar endast vara för att lämna hälsodeklaration, vul, å blodprover. Görs inte det hemma, vi har 20 mil enkel väg? Vi har redan klarat av spermieprov, vul, fått info om sprutor, infektionstester mm redan. Har fått för mig att endast äggolock o återföring görs i Umeå.