• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Thesse86
    Micro skrev 2014-02-18 10:26:06 följande:
    Thesse: grattis till bra resultat, spännande igen på torsdag:)
    Tack! hoppas bara att tiden gå snabbt, vill att det ska var torsdag nu ;)
  • tusa
    Micro skrev 2014-02-18 10:24:44 följande:
    Tusa: hur kom det sig att du fick tillbaka 2 st? Om det är ok att fråga. Sambon skojar alltid om att han vill ha 2:)
    Som jag förstod så bildas bastocyten antingen på dag 5 ELLER 6. 

Vi gjorde ET på dag 5 och då fanns 2st som var på "dag5stadie", men inget hade hunnit till "dag6stadie". Det gick alltså forfarande inte att avgöra vilket av de 2 som var bäst, därför fick vi välja om vi ville ha båda för att öka chanserna, eller ena, om vi absolut inte kunde tänka oss att riskera tvillingar..

Kanske hade min ålder, 37, också med saken att göra?

...hursom så verkar det inte gått vägen alls..Rynkar på näsan Är idag på BIM -1. Testade minus i förrgår och väntar nu på posten med nya tester. Jag hoppas så klart och vet att mirakel händer, men är väl inställd på minus... Känner mig helt ogravid, och har gjort hela tiden. Inte minsta il, stick eller dragning i livmodern. Brösten ömmar, men verkar vara Lutinussymptom, för det minskar på en gång när jag glömt en tablett, och det har hänt flera gånger att jag somnat innan jag hunnit ta sista, ska ta 3ggr/dag.
  • Snowgirl
    Mars skrev 2014-02-18 07:20:21 följande:
    En fråga till er som har blivit gravida för syskonförsök. Hur många försök gjorde ni innan ni blev gravida? Vilket progreston tog ni? Vi har 1 försök kvar och funderar att köpa mer försök. Eller om det bara är att ge upp med syskon. Därför skulle det vara intressant om ni vill svara för att få ett litet humm hur det har gått för andra.
    Jag har inte blivit gravid än, men vi kommer bara att sätta in kvarvarande embryon. Jag tror inte att vi hade gjort någon ny behandling även om jag varit yngre, men nu känner vi att det kostar för mycket för dåliga chanser. Jag har en medfödd kromosomförändring som kan ärvas ner till barnet och den förändringen i kombination med spontana mutationer som ökar med åldern gör att våra odds blir ganska dåliga. Jag är 40. Nu har jag ju haft turen att bli spontant gravid blandat med IVF så kanske hade vi tänkt annorlunda om vi inte hade kunnat alls. Det är ju som Jennyz säger värt allt om det blir ett barn.
  • Snowgirl
    tusa skrev 2014-02-18 11:11:18 följande:
    ...hursom så verkar det inte gått vägen alls..Rynkar på näsan Är idag på BIM -1. Testade minus i förrgår och väntar nu på posten med nya tester. Jag hoppas så klart och vet att mirakel händer, men är väl inställd på minus... Känner mig helt ogravid, och har gjort hela tiden. Inte minsta il, stick eller dragning i livmodern. Brösten ömmar, men verkar vara Lutinussymptom, för det minskar på en gång när jag glömt en tablett, och det har hänt flera gånger att jag somnat innan jag hunnit ta sista, ska ta 3ggr/dag.
    Men  vad tråkigt Jag håller tummarna att hormonet bara tar lite tid på sig, men jag förstår uppgivenheten.
  • Micro

Thesse: förstår att du vill ha torsdag snabbt. Jag vänta på att Umeå ska ringa ang att börja med sprutorna idag, är otålig:)

• Micro

Tusa: Jag är oxå 37 år o har lite låg äggreserv. Skulle gärna sätta in 2 st:) Tråkigt att du inte tror på plus, att inte ha symptom behöver ju inte betyda nåt, håller tummarna!

• Thesse86

Vilka tider tar ni lutinus under dagen? Jag vart bara tillsagd att ta dem 3 ggr per dag. Måste nog ringa kliniken. Var lite virrig och out-of-the-loop igår när vi åkte hem. Hur gör ni andra?

• jennyz

När jag tog lutinus försökte jag ta dem med 8 Tim mellanrum, men om detta inte passade så tog jag lite tidigare eller senare, försökte dock vila lite varje gång, en timme om det gick, de försök jag lyckades kunde jag det på morgon och kväll...vet inte hur mycket det påverkar, men mitt psyke mådde bättre av att ha provat...

• Micro

Får börja m sprutorna imorgon, så skönt, ytterligare ett litet steg i rätt riktning:))

• Mars

Ok, då kanske man inte ska ge upp att vi har gjort vårt tredje syskonförsök. Bara ta nya tag med försök nr 4. Vilket progreston tycker ni har funkat bäst?