• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro

Thesse: vi ser fram emot måndag kl 9 med vul o blodprov på Sunderbyn hoppas få börja m sprutor då. Har mailat Umeå för jag har inte heller hört ngt fr Sunderbyn ang måndagens besök vet inte ens avd. Kanske måndag oxå är en stående tid på gyn men blodprovet? Skulle hellre göra d hos Hassler ja me men måste tyvärr göra vul oxå. Hur kom d sig att du fick göra blodprov hos Hassler? Skulle gärna göra d nästa gång. Skönt att du inte har biverkningar. Jag känner mig piggare nu å bättre humör. Spännande på torsdag.

• tusa
    santa86 skrev 2014-02-11 19:26:20 följande:
    Hej tjejer.. Nu var de ett tag sen jag var in, har varit lite nere.. Då min mens inte har velat komma igång efter föra behandlingen. :/ men nu är den här :) så nu har man börjat spreja igen :) de trågiga är bara att jag får sån migrän av sprejen :( men men var gör man inte för att få en liten :)
    Hur går de för er?
    Ser att tusa har hittat hit :)
    Ja,hej!! Ja, lite sent, men nu hittade jag. Skrattande.  AHA!!..nu fattar jag, kanske blandade jag ihop dig och Thesse, ni har ju båda 86 i nicket?? Ber om ursäkt att jag är snurrig, ha, ha Tungan ute

Så skönt att du är på G santa, men gud såå tungt med migrän?! Hur klarar du den?
  • Thesse86

Dom ringde från Umeå igår och sa att mitt blodprovs resultat var 990 och att jag skulle öka med 50E varje kväll. Vad betyder 990? är det någon som vet? Jag skulle ha frågat ssk som ringde, men jag var på skolan på en viktig föreläsning så jag hann inte :/ 

• Snowgirl

Thesse, jag har för mig att de vill att man ska ligga inom ett spann. Minns inte gränserna dock. Ligger man under får man öka dosen och ligger man över får man minska för att äggblåsorna ska bli lagom många och växa i lagom takt.

• trex2013
    Thesse86 skrev 2014-02-11 14:04:37 följande:
    Aha! Det ska jag prova, tror du att det funkar med vanlig kokosolja, typ Markattas? Tack för tipset :)
    Jo bara den är ekologisk. inte den silvriga förpackningen på affären. :)
  • jennyz

Thesse: mina värden har legat mellan 1100-1500, när jag hade 1500 fick jag sänka dosen en aning, så jag tycker ditt var bra, en liten ökning i slutet för att få extra skjuts kanske är bra... ÄP-dag närmar sig...

• Thesse86
    Micro skrev 2014-02-11 21:22:49 följande:
    Thesse: vi ser fram emot måndag kl 9 med vul o blodprov på Sunderbyn hoppas få börja m sprutor då. Har mailat Umeå för jag har inte heller hört ngt fr Sunderbyn ang måndagens besök vet inte ens avd. Kanske måndag oxå är en stående tid på gyn men blodprovet? Skulle hellre göra d hos Hassler ja me men måste tyvärr göra vul oxå. Hur kom d sig att du fick göra blodprov hos Hassler? Skulle gärna göra d nästa gång. Skönt att du inte har biverkningar. Jag känner mig piggare nu å bättre humör. Spännande på torsdag.

Nä man får inget brev eller nått från Sunderbyn, utan man åker bara till Sunderbyn - gyn avd och anmäler sig i receptionen :) vi fick med oss remisser för blodproverna så jag tog bara med dem och gick dit :) de sa i Umeå att man kunde at proverna vart man vill. Spännande med måndag! Hur kommer det sig att man gör ett VUL innan man börja spruta?
  • Thesse86
    jennyz skrev 2014-02-12 14:30:10 följande:
    Thesse: mina värden har legat mellan 1100-1500, när jag hade 1500 fick jag sänka dosen en aning, så jag tycker ditt var bra, en liten ökning i slutet för att få extra skjuts kanske är bra... ÄP-dag närmar sig...

Åh tack! Det låter uppmuntrande :) ska bli så spännande att få veta när det blir äggplock :) har du gjort flera IVF?
  • jennyz

Ja en del... Tre fulla försök innan jag blev gravid och fick första dottern, tappade räkningen på syskonförsök, det var nog lika många plus 5 FET ung... Åtta år efter jag slutade med p-piller så har jag äntligen två underbara döttrar här hemma... Har svårt att släppa denna tråd, kan kanske dela med mig lite då och då av mina erfarenheter...

• Längta

Hej.jag hoppar in i den här tråden. Ska till Umeå v 10. Jag håller på med nässpray nu och är så förväntansfull. Kul och läsa och kanske få lite tips och råd från andra i samma sits. Allt har gått så fort för mig så jag kan ite riktigt förstå att de e så snart allt sker.