• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Thesse86

Är det någon som vet hur det funkar med VUL i Sunderbyn? Jag fick en tid av Umeå men jag vet inte vart jag ska eller nått. Trodde att man skulle få en kallelse med posten, men fortfarande inget :/ MÅste man ringa sunderbyn själv eller?

• tusa
    Thesse86 skrev 2014-02-10 20:42:45 följande:
    Är det någon som vet hur det funkar med VUL i Sunderbyn? Jag fick en tid av Umeå men jag vet inte vart jag ska eller nått. Trodde att man skulle få en kallelse med posten, men fortfarande inget :/ MÅste man ringa sunderbyn själv eller?
    Hejsan Thesse! Kul att se att du redan är vid VUL Solig

Nej, du behöver inte ringa. IVF har stående inbokat VUL-tid på torsdagar kl.09.00 på Sunderbyn.
    Du åker bara in på Gyn och anmäler dig i receptionen. Umeå har redan anmält att du kommer!

Lycka till!
  • Thesse86
    tusa skrev 2014-02-10 21:15:03 följande:
    Hejsan Thesse! Kul att se att du redan är vid VUL  Nej, du behöver inte ringa. IVF har stående inbokat VUL-tid på torsdagar kl.09.00 på Sunderbyn. Du åker bara in på Gyn och anmäler dig i receptionen. Umeå har redan anmält att du kommer! Lycka till!

Okej! Va skönt att höra :) ja jag fick tid kl 9:00 på torsdag så det låter ju rätt :) Tack!
  • tusa
    Thesse86 skrev 2014-02-11 09:58:04 följande:
    Tusa: Vad är eran berättelse? Genomgår du/ni IVF just nu? :)
    Skrattande Vi sågs väl i en annan IVF tråd där du kikade in några gånger i januari?

Ja, vi gjorde vårt ET igår! Solig

Vi har var sitt barn sen tidigare, men nu har jag inga äggledare kvar, därför får vi gå denna vägen. Vi har nu väntat på vårt barn i snart 4år och det känns fantastiskt att veta att nu ligger det faktiskt nån därinne!!??
  • trex2013
    Thesse86 skrev 2014-02-10 20:41:05 följande:
    Hej! Förlåt för min inaktivitet. Jag tog mitt blodprov hos Dr Hassler i Luleå, betydligt mycket enklare än att åka till Sunderbyn. Jag ska VUL på torsdag - hoppas på positiva resultat :). I dag tog jag mitt andra blodprov så får se vad Umeå säger imorgon om jag måste ändra min dos. Annars går det hur bra som helst, inga biverkningar förutom förstoppning vilket är jätte jobbigt , har provat olika "lösningar" men inget funkar :/ aja det är inte länge kvar nu med alla dessa hormoner :) Jag har haft jätte tur och inte haft så mycket PMS eller humörsvägningar, så sambon är glad ;D men det är väl det minsta de får stå ut med, det är ju vi som ska kliva upp varje morgon och ta sprayet och sedan vara vaken tills att man ska ta det för tredje gången. och sen inte prata om alla dessa sprutor ;) Fast sprutorna var ju inget, tänkte att det skulle bli jobbigt, men det känns ju inte ens :)

Vad har ni för roliga datum att se fram emot? :)

Prova äta 1-2 msk cocosa cocosolja. Det gör susen i magen kan jag lova!  ;)

• Thesse86
    tusa skrev 2014-02-11 10:29:50 följande:
    Skrattande Vi sågs väl i en annan IVF tråd där du kikade in några gånger i januari?

Ja, vi gjorde vårt ET igår! Solig

Vi har var sitt barn sen tidigare, men nu har jag inga äggledare kvar, därför får vi gå denna vägen. Vi har nu väntat på vårt barn i snart 4år och det känns fantastiskt att veta att nu ligger det faktiskt nån därinne!!??
    Ja det kan kanske hända, följer bara den här och IVF februari just nu :)

Åh vad spännande för er!! Massor med lycka-till till er :) Måste kännas häftigt att gå ut från kliniken och veta att man är gravid! Längtar tills den dagen då vi är där, förhoppningsvis bara lite mer än en vecka :)

Lycka till nu :)
  • Thesse86
    trex2013 skrev 2014-02-11 13:08:01 följande:
    Prova äta 1-2 msk cocosa cocosolja. Det gör susen i magen kan jag lova!  ;)

Aha! Det ska jag prova, tror du att det funkar med vanlig kokosolja, typ Markattas? Tack för tipset :)
  • tusa
    Thesse86 skrev 2014-02-11 14:03:40 följande:
    Ja det kan kanske hända, följer bara den här och IVF februari just nu :)

Åh vad spännande för er!! Massor med lycka-till till er :) Måste kännas häftigt att gå ut från kliniken och veta att man är gravid! Längtar tills den dagen då vi är där, förhoppningsvis bara lite mer än en vecka :)

Lycka till nu :)
    Ok. Kan inte namnet i huvudet på den tråden. Hittade  denna för bara Umeå nyss och vill gärna hänga med här också Glad

Ja, det är en häftig känsla! Inte långt bort för dig nu Solig
  • santa86

Hej tjejer.. Nu var de ett tag sen jag var in, har varit lite nere.. Då min mens inte har velat komma igång efter föra behandlingen. :/ men nu är den här :) så nu har man börjat spreja igen :) de trågiga är bara att jag får sån migrän av sprejen :( men men var gör man inte för att få en liten :)

Hur går de för er?

Ser att tusa har hittat hit :)