• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Tinzu
    supernova99 skrev 2014-01-15 08:01:38 följande:
    Hej! Va på VUL på kliniken igår och det fanns ett embryo med ett hjärta som slog fint. Däremot så beräknade läkaren mig till 7+4 fast jag är i 8+0 hon sa att det va helt normalt. Att det kan diffa på en vecka utan att något är konstigt. Jag har 3 dagar. Hon sa att det är så svårt att mäta. Men man blir lite orolig ändå! Någon som varit med om det?

Nu hoppar jag in här mitt i allt även fast vi inte varit i IVF-djungeln på typ 2 år men följer tråden ändå med spänning hela tiden!

I början så är det svårt att mäta exakt, man kanske mäter 1 mm för lite och då gör det stor skillnad, speciellt i början av graviditeten då bebisen är så liten. Så var det för mig i våran graviditet nu, barnmorskan var väldigt noga med att vi inte skulle hänga upp oss på det då det var svårt att mäta exakt
  • jennyz

Supernova: absolut inget att oroa sig för, precis som Tinzy skriver så är det svårt att mäta då de är så små, min första dotter skiljde en hel vecka vid den tidpunkten, föddes ändå på BF och vägde då 3,5 kg...
    Så grattis till det tickande hjärtar, bara att njuta!!!

• supernova99

Så skönt att höra, nu blev jag lugnare. Det är så skönt att ha den här tråden, alltid någon med peppande ord och bra råd :)

• äralltupptaget

12 minuter över 12-slaget på Nyårsafton föddes våran lilla Wilma , 3630 gram och 49 cm lång.
    Norrbottens första 2014-bebis! :)

Tänker tillbaka på tiden då man var aktiv själv i denna tråd, då man satt och grinade och kände att allt var hopplöst... . men en dag så blev det min tur!!! Och det kommer det blir för er också!!!

Jag hoppas ni kämpar på , ni som väntar på det där efterlängtade plusset , att ni inte ger upp !!
    Trots alla sprutor, äggplock, vul osv... så är värt det i slutändan !

Kram på er alla och hoppas att det blir baby-boommm i tråden 2014!

• jennyz

Kan inte göra annat än att instämma, är evigt tacksam varje dag att vi kämpade på alla dessa år, kan sitta och titta på mina solstrålar och tänka tillbaka på alla sprutor och negativa test, och komplikationer... En jobbig tid helt klart men en viktig del av mitt liv som gjort mig till den person jag är idag! Efter sista förlossningen där mycket gick fel och jag faktiskt höll lugnet hela tiden trots att jag absolut inte mådde bra, läkarna tom påpekade detta i efterhand, vilken stark person jag var i den situationen... Tror att alla dessa år gjort mig sådan....

Snart är det er tur också!!!! Då ni snusar på er lilla bebis i famnen, så känns denna IVF tid rätt obetydlig...

Supernova: hur känns det annars, mår du bra? Ska du få komma på fler VUL eller är det inskrivning på MVC som gäller nu? Spännande tid framöver nu, njuuuut... tänk på det lilla pyret som växer för fullt i dig, tiden går väldigt fort, även om det inte känns så nu...

• supernova99

Jennyz: jag mår bra får jag nog säga, är förskonad från illamående. Bara vääldigt trött. Magen fungerar som den ska nu också :) nu är det inskrivning på Mvc som gäller, men hon på kliniken tyckte jag kunde boka in ett ytterligare UL med dom om jag är orolig. Borde jag göra det? Har gogglat lite och dom flesta verkar säga att missfallsrisken är liten om man sett ett hjärta slå. Hoppad det är så :) v9 nu

• jennyz

Supernova: absolut är MF risken mycket mindre nu när många kritiska skeenden gått förbi! Om du känner att du vill tycker jag dock att du ska ta chansen det är lång tid till RUL i v 19...
    Jag kände inte så mycket förutom tröttheten i början, skönt så kan du njuta saknar faktiskt lite att vara gravid, inga jag känner att gillat att vara gravid, men då har de väl inte kämpat så länge för att bli gravid heller...

• supernova99

Jennyz: får kolla vid inskrivningen om man kan få ett extra, vore skönt ändå :) förstår hur du tänker att man saknar att vara gravid, det är ju lite speciellt för man vet ju aldrig om man får chansen att uppleva en graviditet igen.