• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • tusa

Thesse, jag ringde upp dem dagen efter ÄP, men ja, de gjorde samma med oss, sa att vi ses på lördag, om vi inte ringer. De ringde fre e.m och sköt upp till mån.

• jennyz

De har alltid gjort så för oss under alla års försök, att de ringt om inget blivit befruktat, annars har de berättat resultatet vid ET, har varit dryg väntan men jag vande mig eftersom det alltid var så... Grattis till sju ägg, när jag hade det antalet sist blev jag gravid

• santa86

Här händer de grejer ser ja :) kul :)

Själv så sprejar jag på och härdar ut huvudvärken/ migränen om dagarna.. Just nu känns de som att dagarna går jätte sakta :/

• Mars

En fråga till er som har blivit gravida för syskonförsök. Hur många försök gjorde ni innan ni blev gravida? Vilket progreston tog ni? Vi har 1 försök kvar och funderar att köpa mer försök. Eller om det bara är att ge upp med syskon. Därför skulle det vara intressant om ni vill svara för att få ett litet humm hur det har gått för andra.

• jennyz

För oss blev det ung lika många försök för syskon som första barnet, jag sa innan att jag inte skulle göra så många försök, men kunde inte ge upp... Jag tappade räkningen på antal försök faktiskt, tror att det blev tre ET och ett gäng FET (4 kanske, varav vi betalade för 3), vi började med syskonförsök när dottern var ett år, och strax innan hon fyllde fyra föddes vår andra dotter...men vi hade en längre paus innan sista försöket... Lång tid, totalt 4-5 år har vi varit i IVFkarusellen, men det är det värt nu!!!!

• Thesse86
    tusa skrev 2014-02-17 22:37:23 följande:
    Thesse, jag ringde upp dem dagen efter ÄP, men ja, de gjorde samma med oss, sa att vi ses på lördag, om vi inte ringer. De ringde fre e.m och sköt upp till mån.
    Berättade de något när du ringde dagen efter??

Kanske är det bästa att inte veta, så att man oroar sig i onödan. Fast och andra sidan kommer man blir skit skraj så fort telefonen ringen fram till torsdag :/ Nästan som att välja mellan pest eller kolera. Men jag tror verkligen på detta och att det kommer lyckas så kanske ingen ide att oroa sig :D Varför skulle det inte fungera??
  • tusa
    Thesse86 skrev 2014-02-18 09:24:10 följande:
    Berättade de något när du ringde dagen efter??

Kanske är det bästa att inte veta, så att man oroar sig i onödan. Fast och andra sidan kommer man blir skit skraj så fort telefonen ringen fram till torsdag :/ Nästan som att välja mellan pest eller kolera. Men jag tror verkligen på detta och att det kommer lyckas så kanske ingen ide att oroa sig :D Varför skulle det inte fungera??
    Glad Ja, men det är ju klart att de berättar!? 

Gör som känns bäst, men jag skulle då ha oroat mig om jag INTE fått veta innan, men det är ju klart att säger de att "bara" 1 blivit befruktat, ja, då kanske det skulle blivit mer oro...tänkte aldrig så långt, ha, ha!

Vi fick ut 10ägg och tanken på att det skulle kunnat bli bara ett embryo i slutändan fanns inte... 8 blev berfuktade, fick tillbaka 2 och 1 i frysen.

Ring, men kan vara svårt att komma fram vissa dagar. Maila, det går bättre och man får svar samma dag. Det går säkert jättefint! Solig
  • Micro

Tusa: hur kom det sig att du fick tillbaka 2 st? Om det är ok att fråga. Sambon skojar alltid om att han vill ha 2:)

• Micro

Längta: jag bor i Luleå. Jag har haft en del biverkningar mest nu på slutet, sprayat nästan 3 v. Svettats mycket på nätterna å lite på dagarna. Sovit oroligt o varit torr i munnen. Huvudvärk har jag oxå haft men det har jag i vanliga fall oxå från nacke o axlar. Tror jag haft mer huvudvärk pga spänning å stress med ivf. Sa till sambon att jag tycker d känns som jag ljuger för alla nära o kära när jag inte berättar sanningen o håller allt inom mig. Påfrestande!