• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Jag tycker att lutinus läckt ut minst, men tyckte att de var lite obehagliga att ta...
    Mars: hur lång tid tog det för er attlyckas med första barnet? Det är väl olika för olika personer, själv var jag inte redo att ge upp syskonförsök, kunde säga att detta blir sista försöket, men efter negativt test och massor med tårar så gullade jag med sambon igen... (Han tyckte att vi skulle ge upp tidigare, han var nöjd med ett barn...) jag minns hur uppgiven jag var efter tre ET då jag testade minus RD 16 typ, med första barnet, då trodde jag aldrig att vi skulle få något barn alls, tänkte ställa oss i kö för adoption, men plussade sedan på TD tack o lov,
    För mig har behandlingarna bara varit spännande och fyllda med hopp, jag hade inga problem med spray, sprutor ÄP osv, endast neg test har varit jobbigt, och det har jag lättast fixat med att planera nytt försök... Och pengarna såklart!!!
    Hoppas ni lyckas snart!!!!

• tusa
    Micro skrev 2014-02-18 13:15:04 följande:
    Tusa: Jag är oxå 37 år o har lite låg äggreserv. Skulle gärna sätta in 2 st:) Tråkigt att du inte tror på plus, att inte ha symptom behöver ju inte betyda nåt, håller tummarna!
    ...Hmm, får du Lars Nilsson så har du nog stor chans till 2, bara en känsla jag har Flört Håller tummarna för dig med!!, och dina hjälpte nog, för jag plussade faktiskt igår...{#emotions_dlg.flower}

Rekommenderar f.ö Hotell Winn för ÄP-natten Solig, för du var lulebo va?!

Får ni alla här genom Landstinget?

Thesse. Jag tar Lutinus 3ggr/dag, utspritt, så blir när jag vaknar och sedan ca va 8e timme.
  • Thesse86
    tusa skrev 2014-02-19 08:56:43 följande:
    ...Hmm, får du Lars Nilsson så har du nog stor chans till 2, bara en känsla jag har Flört Håller tummarna för dig med!!, och dina hjälpte nog, för jag plussade faktiskt igår...{#emotions_dlg.flower}

Rekommenderar f.ö Hotell Winn för ÄP-natten Solig, för du var lulebo va?!

Får ni alla här genom Landstinget?

Thesse. Jag tar Lutinus 3ggr/dag, utspritt, så blir när jag vaknar och sedan ca va 8e timme.
    Okej, typ som jag kör nu då alltså. Är bara lite less på att passa alla dessa tider och inte få sova när man vill ;) Ska bli skönt att få komma bort från alla dessa strikta medicin tider. Dock kommer jag att få ta blodförtunnande hela graviditeten, men det ska nog bara vara en gång om dagen :)

Vi går genom landstinget eftersom att detta är vårt första försök, sedan kommer vi att gå privat för att få ett syskon :)
  • santa86

Micro: jag förstår dig, vi har inte heller sakt till alla vad vi gör och de är tungt, men samtidigt vill man ju inte att alla ska veta och gå och vänta på att man ska bli gravid :/

Jag sprejar också nu har gjort sen den 6/2. Jag har också dom symtomen plus att jag har en massa migrän :( men var gör vi inte för att få ett bra resultat :)

Du och jag bor inte så långt från varandra, jag bor i Sävast :)

När ska du ta prover?

• Thesse86
    Micro skrev 2014-02-18 13:09:19 följande:
    Thesse: förstår att du vill ha torsdag snabbt. Jag vänta på att Umeå ska ringa ang att börja med sprutorna idag, är otålig:)
    Fick du börja med sprutorna igår? :) Tycket att tiden gick så fort när man tog sprutorna, fast när man ska ta Otrivelle sprutan gick tiden helt plötsligt jätte sakta. Lycka till!! :)
  • Micro

Thesse: börjar med sprutorna ikväll:) hoppas tiden går fort för mig oxå.

Santa: då bor vi ju jättenära, även om Sävast hör till Boden;) Ska ta blodprov igen på måndag å vul på torsdag nästa vecka.

• Micro

Tusa: jättegrattis till plusset!
    Då hoppas jag på Lars;) var honom vi träffade första gången men tyvärr var han fr gborg o trodde interna skulle vara i Umeå vid vårt nästa besök. Bra m hotell tips, vi sov inte över sist men ska göra d vid ÄP. Vi gör vårt första försök så det är genom landstinget.

• jennyz

Grattis tusa!!!!

Om ni är intresserande av att få 2 återförda så prata med Dr i tid, senast vid ÄP, när vi gjorde IVF fick vi det när vi ville, hade dr Solensten... (Bland annat) inte vid första försöket, men det kanske de inte vill...