• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro

Tusa: är de sant, min sambo är från Björs:)) han "typ" bor där fortfarande, brukar jag säga, är där jämt:)) bor du i ekobyn?

• tusa
    Micro skrev 2014-02-19 12:58:33 följande:
    Tusa: är de sant, min sambo är från Björs:)) han "typ" bor där fortfarande, brukar jag säga, är där jämt:)) bor du i ekobyn?
    Liten värld!! Nä, inte Eko, bredvid Byagården typCool Var bor ni?
  • Micro

Jasså så du bor i där:) Vi bor på Östemalm men min sambo har föräldrarna å mormor ca 1,5 km in på Björsbyv fr Sinksundet, i ett vitt hus precis före kurvan, så vi är ofta där. Är någon av er Björsbyn?

• tusa
    Micro skrev 2014-02-19 16:13:36 följande:
    Jasså så du bor i där:) Vi bor på Östemalm men min sambo har föräldrarna å mormor ca 1,5 km in på Björsbyv fr Sinksundet, i ett vitt hus precis före kurvan, så vi är ofta där. Är någon av er Björsbyn?
    Glad Ja, det är ju nära! Vårt hus är gamla handelsboden/postkontoret/telefonväxeln, ligger bakom traktorverkstan, om du vet var det är? Kom förbi! Flört

Menar du om vi är från B-byn? Nej, ingen av oss. Sambon är från Ö-malm och jag från Lövskatan/Örnäset. Han köpte huset -04 och jag och sonen flyttade in -11. Vi bodde på Posön i 11 år före det.
  • Mars
    jennyz skrev 2014-02-19 03:48:21 följande:
    Jag tycker att lutinus läckt ut minst, men tyckte att de var lite obehagliga att ta... Mars: hur lång tid tog det för er attlyckas med första barnet? Det är väl olika för olika personer, själv var jag inte redo att ge upp syskonförsök, kunde säga att detta blir sista försöket, men efter negativt test och massor med tårar så gullade jag med sambon igen... (Han tyckte att vi skulle ge upp tidigare, han var nöjd med ett barn...) jag minns hur uppgiven jag var efter tre ET då jag testade minus RD 16 typ, med första barnet, då trodde jag aldrig att vi skulle få något barn alls, tänkte ställa oss i kö för adoption, men plussade sedan på TD tack o lov, För mig har behandlingarna bara varit spännande och fyllda med hopp, jag hade inga problem med spray, sprutor ÄP osv, endast neg test har varit jobbigt, och det har jag lättast fixat med att planera nytt försök... Och pengarna såklart!!! Hoppas ni lyckas snart!!!!

Tack för dina fina ord. Mår bättre idag och än tänker vi inte ge upp! Med första barnet lyckades vi på första försöket, så man är lite bortskämd. Funderar varför inte ägget vill fästa nu då vi gör syskonförsök. Har både testat progreston vaggvisar och nu senast Lutinus. Kan det beror på att jag har 6 kilo övervikt (gravidkilon som jag inte har blivit av med)? Eller ska man göra något annat för att få det bästa chanserna? Akupunktur kanske?
  • jennyz

Jag hade 8kg gravidkilon kvar när jag blev gravid, och är inte smal annars heller... jag har dock gått på akupunktur inför många försök, efter jag provade första gången fick jag vår första dotter! Jag kan ju inte säga att det var därför vi lyckades, men tycker att det varit skönt att veta att jag provat, och jag mådde bättre när jag gick på akupunktur, är annars en rätt stressad tjej... Sist gick jag många ggr, bland annat direkt efter både ÄP och ET...

• Thesse86
    Micro skrev 2014-02-20 15:01:16 följande:
    Thesse: är du ruvade nu? Har tänkt på dig idag.

Nu är jag en ruvare :D fick tillbaka ett bra embryo för några timmar sedan. Det hade delat sig 7ggr? Någonting med sju sa hon i alla fall. Jag är hopplös när det kommer till att lyssna när jag är nervös :/ Kan dock vara det enda som klarade sig, bara 4st som var mogna av 7 och av de 4 var det 2 st som blev befruktade, men det krävs ju bara ett bra för en liten bebis :D Testdag den 10/3! Hoppas tiden går snabbt för jag kommer inte våga ta ett tidigt test!

Tack för att du tänkte på oss :)