• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Thildra
    trex2013 skrev 2014-09-26 10:05:09 följande:

Ja det verkar så. Blev inte lördag för mig utan de ringde in oss på fm i går.

vissa ägg hade börjat sakta ned i delningen så de ville inte vänta till lördag. 

så nu är man ruvare igen. 

Håller tummarna!
  • Chreool

Hej :) hoppar in här då detta verkar vara enda tråden för Umeå som är aktiv.

Jag har nyss, eller ja, kanske snart en månad sen fått brevet från Umeå att vår remiss är hos dem och vi kmr bli kallade inom 3 månader. Då undrar jag, hur länge tog det för er innan ni fick komma? Och hur ser händelseförloppet ut? Bor väldigt långt från Umeå och då tänkte jag hur dem lägger upp allt?

• Petto 83
    Chreool skrev 2014-09-30 09:15:33 följande:

Jag har nyss, eller ja, kanske snart en månad sen fått brevet från Umeå att vår remiss är hos dem och vi kmr bli kallade inom 3 månader. Då undrar jag, hur länge tog det för er innan ni fick komma? Och hur ser händelseförloppet ut? Bor väldigt långt från Umeå och då tänkte jag hur dem lägger upp allt?

Hej!

Vi fick tid ganska precis på 3 månaders dagen. Då gjordes lite undersökningar och sen bestämdes behandlingsplanen för oss. Vi fick börja med nässprej några veckor för nedreglering sen sprutor i 10 dagar tro och äggplock. Så när man väl sätter i gång går det fort :)
  • dumdummast
    Chreool skrev 2014-09-30 09:15:33 följande:

Våran remiss mottog dom den 24/6 och vi har fått besked att vi får komma i november. Eftersom dom haft en läkare sjuk så dom ligger lite efter. Även fast första beskedet var tre månader.

Hoppas det går fortare för er :)
  • Gozzan

Hej hej alla ???? ville bara göra ett litet avtryck här nu när jag har suttit och snokat ett tag. Vi har satt tillbaka vårat ägg och ska ta testet imorgon men känner mig mest stressad då jag inte har några som helst symptom och har haft rosa flytningar i en vecka.

Men håller tummarna för att det ska gå bra ändå.

Vill även passa på att hylla IVF- kliniken i umeå för deras fantastiska mottagande och omtanke genom hela denna prosessen ???? hoppas att allt kommer att gå bra för er andra.

Kramar

• santa86

Idag ringde ume, min dos är för låg så jag måste höja den :( men jag hoppas ändå att vi hinner med äp V.41 :)

Jag har inte haft nå mer symtom än känslan av svälld mage, förens nu, igår mådde jag illa :(

Nån mer som känner av sprutorna.?

• hållertummarna

vill bara ge er lite hopp. vi satte in en blastocyst den 18/6 ( den enda som överlevde av 14 st ) och nu ligger jag här hemma med en sparkande liten bebis i magen i vecka 18. det var vårt första ivf försök och vi har försökt själva i 4 år. det känns helt overkligt, svårt att förstå att det är våran tur nu. Jag håller tummarna för er alla och hoppas att det ska gå lika bra för er :) har ni några frågor så hojta till bara.

• Gozzan
    hållertummarna skrev 2014-09-30 17:58:12 följande:

vill bara ge er lite hopp. vi satte in en blastocyst den 18/6 ( den enda som överlevde av 14 st ) och nu ligger jag här hemma med en sparkande liten bebis i magen i vecka 18. det var vårt första ivf försök och vi har försökt själva i 4 år. det känns helt overkligt, svårt att förstå att det är våran tur nu. Jag håller tummarna för er alla och hoppas att det ska gå lika bra för er :) har ni några frågor så hojta till bara.

det ger en varm känsla i hjärtat att höra att det kan gå så bra :) vi fick oxå bara ett ägg som gick att sätta tillbaka av 5 st.
  • Chreool

Tack för era svar! Ja, ni förstår ju att man går i många tankar nu när det är som på gång. Och egentligen är man ju heeelt ovetandes om vad som kmr. Alltså man läser ju alla broschyrer osv men de känns som ändå bättre att få höra från er som faktiskt varit där :) hur har det gått för er då, fixa ni första försöket? Är det vanligt att man gör det? Man är ju så himla orolig att de ska strula och ja, ni vet nog precis vad jag menar då ni stått här i startgroparna själva. Jo & en sak till, när man bor långt borta, blir d mycket fram och tillbaka åkning eller går de smidigt på några besök (dvs, ett försök) ? :)