• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • trex2013
    santa86 skrev 2014-10-02 09:18:33 följande:

Nu har jag varit på ult och jag hade 3st som var över 10mm och ca 6st under 10mm.. Jag vet inte hur jag ska känna just nu :/

De har hänt saker dom senaste dagarna som har gjort mig ledsen och bedstämd, kan de förstöra mina chanser att lyckas?! :(

Nej ge inte upp nu! det kan hända mycket med mognaden på några dagar efter UL.
    kramar!
  • hållertummarna
    Gozzan skrev 2014-10-01 15:46:18 följande:

Kan meddela att idag har jag äntligen fått mitt plus :D är dock fortfarande orolig då jag har lite blödningar men förhoppningsvis så går det nu vägen :)

stort grattis! :) jag hade också blödningar, först var det blodblandade flytningar sen kunde det komma mer eller mindre blod vissa dagar. orolig nanting var jag så jag for till kk några ggr och från v 6 kunde dom se ett litet hjärta slå :) när jag var i vecka 13 så försvann flytningarna helt plötsligt en dag för att nån timma efter jag upptäckt det komma en störtflod med blod ist! jag var helt hundra på att det skulle va kört men när jag kom fram till kk så hade det slutat och dom kunde konstatera att en liten,liten bit av moderkakan hade lossnat men bebisen var helt perfekt och sprattlade och gjorde kullerbyttor :) efter det har jag varit helt blödningsfri vilket är jätteskönt. dom första blödningarna kunde dom inte se vart dom kom ifrån, dom bara fanns där. så blödningar behöver inte vara farliga, blir du orolig så kolla upp dom så blir du lugnare. ett tips. ring inte till mottagningen
  • hållertummarna
    hållertummarna skrev 2014-10-03 11:08:02 följande:

stort grattis! :) jag hade också blödningar, först var det blodblandade flytningar sen kunde det komma mer eller mindre blod vissa dagar. orolig nanting var jag så jag for till kk några ggr och från v 6 kunde dom se ett litet hjärta slå :) när jag var i vecka 13 så försvann flytningarna helt plötsligt en dag för att nån timma efter jag upptäckt det komma en störtflod med blod ist! jag var helt hundra på att det skulle va kört men när jag kom fram till kk så hade det slutat och dom kunde konstatera att en liten,liten bit av moderkakan hade lossnat men bebisen var helt perfekt och sprattlade och gjorde kullerbyttor :) efter det har jag varit helt blödningsfri vilket är jätteskönt. dom första blödningarna kunde dom inte se vart dom kom ifrån, dom bara fanns där. så blödningar behöver inte vara farliga, blir du orolig så kolla upp dom så blir du lugnare. ett tips. ring inte till mottagningen

oops, råkade trycka skicka för tidigt :p. men ring inte till mottagningen då säger dom bara att man ska vänta och se i en månad typ, åk dit med gråten i ögonen och be om akuttid. det funkar alltid :)
  • Gozzan
    hållertummarna skrev 2014-10-03 11:10:58 följande:

oops, råkade trycka skicka för tidigt :p. men ring inte till mottagningen då säger dom bara att man ska vänta och se i en månad typ, åk dit med gråten i ögonen och be om akuttid. det funkar alltid :)

Jag ska åka dit och se vad dom säger :D det är ju trots allt 3 veckor kvar till vul

Tror inte att dom kan se mycket alls just nu.
  • santa86

Emblan är på plats och jag är på väg till ult och blodprov koll.. Hoppas att äggen har vuxit till sig under helgen..

• trex2013
    santa86 skrev 2014-10-06 09:39:34 följande:

Emblan är på plats och jag är på väg till ult och blodprov koll.. Hoppas att äggen har vuxit till sig under helgen..

håller tummarna!
  • dumdummast

Hej!

Nu äntligen har vi fått tid för första samtalet, känns lite overkligt. Tiden är redan på freda, dom hade fått en avbokning så nervös som tusan. Men vi fick en tid för barnmorske informationen på måndag.

Så min fundering är vad händer på första mötet?!

• trex2013
    dumdummast skrev 2014-10-06 15:01:49 följande:

Hej!

Nu äntligen har vi fått tid för första samtalet, känns lite overkligt. Tiden är redan på freda, dom hade fått en avbokning så nervös som tusan. Men vi fick en tid för barnmorske informationen på måndag.

Så min fundering är vad händer på första mötet?!

Låter konstigt att  första besöket blev uppdelat? kolla m kliniken igen så kanske ni slipper två besök. Om ni har långt att köra så kan det ju vara skönt att slippa..
  • dumdummast
    trex2013 skrev 2014-10-06 15:43:21 följande:

Låter konstigt att  första besöket blev uppdelat? kolla m kliniken igen så kanske ni slipper två besök. Om ni har långt att köra så kan det ju vara skönt att slippa..

Eftersom vi fick en tid som var en avbokning så sa hon att det inte fanns tid för barnmorske information på samma tid. Men spelar oss ingen större roll men tanke på att det tar ca. 20 minuter att gå :)