• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • santa86

Trex2013: vad kul att du snart är där :) men tråkigt att du haft problem med proppar :( men denna gång ska vi klara de :)

Jag ska och ta prover den 23/9 så då får vi se om jag får börja med sprutorna :)

• trex2013
    santa86 skrev 2014-09-16 12:44:15 följande:

Trex2013: vad kul att du snart är där :) men tråkigt att du haft problem med proppar :( men denna gång ska vi klara de :)

Jag ska och ta prover den 23/9 så då får vi se om jag får börja med sprutorna :)

Ja nu får vi hoppas att allt går bra denna gång, heja! :)
    ok, hoppas du är bra nedreglerad då så du får börja. Blir det puregon eller menopur?
  • santa86

Trex2013- de blir menopur, dom som är dom pennor.. Jag är så nålrädd :/ men de har blivit mycke bättre efter alla gånger man har gjort detta.. Första gången vi gjorde IVF så tog min sambo mina sprutor.. :P

• trex2013
    santa86 skrev 2014-09-16 15:18:05 följande:

Trex2013- de blir menopur, dom som är dom pennor.. Jag är så nålrädd :/ men de har blivit mycke bättre efter alla gånger man har gjort detta.. Första gången vi gjorde IVF så tog min sambo mina sprutor.. :P

Då är det nog puregon du kommer att ta? Jag kör ju menopur nu och tar en ny spruta för varje gång. har inte en sån där smart injektionspenna. Fast det kanske går att få? Gillar inte heller nålarna..sambon hjälper mig i magen på låren får jag ta blodförtunnande själv.Jobbigt. Hejja oss!  hoppas att nålplågeriet ger utdelning nu bara.. :)

• jennyz

Santa86: akupunktur gör inte alls ont, jag var också orolig från början, första gången låg jag stel som en pinne en timme, men redan andra gången och alla gånger efter det har jag somnat där... ð???

• germany
    trex2013 skrev 2014-09-16 16:20:32 följande:
    Då är det nog puregon du kommer att ta? Jag kör ju menopur nu och tar en ny spruta för varje gång. har inte en sån där smart injektionspenna. Fast det kanske går att få? Gillar inte heller nålarna..sambon hjälper mig i magen på låren får jag ta blodförtunnande själv.Jobbigt. Hejja oss!  hoppas att nålplågeriet ger utdelning nu bara.. :)

Det går utmärkt att ta Fragmin sprutor (antar att det är det du tar som blodförtunnande) i magen istället för lår.
  • santa86

Jennyz- okej, jag vill så gärna prova de men vet inte vart man gör sånt och vad de kostar..

Vart har du vänt dig och vad har de kostat dig.?

• santa86

Trex2013- hehe ser nu att de är gonal-F jag ska ta, satt på jobbet tidigare och gissade vad de var vi hade denna gång..

• jennyz

Santa 86, jag bor i Umeå, gick till widings akupunktur som jag kan rekommendera! Det kostade typ 350kr per gång eller 6 ggr för 2000kr har jag för mig, hon rekommenderade helst att gå en månad innan ÄP minst, en gång per vecka och ett besök efter ÄP samt ett besök efter ET, efter det gick jag också någon gång, känns konstigt medan man ruvar men de vet ju vad de gör...
    Detta var priser då jag höll på ung två år sedan så de har säkert höjt lite... jag tycker i alla fall att det var värt det, men kan som sagt var inte lova att det funkar...