• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • trex2013
    dumdummast skrev 2014-10-06 15:58:01 följande:
    Eftersom vi fick en tid som var en avbokning så sa hon att det inte fanns tid för barnmorske information på samma tid. Men spelar oss ingen större roll men tanke på att det tar ca. 20 minuter att gå :)
    aha men då är det ju lugnt för er! besöken kommer gå snabbt. :)

• dumdummast
    trex2013 skrev 2014-10-06 16:10:59 följande:

aha men då är det ju lugnt för er! besöken kommer gå snabbt. :)

Jo det är ingen fara så. Men vad händer under besöken?! Hur snart efter första mötet får man komma igång? !
  • trex2013
    dumdummast skrev 2014-10-06 16:17:10 följande:
    Jo det är ingen fara så. Men vad händer under besöken?! Hur snart efter första mötet får man komma igång? !
    Man gör upp en planering och sen på en viss dag efter att din nästa mens börjat så brukar du börja med en nedreglering (vanligast med synarela, nässpray). kort eller lång nedreglering beror på vad läkaren tycker passar. så inom en månad borde du har börjat. :) kanske 1.5 månad till äggplock och ET (transfer) ! :D
  • dumdummast
    trex2013 skrev 2014-10-06 17:02:20 följande:

Man gör upp en planering och sen på en viss dag efter att din nästa mens börjat så brukar du börja med en nedreglering (vanligast med synarela, nässpray). kort eller lång nedreglering beror på vad läkaren tycker passar. så inom en månad borde du har börjat. :) kanske 1.5 månad till äggplock och ET (transfer) ! :D

Så fort :). Ja för nu ska jag ha mens inom typ två veckor. Är lite hoppig. Ååh så spännande allt känns, ganska overkligt att äntligen få börja :)
  • santa86

Dumdummast: vad kul att du kommer igång nu :)

Själv så gick ult bra igår.. Vi ska ner på fredag, då händer de :) nu ska jag lyckas :)

Hur går de för dig trex2014?

• hållertummarna

hej. vi körde korta protokollet och fick börja med sprutorna på mensens tredje dag, två veckor senare gjorde vi äp så det kan gå fort mao ????. på första besöket diskuterar man vilken metod ni ska göra och ni kan ställa frågor, om jag inte minns fel så gjorde han ett vul men jag minns int varför :p.

på besöket hos barnmorskan så visar hon hur medecinerna ska tas och du får lite brochyrer. sen är det bara att tuta å köra :) lycka till! ??

dumdummast skrev 2014-10-06 15:01:49 följande:

Hej!

Nu äntligen har vi fått tid för första samtalet, känns lite overkligt. Tiden är redan på freda, dom hade fått en avbokning så nervös som tusan. Men vi fick en tid för barnmorske informationen på måndag.

Så min fundering är vad händer på första mötet?!

• hållertummarna

mina smilisar blir tydligen frågetecken. haha!

hållertummarna skrev 2014-10-07 17:38:44 följande:

hej. vi körde korta protokollet och fick börja med sprutorna på mensens tredje dag, två veckor senare gjorde vi äp så det kan gå fort mao ????. på första besöket diskuterar man vilken metod ni ska göra och ni kan ställa frågor, om jag inte minns fel så gjorde han ett vul men jag minns int varför :p.

på besöket hos barnmorskan så visar hon hur medecinerna ska tas och du får lite brochyrer. sen är det bara att tuta å köra :) lycka till! ??

• trex2013
    santa86 skrev 2014-10-07 10:36:30 följande:

Dumdummast: vad kul att du kommer igång nu :)

Själv så gick ult bra igår.. Vi ska ner på fredag, då händer de :) nu ska jag lyckas :)

Hur går de för dig trex2014?

är nog kört för min del..börjat blöda i går.
  • santa86

Trex2013: tråkigt, men ge inte upp än, man kan ju blöda lite. De är ju inte alls ovanligt att blöda lite i början..

Styrke kramar

• trex2013
    santa86 skrev 2014-10-08 13:28:14 följande:

Trex2013: tråkigt, men ge inte upp än, man kan ju blöda lite. De är ju inte alls ovanligt att blöda lite i början..

Styrke kramar

mja vet inte jag men jag blöder mkt. det är inte lite ljusrosa/brunt utan rikligt och rött..