• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro

Tack för gratulationerna. Tusa, hoppas verkligen det går vägen så vi kan ha bebishäng tillsammans:) Hur långt gången är du?

• tusa

HURRA!!! PlusSkålSolig

Jag är i v.27+2, alltså i v.28. BF 29/10.

Försök bara ta det lugnt och slappna av i tanken att det enda du kan göra nu är att älska ditt lilla Plus Hjärta Inget annat ligger i dina händer.

Det kommer gå fiiint nu!! Snart så kommer du må pyton och svälla som en ballong, ha, ha!! Kram på dig tjejen Cool

• Micro

Tack Tusa, skratt ) får skåla i Pommac. Precis de jag behöver höra. Sambon säger samma, att d är inget vi kan påverka. Jag är mest nervös på nätterna, sover som en kratta. Kul du har ju inte så långt kvar, snart höst:)

• Thildra

Gjorde NUPP-test idag och fick världens största överraskning. Vi väntar tvillingar?!! :-O

Det har ingen sett tidigare på vul:en som gjorts, så vi var helt oförberedda. Tar en stund att smälta det... Men det är ju lite spännande och roligt!

• Petto 83
    Thildra skrev 2014-08-11 14:01:35 följande:

Gjorde NUPP-test idag och fick världens största överraskning. Vi väntar tvillingar?!! :-O

Det har ingen sett tidigare på vul:en som gjorts, så vi var helt oförberedda. Tar en stund att smälta det... Men det är ju lite spännande och roligt!

Men shit, dubbel lycka :) Stort grattis men förstår att det behöver smältas en del
  • Pommac
    Thildra skrev 2014-08-11 14:01:35 följande:

Grattis! Vad roligt!
  • jennyz

Thildra, wow, förstår att det känns overkligt!!! men ni har alltså två fina mirakel på väg, stort grattis!!!

• Cheries

Hej, jag känner mig så nere och får nu nästan panik ibland över att jag inte blir gravid. Vi har gjort ett försök nu i vår och det gick inte. Har två ägg i frysen och ett ska tinas nu snart. Jag kanske hade en naiv inställning till detta, trodde att det skulle gå vägen "utan problem". Nu verkar det inte gå alls. Har ingen att prata med. Har i denna resa dragit mig undan så nu är jag väldigt ensam. Sen är våran relation inte något bra just nu heller så jag känner mig väldigt olycklig. 
    Ja. Jag vet inte. Kanske någon har något förslag på vad jag ska ta mig till.