• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • santa86

Nu var man varit till kliniken och fått tillbaka 2st 3dagars frön :) fick förlängt på crinone och blodförtunnande.. Denna gång kommer jag lyckas, känner de på mig :)

• dumdummast

Santa86:Tack så mycket. Gick bra idag men kommer nog kännas nervös att ta sprutan första gången.

Håller tummarna :)

• Gozzan
    santa86 skrev 2014-10-13 11:35:18 följande:

Dumdummast: lycka till idag :)

Gozzan: nej vad tråkigt, när ska du åka och kolla? Hoppas de inte är nått farligt.. Ska hålla mina tummar för dig..

Jag ska få komma in vid kl 09 , jag hoppas givetvis oxå på det bästa men mina blodprover visar på minskade hormon nivåer så det låter inte allt för lovande :(
  • Chreool
    dumdummast skrev 2014-10-13 16:56:00 följande:

Santa86:Tack så mycket. Gick bra idag men kommer nog kännas nervös att ta sprutan första gången.

Håller tummarna :)

Kul att se att ni precis dragit igång, då kanske man kan följa någon här som kommit igång ganska samtidigt :) vi har tid vecka 48 för första besöket & behöver jag ens nämna hur nervös jag är? Lycka till! :)
  • dumdummast
    Chreool skrev 2014-10-16 22:20:15 följande:

Kul att se att ni precis dragit igång, då kanske man kan följa någon här som kommit igång ganska samtidigt :) vi har tid vecka 48 för första besöket & behöver jag ens nämna hur nervös jag är? Lycka till! :)

Vi skulle egentligen fått tid i november någon gång men eftersom vi bor i stan så sa vi att vi kunde komma närsom. Så fick dom en avbokning så vi fick komma lite tidigare :).

Ja det ka jag tänka mig. Kvällen innan var jag riktigt nervös visste inte riktigt vars jag skulle ta vägen kunde inte sitta still eller nå.

Men vi fick träffa världens underbaraste läkare där. Så det gick bara bra.

Vi ligger ganska lika då. Vad roligt. Känns som att dom flesta redan har hunnit vara i denna sväng ett tag :).

Lycka till ni med
  • Gozzan

Bekräftat missfall idag. Så nu blir det att bryta ihop innan det är dags för nya tag

• Petto 83
    Gozzan skrev 2014-10-17 01:06:10 följande:

Bekräftat missfall idag. Så nu blir det att bryta ihop innan det är dags för nya tag

Men fy så trist Styrke kramar till er
  • dumdummast
    Gozzan skrev 2014-10-17 01:06:10 följande:

Kramar
  • santa86

Gozzan: bryt ihop, ta nya tag och hitta tillbaka.. Massor av styrkekramar till dig

• Chreool
    dumdummast skrev 2014-10-16 22:57:42 följande:
    Vi skulle egentligen fått tid i november någon gång men eftersom vi bor i stan så sa vi att vi kunde komma närsom. Så fick dom en avbokning så vi fick komma lite tidigare :).

Ja det ka jag tänka mig. Kvällen innan var jag riktigt nervös visste inte riktigt vars jag skulle ta vägen kunde inte sitta still eller nå.

Men vi fick träffa världens underbaraste läkare där. Så det gick bara bra.

Vi ligger ganska lika då. Vad roligt. Känns som att dom flesta redan har hunnit vara i denna sväng ett tag :).

Lycka till ni med
    Okej, så hade ni inte fått någon avbokning så hade vi varit ännu tätare :) vi fick också en tidigare tid egentligen men då vi bor väldigt långt borta så passade en senare tid bättre. Känns ju sådär men men, man får ju en tid i alla fall. Är ju alltid något :)

Nu får vi hoppas att allt rullar på fint för oss :)

Gozzan: tråkigt att höra :( kämpa på!