• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • trex2013
    germany skrev 2014-09-16 20:40:18 följande:
    Det går utmärkt att ta Fragmin sprutor (antar att det är det du tar som blodförtunnande) i magen istället för lår.
    jo jag vet men de tär ÄNNU obehagligare att ta dem där. tack ändå :)
  • trex2013
    santa86 skrev 2014-09-16 23:23:47 följande:

Trex2013- hehe ser nu att de är gonal-F jag ska ta, satt på jobbet tidigare och gissade vad de var vi hade denna gång..

ok! :) 
  • santa86

Sådär, då har Umeå hört av sig idag.. Tog första sprutan ni på kvällen :) fick sitta en bra stund innan jag våga ta den, men de gick bra.. Så äp beräknas ca V.41 :) hur går de för er?

• Pommac
    santa86 skrev 2014-09-25 00:42:54 följande:

Sådär, då har Umeå hört av sig idag.. Tog första sprutan ni på kvällen :) fick sitta en bra stund innan jag våga ta den, men de gick bra.. Så äp beräknas ca V.41 :) hur går de för er?

Spännande! Längtar tills den dagen då jag får börja. Väger 80,8 idag. Ska ner till 78 kg för att få göra gratisförsöket. Snart så!
  • trex2013

var på äggplock i måndags. 16 ut. vet inte hur många som blivit befruktade ännu. Vi har valt blastocyst odling och det ser ut att blir ET på lördag. :)

• Thildra
    trex2013 skrev 2014-09-25 09:29:56 följande:

var på äggplock i måndags. 16 ut. vet inte hur många som blivit befruktade ännu. Vi har valt blastocyst odling och det ser ut att blir ET på lördag. :)

Har de börjat med helgöppet igen?
  • trex2013

Ja det verkar så. Blev inte lördag för mig utan de ringde in oss på fm i går.
    vissa ägg hade börjat sakta ned i delningen så de ville inte vänta till lördag. 
    så nu är man ruvare igen. 

• Micro
    trex2013 skrev 2014-09-26 10:05:09 följande:

Ja det verkar så. Blev inte lördag för mig utan de ringde in oss på fm i går.
    vissa ägg hade börjat sakta ned i delningen så de ville inte vänta till lördag. 
    så nu är man ruvare igen. 

Grattis, vad härligt nu är du ruvare. Håller tummarna så hårt jag kanHjärta