• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • dumdummast
    hållertummarna skrev 2014-10-07 17:38:44 följande:

hej. vi körde korta protokollet och fick börja med sprutorna på mensens tredje dag, två veckor senare gjorde vi äp så det kan gå fort mao ????. på första besöket diskuterar man vilken metod ni ska göra och ni kan ställa frågor, om jag inte minns fel så gjorde han ett vul men jag minns int varför :p.

på besöket hos barnmorskan så visar hon hur medecinerna ska tas och du får lite brochyrer. sen är det bara att tuta å köra :) lycka till! ??

Så egentligen kan man komma igång på en gång beroende på vilket protokoll man kör. Spännande. Känns väldigt nervöst men samtidigt en oerhörd lättnad att egentligen få börja.

Är det läkaren som bestämmer vilket protokoll och när man börjar?

Haha misstänkte det blir lika för mig :)
  • santa86

Trex2013: de är jätte tråkigt att du har börjat blöda.. :( hur är de idag? Hur mår du?

Kram

• trex2013
    santa86 skrev 2014-10-09 07:58:06 följande:

Trex2013: de är jätte tråkigt att du har börjat blöda.. :( hur är de idag? Hur mår du?

Kram

Hej, samma idag fast ännu mer. Har ringt kliniken väntar på att de ska ringa upp, ingen ide att fortsätta med progesteronet..
    känns väl sådär. Får ta nya tag sen när jag landat lite men Umeå blir det inte igen iaf.
    kram
  • santa86

Nu har jag och min sambo kommit fram till hotellet, jag är så nervös så jag mår illa.. Äp imorgon.. Men de ska nog gå bra :) hoppas jag..

Sänder extra styrke kramar till dig trex2013

• Petto 83
    santa86 skrev 2014-10-09 22:25:07 följande:

Nu har jag och min sambo kommit fram till hotellet, jag är så nervös så jag mår illa.. Äp imorgon.. Men de ska nog gå bra :) hoppas jag..

Förstår det, men det kommer gå bra ska du se. Brukade tänkta på det som kommer sen, återföringen och förhoppningsvis ett fint + på stickan Lycka till
  • trex2013
    santa86 skrev 2014-10-09 22:25:07 följande:

Lycka till i dag. allt kommer gå så bra, de är så gulliga på kliniken. :)
  • santa86

Jahap då blide man kvar ett tag till, äp är gjort men första kanylen dom hade satt satt fel så jag kände ingenting, så nu måste jag stanna kvar för observation :/

Vi har inte heller fått veta hur de gick, men 8 ägg tror jag att de fick ut iallafall..

• dumdummast

Nu är första besöket gjort. Blir korta protokollet för oss. Sprut information på måndag, sen är det bara att invänta mens för att få börja med sprutorna. Så nu äntligen är vi i gång :)

• Gozzan

Jag har kanske fått missfall under helgen, domm kunde inte avgöra när jag var i sthlm utan dom ville att jag skulle vänta till dess ja kom hem och fick komma in på ivf kliniken

• santa86

Dumdummast: lycka till idag :)

Gozzan: nej vad tråkigt, när ska du åka och kolla? Hoppas de inte är nått farligt.. Ska hålla mina tummar för dig..