• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pommac
    Petto 83 skrev 2014-09-11 09:27:32 följande:

Håller med dig. Det är verkligen helt underbara. Märks att dom trivs på jobbet och valt rätt karriär :) Fick du reda på priset?

Nej. Han tyckte inte att det var lönt. Helt plötsligt är min mans spermier 83% rörliga (förr 12-20%). Så nu har vi goda chanser både med och utan ivf. Men har vi inte blivit gravida på två månader nu så ska vi göra ivf. Min man dricker mindre öl och har gått ner i vikt.
  • Petto 83
    Pommac skrev 2014-09-11 12:58:34 följande:
    Nej. Han tyckte inte att det var lönt. Helt plötsligt är min mans spermier 83% rörliga (förr 12-20%). Så nu har vi goda chanser både med och utan ivf. Men har vi inte blivit gravida på två månader nu så ska vi göra ivf. Min man dricker mindre öl och har gått ner i vikt.
    Okey, men så bra att det ökat. Håller tummarna för er då :)
  • Pommac
    Petto 83 skrev 2014-09-11 13:53:07 följande:

Okey, men så bra att det ökat. Håller tummarna för er då :)

Tack! :)
  • jennyz

Pommac: wow vilken fantastisk förbättring!!! Hoppas ni lyckas på egen hand nu!!!

Jag vill också hylla personalen i Umeå, vi gjorde vår utredning i Skellefteå och de var så negativa och tröga tyvärr, men så fort vi kom till Umeå så kände jag mig väl omhändertagen, under alla år vi kämpat har de lyssnat på mina tankar och gjort alla rött tycker jag! De har varit väldigt överbelastade men ändå gjort ett fantastiskt jobb, och det är tack vare dem vi har våra fina prinsessor så jag kommer att vara dem evigt tacksam!!!

• Pommac
    jennyz skrev 2014-09-11 21:30:20 följande:

Pommac: wow vilken fantastisk förbättring!!! Hoppas ni lyckas på egen hand nu!!!

Jag vill också hylla personalen i Umeå, vi gjorde vår utredning i Skellefteå och de var så negativa och tröga tyvärr, men så fort vi kom till Umeå så kände jag mig väl omhändertagen, under alla år vi kämpat har de lyssnat på mina tankar och gjort alla rött tycker jag! De har varit väldigt överbelastade men ändå gjort ett fantastiskt jobb, och det är tack vare dem vi har våra fina prinsessor så jag kommer att vara dem evigt tacksam!!!

Ja det är konstigt hur det kan vara. Det är skönt med proffesionellt hjälp nu. De verkade inte heller se mitt bmi på 32 som ett hinder heller. Dock försöker jag gå ner 5 kilo nu så att vi får göra första försöket gratis!
  • jennyz

Ja de har aldrig påpekat min vikt heller, låg runt BMI 30 vid syskonförsöken... Hoppas du kan gå ner 5 kg, alltid skönt att få gratisförsök ð???
    Jag rekommenderar akupunktur också, jag gjorde det vid vårat tredje IVF och då blev jag gravid för första gången...vet ju såklart inte om just akupunkturen hjälpte men jag kände mig lugnare i kroppen åtminstone...

• santa86

Trex2013- jag har börjar min långa behandling igen i Umeå.. Jag har sprejat sen den 8/9 :) hoppas på bra denna gång..

När sätter du igång?

• santa86

Grattis grattis grattis till er som lyckats :)) nu får man upp hoppet ännu mer :) <3

• trex2013
    santa86 skrev 2014-09-16 08:42:49 följande:

Trex2013- jag har börjar min långa behandling igen i Umeå.. Jag har sprejat sen den 8/9 :) hoppas på bra denna gång..

När sätter du igång?

hej! jag började med menopuren i torsdags. UL på fredag. så får se om det blir ÄP på måndag då. jävligt nervös. sist fick jag ju blodproppar och äggen slutade delas sig på dag tre..så lite orolig är jag allt. hur länge ska du nedregleras? Jag sprayade i ca 3v.