• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Stargazers

Santa jag kommer ihåg att det nån gång kunde komma pyttelite blod strax efter införandet av Lutinus och det hade antagligen att göra med torra (och irriterade?) slemhinnor men det var ingen fara för idag är grabben 2 månader. Har det kommit nå mer blod för dig?

• santa86

Stargazers: tack för svar :) Nop inge blod, men de kommer bruna rester när jag torkar mig. De är som små klumpar eller smulor, vet inte hur jag ska förklara de :/

Jag är inte så orolig eftersom jag fick tillbaka två embryo, men tankarna far runt iallafall, de var så här förra gången, men då kom allt igång mycke snabbare.. :/ och då fick jag tillbaka en blasto.

• santa86

De har tog jag dag för dag, fösta tog jag mitt på dagen hade inte ens hållit mig en timma. Dom andra två tig jag samma tid på morgonen.. Konstigt att den igår visade så svagt streck att de knappt syntes :/ hur?! Men jag plussa idag :)

• Petto 83

Det ser onekligen positivt ut för er :) Stort grattis.

Jag är inte så förtjust i de testen, då dom verkar visa så olika. Gillar CB veckoindikator, blir så tydligt med det :) Men spännande att ni fick 2 tillbaka, tror du båda har fäst?

• santa86

Petto 83: jo de är ju ett plus :)) nja dr är just de jag inte vet, eftersom jag har lite bruna flytningar :/

• Petto 83

Dessa flytningar. Har haft så och blödningar vid båda graviditeterna... Känns ju som att det räcker med orosmoment med tanke på resan vi alla har gjort för att komma till våra plus. Blir spännande då vid vul om det är 1 el 2 :) Vilket lyx med 2 blir ju lite som 2 till priset för en hihi

• hokus pokus

Hej!
    Tänkte börja medverka i denna tråd nu när vi ska komma igång med IVF. Var och träffade läkaren på ivf-kliniken i fredags med beskedet att om allt ser bra ut (med mina endometrioscystor) den 24/11 så sätter vi igång då. Så spänd och förväntansfull!

• santa86

Jahap, officiella testdagens är här, jag såg inte framemot de eftersom jag har testat sen den 24, varannat dag har de visat posetivt :O hur??

Sen har jag haft i två dagar ordentlig blod spottningar :( och mensvärk å ont i ryggslut :(((

Dagens officiella gravtest kommer här:

• santa86

Nu är de över för min del :( jag blöder med klumpar.. Har jätte mensvärk och jätte ont i ryggslutet.. :( så de var de de, jag som verkligen trodde på denna gång :(

• dumdummast
    santa86 skrev 2014-10-31 15:52:33 följande:

Nu är de över för min del :( jag blöder med klumpar.. Har jätte mensvärk och jätte ont i ryggslutet.. :( så de var de de, jag som verkligen trodde på denna gång :(

Nej, vad tråkigt.

Massa kramar