• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83
    santa86 skrev 2014-10-31 15:52:33 följande:

Nu är de över för min del :( jag blöder med klumpar.. Har jätte mensvärk och jätte ont i ryggslutet.. :( så de var de de, jag som verkligen trodde på denna gång :(

Men fy så trist. Men det måste inte va slut på lyckan vet några som blött mycket och ändå gått hela vägen. Håller tummarna för er!!
  • Pommac
    santa86 skrev 2014-10-31 15:52:33 följande:

Nu är de över för min del :( jag blöder med klumpar.. Har jätte mensvärk och jätte ont i ryggslutet.. :( så de var de de, jag som verkligen trodde på denna gång :(

Nej så trist. :( hoppas det går vägen ändå! Vilket försök var ni på?
  • Pommac

Nu inväntas mensen! Fick klartecken idag att vi får börja med vår behandling. Vi kör den korta varianten. Någon fler som startar i dagarna?

• dumdummast
    Pommac skrev 2014-10-31 22:39:34 följande:

Nu inväntas mensen! Fick klartecken idag att vi får börja med vår behandling. Vi kör den korta varianten. Någon fler som startar i dagarna?

Ååh vad roligt. Lycka till :).

Jag började med sprutor för ganska precis en vecka sen
  • Pommac
    dumdummast skrev 2014-10-31 22:52:07 följande:

Ååh vad roligt. Lycka till :).

Jag började med sprutor för ganska precis en vecka sen

Ja jättekul! Hur går det för dig då? Har du gjort något VUL än?
  • dumdummast
    Pommac skrev 2014-10-31 23:02:43 följande:

Ja jättekul! Hur går det för dig då? Har du gjort något VUL än?

När borde din mens komma?

Jo det går bra. Var riktigt nervös första gången. Men funkar bra jobbigt från och till.

Jo jag har gjort två stycken, ett tredje på måndag. Har även tagit tre blodprov denna vecka. :)
  • Pommac
    dumdummast skrev 2014-10-31 23:11:36 följande:

När borde din mens komma?

Jo det går bra. Var riktigt nervös första gången. Men funkar bra jobbigt från och till.

Jo jag har gjort två stycken, ett tredje på måndag. Har även tagit tre blodprov denna vecka. :)

Man blir riktigt sprutan tror jag. Jag har ingen aning om hur jag kommer reagera. Men jag tror att det ska gå bra. Känner du några biverkningar? Ont i sidan? Är det svårt att ha tajta byxor? Min mens beräknas att komma på måndag men den kan ju komma tidigare eller senare också. Så svårt när min lutealfas verkar ha blivit längre nu när jag gått ner i vikt. Förr hade jag 10 dagar mellan ägglossning och mens och nu har jag haft 14 de två senaste månaderna. Men jag hoppas på kunna komma igång med sprutorna under v 45. Är det på måndag det beslutas om vilken dag äggplock blir? :)
  • dumdummast
    Pommac skrev 2014-10-31 23:21:40 följande:

Man blir riktigt sprutan tror jag. Jag har ingen aning om hur jag kommer reagera. Men jag tror att det ska gå bra. Känner du några biverkningar? Ont i sidan? Är det svårt att ha tajta byxor? Min mens beräknas att komma på måndag men den kan ju komma tidigare eller senare också. Så svårt när min lutealfas verkar ha blivit längre nu när jag gått ner i vikt. Förr hade jag 10 dagar mellan ägglossning och mens och nu har jag haft 14 de två senaste månaderna. Men jag hoppas på kunna komma igång med sprutorna under v 45. Är det på måndag det beslutas om vilken dag äggplock blir? :)

Jo man blir sprutvan men samtidigt är det lite jobbigare vissa dagar men det är bara att ta dom :)

Första dagarna hade jag ingenting. Men nu kan gå från att vara skit arg, till att skratta och avsluta med att gråta på typ fem sekunder känns det som. Så humörsvägningarna är inte av denna värld.

Jag känner av äggstockarna från och till, ganska ofta nu sen dom höjde dosen.

Nej, ont så har jag inte att det känns när jag har på byxor utan det funkar bara bra för mig :).

Japp det borde dom göra så jag hoppas det har växt så dom är nöjda annars vet jag inte vad som händer.

Jo viktnedgång har effekt på hur hormonerna spelar i kroppen. Oftast på ett bra sätt :)Men då hoppas vi att mensen kommer i gång på måndag så får du börjar under veckan. Har dom sagt vilken dag du får börja? Vad ska du ta för medicin?
  • Pommac
    dumdummast skrev 2014-11-01 00:06:08 följande:

Jo man blir sprutvan men samtidigt är det lite jobbigare vissa dagar men det är bara att ta dom :)

Första dagarna hade jag ingenting. Men nu kan gå från att vara skit arg, till att skratta och avsluta med att gråta på typ fem sekunder känns det som. Så humörsvägningarna är inte av denna värld.

Jag känner av äggstockarna från och till, ganska ofta nu sen dom höjde dosen.

Nej, ont så har jag inte att det känns när jag har på byxor utan det funkar bara bra för mig :).

Japp det borde dom göra så jag hoppas det har växt så dom är nöjda annars vet jag inte vad som händer.

Jo viktnedgång har effekt på hur hormonerna spelar i kroppen. Oftast på ett bra sätt :)Men då hoppas vi att mensen kommer i gång på måndag så får du börjar under veckan. Har dom sagt vilken dag du får börja? Vad ska du ta för medicin?

Jag börjar dag två eller dag tre i cykeln. Tisdag var ju mindre bra att börja på. Så vi får se vilken dag det blir. Jag känner av min vanliga ägglossning rätt rejält. Så jag undrar ju hur det ska kännas med flera ägg? Men det kanske känns lika?! Vi får väl se. Jag kör på gonal-f (tror jag den hette) det stod 200 på papperet. Är det de som är dosen? Kör du på samma?
  • dumdummast
    Pommac skrev 2014-11-01 00:22:19 följande:

Jag börjar dag två eller dag tre i cykeln. Tisdag var ju mindre bra att börja på. Så vi får se vilken dag det blir. Jag känner av min vanliga ägglossning rätt rejält. Så jag undrar ju hur det ska kännas med flera ägg? Men det kanske känns lika?! Vi får väl se. Jag kör på gonal-f (tror jag den hette) det stod 200 på papperet. Är det de som är dosen? Kör du på samma?

Nej, dom vill helst att man ska undvika det för att inte äggplock ska hamna på en helg.

Aah, okej jah känner inte av min vanliga ägglossning så det här är enkelt ny känsla för mig :).

Jag upplever som att kniper i bland. Samt att det känns lite som mensvärk fast ändå inte.

Haha svårt att förklara. Känns säkert olika för alla också.

Ja, jag tror att det är det som är dosen. Nej jag kör på Menopur 225 enheter.