Pommac skrev 2014-10-31 23:21:40 följande:
Man blir riktigt sprutan tror jag. Jag har ingen aning om hur jag kommer reagera. Men jag tror att det ska gå bra. Känner du några biverkningar? Ont i sidan? Är det svårt att ha tajta byxor? Min mens beräknas att komma på måndag men den kan ju komma tidigare eller senare också. Så svårt när min lutealfas verkar ha blivit längre nu när jag gått ner i vikt. Förr hade jag 10 dagar mellan ägglossning och mens och nu har jag haft 14 de två senaste månaderna. Men jag hoppas på kunna komma igång med sprutorna under v 45. Är det på måndag det beslutas om vilken dag äggplock blir? :)
Jo man blir sprutvan men samtidigt är det lite jobbigare vissa dagar men det är bara att ta dom :)
Första dagarna hade jag ingenting. Men nu kan gå från att vara skit arg, till att skratta och avsluta med att gråta på typ fem sekunder känns det som. Så humörsvägningarna är inte av denna värld.
Jag känner av äggstockarna från och till, ganska ofta nu sen dom höjde dosen.
Nej, ont så har jag inte att det känns när jag har på byxor utan det funkar bara bra för mig :).
Japp det borde dom göra så jag hoppas det har växt så dom är nöjda annars vet jag inte vad som händer.
Jo viktnedgång har effekt på hur hormonerna spelar i kroppen. Oftast på ett bra sätt :)Men då hoppas vi att mensen kommer i gång på måndag så får du börjar under veckan. Har dom sagt vilken dag du får börja? Vad ska du ta för medicin?