• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Lillan15
    Pommac1 skrev 2015-05-22 15:04:44 följande:
    Ja, världen är inte rättvis. Vi får vara glada att vi har varandra. Håller tummarna för dig nu så att det inte slutar likadant för dig!
    Hej!
    Hur ska ni gå vidare nudå? Känner med er!
    Har varit i samma situation. Men vi gick vidare med donation i Finland. Idag har vi en underbar son på 6 månader.
    Kram och lycka till {#emotions_dlg.flower}

• Pommac1

Tack för ert stöd! Läkaren ringde och han var förbryllad. Det hade inte hänt att man misslyckas med menopuren två gånger i rad i hans 30 år i branschen (där inga fel finns). Så vi är Unika. Inga fel hittades heller varken på ägg eller spermier. Första gången vi gjorde ivf körde vi korta protokollet med gonal-f och då fick vi fem ägg befruktade (ett bra som vi fick tillbaka). Ingen klarade sig till frysen och vi blev inte gravida. Så hans förslag var att vi skulle köra korta igen och med gonal-f eftersom det tydligen fungerade då. Men han hade ingen förklaring till varför det blev som det blev.

• Längta

Inget samtal idag från kliniken alltså blir de återföring imorgon. Kommer va otroligt nervös fram till kl 14 dock.

Ska få tillbaka ett 3dagars. Alltid fått 2dagars innan. Så nu e ja ännu mer nervös.

Har en oroskänsla att alla 14 ägg ska ha dött. : /

• Bolih84

Väntar på menstart här, men eftersom äl var 4 dgr sen så lär mensen och så vara, kanske. Hoppas vi hinner upp på ett FET innan sommrstängningen :/

• Pommac1
    Längta skrev 2015-05-24 17:23:31 följande:

Inget samtal idag från kliniken alltså blir de återföring imorgon. Kommer va otroligt nervös fram till kl 14 dock.

Ska få tillbaka ett 3dagars. Alltid fått 2dagars innan. Så nu e ja ännu mer nervös.

Har en oroskänsla att alla 14 ägg ska ha dött. : /

Håller tummarna! Förstår att du är nervös! Hoppas det är toppkvalitet! Jag bara längtar till hösten jag! (Jag som inte ens gillar hösten).
  • Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-24 20:09:21 följande:

Håller tummarna! Förstår att du är nervös! Hoppas det är toppkvalitet! Jag bara längtar till hösten jag! (Jag som inte ens gillar hösten).

Tack snälla. Åh hoppas tiden går fort för dig nu. :):)

Ja vill så gärna att kl blir 14 imorgon nu så vi får sätta tillbaka och sen fara hem igen.. :):)
  • Längta

Just fått tillbaka 2 ägg. Ett 7 och ett 9 celligt. Nu e de bara hålla tummarna. :)

• Norris

Hej alla gamla och nya!

Jag vet inte om ni minns mej men jag hängde här under min resa 2012, fick en underbar dotter 2013.

Nu är det dags igen!

Jag är på RD 13 idag.

På RD 6 gjorde jag ett test dom visade positivt!

Har sedan dess testat varje dag, antingen med clearblue eller med billigare stickor. I början fick jag svaga utslag på stickorna också. Nu får jag inga utslag på stickorna men utslag på clearblue. Dom ökar dock inte i styrka.

Jag har fått ett par mindre blödningar, idag och i förrgår.

Kan det vara missfall på gång?

Någon som varit med om liknande?

• Pommac1
    Längta skrev 2015-05-25 14:11:22 följande:

Just fått tillbaka 2 ägg. Ett 7 och ett 9 celligt. Nu e de bara hålla tummarna. :)

Å Grattis! Vad roligt att det gått så bra! :)
  • Pommac1
    Norris skrev 2015-05-25 15:31:59 följande:

Hej alla gamla och nya!

Jag vet inte om ni minns mej men jag hängde här under min resa 2012, fick en underbar dotter 2013.

Nu är det dags igen!

Jag är på RD 13 idag.

På RD 6 gjorde jag ett test dom visade positivt!

Har sedan dess testat varje dag, antingen med clearblue eller med billigare stickor. I början fick jag svaga utslag på stickorna också. Nu får jag inga utslag på stickorna men utslag på clearblue. Dom ökar dock inte i styrka.

Jag har fått ett par mindre blödningar, idag och i förrgår.

Kan det vara missfall på gång?

Någon som varit med om liknande?

Har du gjort FET? Eller ET? Tänkte att ägglossningssprutan kan ju ge utslag 10 dagar efter man tagit den.