• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-12 21:43:02 följande:

Jag fick höja dosen menopur till 450 enheter! Å gisses vad det kändes tufft! Kämpa på några dagar till nu bara. Det känns som att tisdag eller onsdag blir äggplock nu. Men vi får se vad VUL säger på fredag.

Fy vilken rejäl dos.

Hur har de sett ut på ul för dig. Var på ul i fredags och då fick ja höja min dos menopur till 150 i helgen. Var på nytt ul idag. Och nu ser de bra ut. O h sitter bara och väntar på samtal nu.om vilken dag vi får fara upp. :)
  • jojan

Jag lyckades få en tid två dagar tidigare än planerat för första mötet, det är den dagen jag beräknas få mens. Nu finns det en liten chans att vi hinner innan sommaren. Ska inte hoppas allt för mycket men hon sa att det eventuellt skulle hinnas.

Får nypa fast vid det hoppet ett tag och försöka att inte bli allt för besviken om det blir till hösten istället. Då har jag iaf gjort vad jag kunnat för att skynda på processen :)

Vi står även på väntelista ifall någon skulle hoppa av i veckan. Det är såna här gånger man är tacksam att vi båda har så flexibla jobb att vi kan hoppa på ett sånt erbjudande även om vi har 20 mil att köra.

• jojan

Jag har ingen koll på vad Menopur och allt det andra som ni pratar om är, men snar blir jag nog väl insatt i det också :P

• Pommac1
    Längta skrev 2015-05-18 13:55:03 följande:

Fy vilken rejäl dos.

Hur har de sett ut på ul för dig. Var på ul i fredags och då fick ja höja min dos menopur till 150 i helgen. Var på nytt ul idag. Och nu ser de bra ut. O h sitter bara och väntar på samtal nu.om vilken dag vi får fara upp. :)

Ja, jag är lite seg producerad tror jag. Fick köra på ytterligare en dag men menopur. Nu har jag tagit sista dosen i alla fall. Nu är det bara sista sprutan i morgon sedan äggplock på torsdag. Jag gjorde VUL i fredags och blåsorna var kring 6-18 mm (många var runt 14-16) idag gjorde jag VUL och då var de runt 16-22 men några var bara ca 10 än. Så det var nog därför det blev en extra dag.
  • Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-18 22:56:02 följande:

Ja, jag är lite seg producerad tror jag. Fick köra på ytterligare en dag men menopur. Nu har jag tagit sista dosen i alla fall. Nu är det bara sista sprutan i morgon sedan äggplock på torsdag. Jag gjorde VUL i fredags och blåsorna var kring 6-18 mm (många var runt 14-16) idag gjorde jag VUL och då var de runt 16-22 men några var bara ca 10 än. Så det var nog därför det blev en extra dag.

Härligt nära nu... :)

Verkar som de blir en hel del äggblåsor för dig me :)

Ont i magen eller så?

Tog sista menopursprutan i söndags. Och nu ska ja bara spraya tills dom ringer. Gjorde ett sista blodprov idag.

Så dom ringer väl i efm och säger om de blir plock på torsdag eller fredag :)
  • Pommac1

[quote=75318930][quote-nick]Längta skrev 2015-05-19 07:55:07 följande:[/quote-nick]

Ont i magen eller så?

Tog sista menopursprutan i söndags. Och nu ska ja bara spraya tills dom ringer. Gjorde ett sista blodprov idag.

[/

Jo det känns väl ungefär dubbelt så mycket än en vanlig ägglossning för mig. Känner mig lite svälld. Får ont ibland men inte alltid. Hur känner du? Spännande!

• Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-19 08:57:17 följande:

[quote=75318930][quote-nick]Längta skrev 2015-05-19 07:55:07 följande:[/quote-nick]

Ont i magen eller så?

[/

Jo det känns väl ungefär dubbelt så mycket än en vanlig ägglossning för mig. Känner mig lite svälld. Får ont ibland men inte alltid. Hur känner du? Spännande!

Jo de känns i magen och äggstockarna nu. Rätt fullt. Mkt blåsor.

Känner mig mer funderande över att ja ska gå så länge utan sprutor. Bara nässpray. Men ja litar på dom. :) fast man blir ju lite nojjig.

Men fredag joppas vi på plugg. Tidigast fre sa hon när hon ringde en sväng idag. Men skulle höra av sig igen när dom sett blodprovet.

Hoppas dessa dagar går fort för oss nu :)
  • Längta

Ont i magen eller så?

[/

Känner mig mer funderande över att ja ska gå så länge utan sprutor. Bara nässpray. Men ja litar på dom. :) fast man blir ju lite nojjig.

Men fredag joppas vi på plugg. Tidigast fre sa hon när hon ringde en sväng idag. Men skulle höra av sig igen när dom sett blodprovet.

• Längta

Ont i magen eller så?

[/

• jojan

Jag bryter ihop! Ingen har sagt till mig att man får blir gravid tidigast 3 månader efter rubella-vaccin. Vi hade fått indikationer på att vi skulle få börja innan sommaren. Men nu sket sig allt för att jag måste ta vaccinet. Förstår inte att så mkt kan gå fel.

Vet sen 1 månad tillbaka att jag skulle ta vaccinet men ingen sa att det är bra om jag tar den så snabbt som.möjligt för att detvar tvungen gå 3 månader.

Jag blir galen, upplever alla att man får käppar i hjulet hela tiden? De har tagit fel prover flera gånger massa andra smågrejer, fel information osv. Jag är väldigt tolerant och förstår att alla kan göra fel men nu är jag less på alla bakslag. Jag vill bara ha en familj, hur svårt ska det vara :(