• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pommac1
    Längta skrev 2015-05-19 13:15:56 följande:

Jo de känns i magen och äggstockarna nu. Rätt fullt. Mkt blåsor.

Känner mig mer funderande över att ja ska gå så länge utan sprutor. Bara nässpray. Men ja litar på dom. :) fast man blir ju lite nojjig.

Men fredag joppas vi på plugg. Tidigast fre sa hon när hon ringde en sväng idag. Men skulle höra av sig igen när dom sett blodprovet.

Hoppas dessa dagar går fort för oss nu :)

Hur ser din blåsor ut då? Varför sprayar du utan sprutor? Är blåsorna olika i strl? Men man får ju lov att lita på dem. Jag tog min ägglossningsspruta ikväll vid 20:00. Så nu kan jag slappna av från mediciner. Skönt att inte ha några tider att passa. Hört nåt än?
  • Längta

Ja vet inte riktigt vad ja ska känna nu. Slutade med menopur i söndags. Ul i måndags. Blodprov idag. Men när de ringer på em så e värdet för högt. Nytt prov imorgonbitti.

Ngn som vart med om de? Hur påverkar de nu??

• Pommac1
    Längta skrev 2015-05-19 23:19:48 följande:

Ja vet inte riktigt vad ja ska känna nu. Slutade med menopur i söndags. Ul i måndags. Blodprov idag. Men när de ringer på em så e värdet för högt. Nytt prov imorgonbitti.

Ngn som vart med om de? Hur påverkar de nu??

Vilket värde? Kan det vara risk för överstimulering? Fråga kliniken om de ringer idag.
  • Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-20 06:48:15 följande:

Vilket värde? Kan det vara risk för överstimulering? Fråga kliniken om de ringer idag.

Östradiolvärdet.

Hae precis tagit nytt så nu väntar ja på att de ska ringa igen så vi får veta.
  • Längta

Ovitrelle sprutan ikväll efter att bara ha fått spraya sen i måndags. Fredag blir det plock :) glömde fråga nör ja pratade med läkaren. Men tar man nässprayen imorgon eller e de inget imorgon?

• Pommac1
    Längta skrev 2015-05-20 20:14:04 följande:

Ovitrelle sprutan ikväll efter att bara ha fått spraya sen i måndags. Fredag blir det plock :) glömde fråga nör ja pratade med läkaren. Men tar man nässprayen imorgon eller e de inget imorgon?

Jag vet inte? Det verkar ju vara väldigt olika mellan våra behandlingar. Men jag tog bara nässpray två gånger igår och inget efter ovitellesprutan. Vad skönt! :)
  • Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-20 21:35:13 följande:

Jag vet inte? Det verkar ju vara väldigt olika mellan våra behandlingar. Men jag tog bara nässpray två gånger igår och inget efter ovitellesprutan. Vad skönt! :)

Skulle inte ta ngt heller. Så skönt och få en sovmorgon idag. :)

Helt medicinfri idag. Underbart. Om man bara kunde må ökte bättre vore de underbart. Men idag sätter vi oss i bilen och far till uneå och imorrn e de plock :)
  • Pommac1
    Längta skrev 2015-05-21 10:51:24 följande:

Helt medicinfri idag. Underbart. Om man bara kunde må ökte bättre vore de underbart. Men idag sätter vi oss i bilen och far till uneå och imorrn e de plock :)

Ja visst är det skönt a
  • Pommac1
    Längta skrev 2015-05-21 10:51:24 följande:

Telefonen lever sitt egna lilla liv... Jag försöker igen...

< br>

Ja, visst är det skönt att bli medicinfri. Här har vi gjort äggplock idag. Fick tyvärr bara ut fem ägg denna gång. Lite dålig skörd tycker jag. Tycker det är så konstigt. På VUL i övik hade jag fem på varje sida och de största var kring 22. Idag i Umeå hittade man bara 6 stora och några små (jag antar att de var för små) och dessutom var de största 20 inte 22. Fattar inte nåt av detta men det kanske inte är meningen heller. Vi hoppas det var fem fina ägg och att de blir befruktade denna gång.
  • Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-21 16:49:48 följande:

Telefonen lever sitt egna lilla liv... Jag försöker igen...

< br>

Ja, visst är det skönt att bli medicinfri. Här har vi gjort äggplock idag. Fick tyvärr bara ut fem ägg denna gång. Lite dålig skörd tycker jag. Tycker det är så konstigt. På VUL i övik hade jag fem på varje sida och de största var kring 22. Idag i Umeå hittade man bara 6 stora och några små (jag antar att de var för små) och dessutom var de största 20 inte 22. Fattar inte nåt av detta men det kanske inte är meningen heller. Vi hoppas det var fem fina ägg och att de blir befruktade denna gång.

Håller tummarna att de var 5 toppenägg.

Alla läkare mäter ju folliklarna olika så de blir lite olika resultat varje gång.

När har du återföring nu?

Vi e på g hemifrån nu och på väg upp till umeå. Brukar bli matstopp i övik. Haha