• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pommac1
    Längta skrev 2015-05-21 17:20:25 följande:

Håller tummarna att de var 5 toppenägg.

Alla läkare mäter ju folliklarna olika så de blir lite olika resultat varje gång.

När har du återföring nu?

Vi e på g hemifrån nu och på väg upp till umeå. Brukar bli matstopp i övik. Haha

Ja, vi får hoppas det. Hoppet är dock inte så högt denna gång. Känns redan nu som att det ska misslyckas. Vi ska tillbaka på lördag om det nu blir så. Trevligt att ni stannar i Övik. Var bor ni?
  • Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-21 18:03:21 följande:

Ja, vi får hoppas det. Hoppet är dock inte så högt denna gång. Känns redan nu som att det ska misslyckas. Vi ska tillbaka på lördag om det nu blir så. Trevligt att ni stannar i Övik. Var bor ni?

Ge inte upp än. Ja håller tummarna stenhårt för er.

Vi får vänta länge. Plock imorgon och tidigast återföring på måndag. Kommer va supernervös över samtal i helgen om att dom ska ringa och säga att inget klarat sig. Men vi håller tummarna.

Jo vi brukar stanna där och äta när vi far upp. Mysigt och fint där tycker ja.

5 mil utanför östersund.
  • Pommac1
    Längta skrev 2015-05-21 18:42:28 följande:

Ge inte upp än. Ja håller tummarna stenhårt för er.

Vi får vänta länge. Plock imorgon och tidigast återföring på måndag. Kommer va supernervös över samtal i helgen om att dom ska ringa och säga att inget klarat sig. Men vi håller tummarna.

Jo vi brukar stanna där och äta när vi far upp. Mysigt och fint där tycker ja.

5 mil utanför östersund.

Nä man ska väl inte ge upp. Ja, jag är supernervös att de ska ringa i morgon. Vilken tid tror du man kan pusta ut? Sist ringde de kring åtta-nio och då hade ju inget befruktats. Jag tänker att ha de inte ringt innan 12 borde det vara lugnt. Eller?! Har lust att stänga av ljudet på telefonen i morgon så jag slipper höra den ringa. Usch vilken hemsk dag det kommer bli.
  • jennyz

Pommac1: håller tummarna! Det kan vara positivt att det bara blev fem ägg, jag har haft bäst resultat då jag haft mindre antal ägg, det är då jag lyckades bli gravid, färre men bättre kvalitet ð???

• Pommac1
    jennyz skrev 2015-05-22 07:31:51 följande:

Pommac1: håller tummarna! Det kan vara positivt att det bara blev fem ägg, jag har haft bäst resultat då jag haft mindre antal ägg, det är då jag lyckades bli gravid, färre men bättre kvalitet ð???

Ja det är sant. Men jag tror att det största problemet ligger hos min man. Och nu lyckades han såklart bli sjuk veckan innan. Så jag är sjukt nervös att detta ska gå åt skogen. Men självklart är det kvaliteten på äggen som räknas också. Sist fick jag ju ut nio fina ägg men inget befruktades. Så därför känns oddsen att detta ska lyckas väldigt liten. Sitter nervös och väntar att de ska ringa. Visst borde de ringa nu någon gång på morgonen om de ringer? Eller kan de lika gärna ringa ikväll? Förra gången ringde de kring 8-9.
  • Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-21 19:16:23 följande:

Nä man ska väl inte ge upp. Ja, jag är supernervös att de ska ringa i morgon. Vilken tid tror du man kan pusta ut? Sist ringde de kring åtta-nio och då hade ju inget befruktats. Jag tänker att ha de inte ringt innan 12 borde det vara lugnt. Eller?! Har lust att stänga av ljudet på telefonen i morgon så jag slipper höra den ringa. Usch vilken hemsk dag det kommer bli.

Jag har också fått ett sånt samtal en gång.

Då ringde dom runt 10 tiden. Dom går väl ronderna på morgonen. Så då ringer dom på förmiddagen om dom ringer.

Ja håller tummarna för er.

Vi ligger på rummet och väntar nu. 9.40 ska vi in på plock.
  • Pommac1
    Längta skrev 2015-05-22 09:14:19 följande:

Jag har också fått ett sånt samtal en gång.

Då ringde dom runt 10 tiden. Dom går väl ronderna på morgonen. Så då ringer dom på förmiddagen om dom ringer.

Ja håller tummarna för er.

Vi ligger på rummet och väntar nu. 9.40 ska vi in på plock.

Å nej vad säger du. Vid tio tiden! Då får jag börja bli nervös igen. De har inte ringt än så jag har börjat slappna av nu. Men då får jag bli nervös igen då. Kan inte klockan gå lite snabbare! Hur gick det på plocket? Vilken musik valde ni? :)
  • Pommac1

De ringde så sent som vid 13. Så det gick tyvärr inte denna gång heller. Suck!

• Längta
    Pommac1 skrev 2015-05-22 13:35:22 följande:

De ringde så sent som vid 13. Så det gick tyvärr inte denna gång heller. Suck!

Åh nej... Om ja ändå kunde göra ngt åt de. Fy fan de e så orättvist.
  • Pommac1
    Längta skrev 2015-05-22 13:53:25 följande:

Åh nej... Om ja ändå kunde göra ngt åt de. Fy fan de e så orättvist.

Ja, världen är inte rättvis. Vi får vara glada att vi har varandra. Håller tummarna för dig nu så att det inte slutar likadant för dig!