• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Kvinna32

Pommac1 det är alltid förskottsbetalning så då borde ni redan betalat.... lycka till

• Pommac1
    Kvinna32 skrev 2015-05-12 07:31:45 följande:

Pommac1 det är alltid förskottsbetalning så då borde ni redan betalat.... lycka till

Å vad skönt! :)
  • jojan

Pommac1: Håller tummarna, hoppas det går vägen den här gången.

Har du alltså 3 landstingsfinansierade försök eller räknades inte förra när det inte blev befruktat? Jag har för mig att vi bara kommer att få två finansierade försök.

• jennyz

Om jag inte minns fel så räknas försöken endast då man kan få ett embryo insatt, annars får man försöka igen...jag fick ett FET gratis då de ansåg att kvalitén på de två jag fick var för dåliga, men de tyckte att de var för fina för att kasta...

• Pommac1
    jojan skrev 2015-05-12 13:09:58 följande:

Pommac1: Håller tummarna, hoppas det går vägen den här gången.

Har du alltså 3 landstingsfinansierade försök eller räknades inte förra när det inte blev befruktat? Jag har för mig att vi bara kommer att få två finansierade försök.

Ja precis. Första gången fick vi tillbaka ett men inget klarade sig till frysen. Kvaliteten på äggen blev inte så bra heller. Sist blev kvaliteten toppen men då befruktades inget. Nu kör vi på tredje gången gilt hoppas jag. :)
  • Pommac1

Jag fick höja dosen menopur till 450 enheter! Å gisses vad det kändes tufft! Kämpa på några dagar till nu bara. Det känns som att tisdag eller onsdag blir äggplock nu. Men vi får se vad VUL säger på fredag.

• Bolih84

Här blev det inget FET den här månaden då äl-stickorna inte visat omslag än... dag 21 idag.

• Dipsy

Bolih84: o nej vad tråkigt :(

här händer  inte så mycket...väntar på mens så prover kan tas..

• Bolih84
    Dipsy skrev 2015-05-14 08:59:21 följande:

Bolih84: o nej vad tråkigt :(

här händer  inte så mycket...väntar på mens så prover kan tas..

Ja tråkigt minst sagt. Tog ett äl-test igår iaf, fast vi skulle avblåsa försöket. Och mycket riktigt så dök gladagubben upp! Så mensen är mest troligt sen nån dag denhär månaden. Typiskt nog.
  • Stargazers

Bolih84: varför var ni tvungna att avblåsa "bara" för att ÄL var lite sen?

Själv pratade vi med kliniken tidigare i veckan och efter sommarstängningen kommer vi köra igång med syskonförsök! Både spännande och nervöst :)