• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Norris
    Pommac1 skrev 2015-05-25 19:46:13 följande:
    Har du gjort FET? Eller ET? Tänkte att ägglossningssprutan kan ju ge utslag 10 dagar efter man tagit den.
    Jag har gjort FET, alltså inte tagit någon ägglossningsspruta.
  • Pommac1
    Norris skrev 2015-05-25 21:07:22 följande:

Jag har gjort FET, alltså inte tagit någon ägglossningsspruta.

Okej. Mystiskt. Du får vänta och se. Förstår att det känns segt. Men de säger ju att det är vanligt att man blöder lite. Jag skulle försöka vänta två dagar och sedan ta ett digitalt test så man slipper tyda streck.
  • Norris
    Pommac1 skrev 2015-05-25 21:20:04 följande:
    Okej. Mystiskt. Du får vänta och se. Förstår att det känns segt. Men de säger ju att det är vanligt att man blöder lite. Jag skulle försöka vänta två dagar och sedan ta ett digitalt test så man slipper tyda streck.
    Denna väntan alltså, haha tiden har aldrig gått så segt som när man ruvar :)

Har inte tagit nåt test idag. Ska försöka vänta tills helgen
  • jojan

Nu är det min tur att dra igång hela den här karusellen. Väntar på mens och då börjar jag med sprutorna. Men min kropp spelar mig ett spratt, är på dag 29 idag och väntade mensen redan igår eller förrgår. Den har i princip aldrig varit sen förut men det känns ju väldigt konstigt om jag helt plötsligt skulle vara gravid.

Jag har varit ganska spänd inför mötet på kliniken (var där igår) så det kan ju vara det. Var helt inställd på att vi skulle få börja efter sommaruppehållet så jag var rätt besviken över det. Men när vi pratade med läkaren sa han att vi kunde sätta igång på en gång eftersom jag snart skulle ha mens. Jippi!

Anledningen till att jag tänkte att vi skulle få vänta var att jag hade hört att det var krav på att man var tvungen att vara immun mot röda hund, vilket jag inte är. Och man får inte bli gravid inom 3 månader efter vaccinationen.

Jag är lite orolig att det är dumt att inte ta vaccinationen, men läkaren sa att det bara är de första 3 månaderna som det är en risk för barnet om jag skulle få det, och om vi skulle höra att någon har röda hund kunde vi bara hålla oss borta från den personen. Hade jag blivit gravid på naturlig väg så hade jag ju inte ens vetat att jag inte var immun. Någon annan som varit i samma situation, vaccination/inte vaccination?

Har hämtat ut sprutorna och allt så de ligger bara och väntar. Känner en liiiiten antydan till att mensen är på väg... men vi får väl se vad som händer.

• jennyz

Bohli84: de värderar varje par individuellt, och varje försök, vi fick två tillbaka alla utom första försöket, de tyckte nog att vi hade försökt så länge, och de ville nyttja mannens spermier optimalt, (tesa), jag frågade och det var ok, de frågade vid syskonförsöken också, men då valde vi att ta ett varje gång... Vid första försöket har jag svårt att se att de vill återföra två, de vill först se hur kroppen reagerar på behandlingarna...i vårt fall betalade vi ju alla utom första försöket också så det kanske styrde lite...

• Pommac1

Någon som vet om Västernorrland har ändrat sina regler från 1.a jan 2015? Får fler försök nu?

• Bolih84

[quote=75360021][quote-nick]jennyz skrev 2015-05-28 16:33:39 följande:[/quote-nick]

Bohli84: de värderar varje par individuellt, och varje försök, vi fick två tillbaka alla utom första försöket, de tyckte nog att vi hade försökt så länge, och de ville nyttja mannens spermier optimalt, (tesa), jag frågade och det var ok, de frågade vid syskonförsöken också, men då valde vi att ta ett varje gång... Vid första försöket har jag svårt att se att de vill återföra två, de vill först se hur kroppen reagerar på behandlingarna...i vårt fall betalade vi ju alla utom första försöket också så det kanske styrde lite...

[/

Vi fick tillbax två första ggn på vinst och förlust efter en miss med medicineringen. Sen fick vi tillbax en, det blev vår son. Och nu dax för FET

• jojan

Pommes: min läkare sa att det var på gång men ingen regeländring ännu lät det som. Han pratade om norrland men det borde väl gälla samma för hela norrland ?

• Längta

Ja har ruvat i 7 dagar nu. Alltså 8 dagar sen ja satt tillbaka 2st 3dagars. Men vi har fortfarande inte fått ngt brev på posten om hur de gick för de andra äggen.. Så häe länge har vi inte behövt vänta förut.

Då har dom vart väldigt snabba med att skicka ut svar.

Ska ja behöva ringa eller vänta ett par dagar till?