• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pommac1
    jennyz skrev 2015-09-27 08:20:07 följande:

Pommac: har du tänkt avvakta till TD med att testa? Brukar du få ömma bröst av

Ja, jag väntar. De är ju snart onsdag. Ja ibland får jag ömma bröst men det brukar vara innan mens. Men de kan säkert vara mens eller lutinus. Fick för mig att det var så här sist också. Kommer säkert ut några klumpar idag (har grym mensvärk). Ett evigt väntande. Vill att mensen ska vara över snart så vi får ta nya tag.
  • Bolih84
    Pommac1 skrev 2015-09-26 21:04:01 följande:
    Oj vad många ägg det blev! Håller tummarna för dig nu! De ringde inte idag och berättade läget?
    Ne de ska höra av sej imorgon f.m sa de. Senast 10, för sen måste jag åka om jag ska hinna dit, för ev ET.
  • Pommac1
    Bolih84 skrev 2015-09-27 10:34:20 följande:

Ne de ska höra av sej imorgon f.m sa de. Senast 10, för sen måste jag åka om jag ska hinna dit, för ev ET.

Nervöst!
  • Pommac1

Igår var blodflödet mer normalt. Idag är det bara brunt. Ont i magen än. Men vad jag kommer ihåg så var det så här förra gången också. Hade ont några dagar efter. Sedan efter två veckor fick jag en blödning igen. Har verkligen ingen förhoppning på att få något plus på onsdag.

• Mama5

Åå härligt med då många ägg, hur gick det med återförandet Bolih84 ? Fick du några i frysen?

Så synd Pommac1 att du blöder... Planerar ni ett nytt försök?

Själv har jag varit på akupunktur för första gången idag, lite läskigt men jag tror till 100 att det hjälper till, väntar nu på mensen så jag kan börja ta sprutorna igen..

• Pommac1
    Mama5 skrev 2015-09-28 18:22:56 följande:

Åå härligt med då många ägg, hur gick det med återförandet Bolih84 ? Fick du några i frysen?

Själv har jag varit på akupunktur för första gången idag, lite läskigt men jag tror till 100 att det hjälper till, väntar nu på mensen så jag kan börja ta sprutorna igen..

Jag har testdag på onsdag så jag får väl vänta tills dess med att bestämma hur vi går vidare. Vet intevad kliniken säger heller. Om det blir tre gratis försök i januari 2016 så gör vi nog ett nytt försök då. Det känns tufft att lägga ut massa pengar då vi nyss köpt hus nu. Annars testar vi akupunktur några månader är tanken sedan gör vi nog fler försök.
  • Bolih84
    Mama5 skrev 2015-09-28 18:22:56 följande:

Precis när jag skulle börja köra de 40 milen ringde dom och sa att det blir långtidsodlade och därmed insättning onsdag. 7 st fina, vet inte mer än så.
  • Pommac1

Har ni som gjort misslyckade ivf blödigt mycket? Sist jag fick tillbaka ett ägg blödde jag tydligen kraftigt i tre dagar. Denna gång blödde jag kraftigt en dag. Har fortfarande mensvärk fast mensen upphörde idag. Blödde lite droppar i onsdags-torsdags. Blödde lagom i fredags, blödde mycket i lördags och igår söndag lagom och nu idag mest bara brunt. Men det kan säkert vara olika? Det känns bara som att jag borde blöda mer. Men det kanske är Lutinus som ställer till det. Det kommer kanske ett bakslag.

• Northstrom
    Pommac1 skrev 2015-09-28 21:44:31 följande:

Har ni som gjort misslyckade ivf blödigt mycket? Sist jag fick tillbaka ett ägg blödde jag tydligen kraftigt i tre dagar. Denna gång blödde jag kraftigt en dag. Har fortfarande mensvärk fast mensen upphörde idag. Blödde lite droppar i onsdags-torsdags. Blödde lagom i fredags, blödde mycket i lördags och igår söndag lagom och nu idag mest bara brunt. Men det kan säkert vara olika? Det känns bara som att jag borde blöda mer. Men det kanske är Lutinus som ställer till det. Det kommer kanske ett bakslag.

Pommac1: Vad tråkigt att höra att du blöder. Hoppas att det är lutinusen som är boven. En vän blödde under den första tiden men graviditeten fortsatte. Jag håller tummar!!!

Stargazers: Jag mår ganska bra och det är ju inte bra, tror jag. Dåligt med illamående, tröttheten har försvunnit och brösten ömmar inte lika mycket som i början. Magen är däremot svullen - inga byxor passar. Men negativa jag tänker att det kan bli så även vid ett fördröjt missfall. Hur går det för dig, har ni gjort UL:et nu? Jag är så grymt nervös inför måndag, vad kommer vi att få se? En tom svullen livmoder, eller liv och rörelse - ett eller två hjärtan? Jag lär nog gråta vilket som.....