• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro

Skönt att allt såg bra ut BK!
    Jag mår bara bra, lite trött men d är allt. Är föräldraledig från jobbet så jag passar på att sova middag m sonen ibland. Bokat tid för kub 25 aug o inskrivning på mvc blir inte förrän 9 aug pga semestertider.

• BK1986

Virrvarr: Jo. Vi har gjort tre försök. Första vanlig IVF med ET. Andra ICSI men inget befruktat. Tredje PISCI, 4 befruktade och ET. Själv då?

Micro: Skönt att kunna vila! Låter som en dröm i mina öron. :) Härligt att du får må bra i övrigt. Vilken vecka är du i nu?

• Virrvarr
    BK1986 skrev 2016-07-28 19:36:04 följande:

Virrvarr: Jo. Vi har gjort tre försök. Första vanlig IVF med ET. Andra ICSI men inget befruktat. Tredje PISCI, 4 befruktade och ET. Själv då?

Micro: Skönt att kunna vila! Låter som en dröm i mina öron. :) Härligt att du får må bra i övrigt. Vilken vecka är du i nu?

BK1986: Vi har gjort 2 fulla icsi försök. Första försöket blev 1 ET och 4 FET (alla blastocyster) Andra försöker blev en ET och 2 FET. (Alla blastocyster) så 8 återföringar på 2 år. vi har testat prednisolon, trombyl, innohep och embryo glue. Vi har manlig orsak ( få spermier) har testat både naturlig och stimulerat fet. Vi har aldrig fått ett endaste plus. Har något varit i liknande situation? Hur länge ska man orka?
  • drömmer om ett barn

BK1986: Fy så otrevligt med blödning. Härligt att höra att allt såg bra ut med den lille! :) Såg dom var blödningen kan ha kommit ifrån?

För egen del går det framåt. RUL på tisdag som jag har längtat efter. Känner inga fosterrörelser än så länge. Kanske moderkakan ligger i framvägg även denna gång.

Micro: Hur går det för dig, har du kickat igång träningen? Träning sägs ju vara jättebra även som gravid. Känner själv att jag hade behövt komma igång och röra på mig mer. För tillfället flåsar man för minsta lilla.. :)

Virrvarr: Vi gjorde 3 ISCI och ett FET (samt ett avbrutet försök) innan vi fick våran dotter. Det tog sig när vi bytte från långa till korta metoden. Nu vid syskonförsöket körde vi samma metod som senast och det tog sig även denna gång. Vad tungt att ni har gjort så många försök utan plus.. :( Har läkaren några andra idéer? Ni verkar ha testat på det mesta. Hoppas innerligt att det blir er tur snart!

• BK1986
    Virrvarr skrev 2016-07-28 20:04:43 följande:

BK1986: Vi har gjort 2 fulla icsi försök. Första försöket blev 1 ET och 4 FET (alla blastocyster) Andra försöker blev en ET och 2 FET. (Alla blastocyster) så 8 återföringar på 2 år. vi har testat prednisolon, trombyl, innohep och embryo glue. Vi har manlig orsak ( få spermier) har testat både naturlig och stimulerat fet. Vi har aldrig fått ett endaste plus. Har något varit i liknande situation? Hur länge ska man orka?

Oj! Det låter ändå som att ni fått bra resultat med antalet ägg och befruktningen.

Vår första IVF blev bara ett befruktat och det tog inte. Efter andra försöket då inte ett enda blev befruktat trots ICSI bröt jag ihop. Det kändes som att vi var helt utan hopp och att det aldrig skulle gå. Vi har aldrig fått något till frysen heller även om 4 blev befruktade nu sist. Så det känns som en ren lyckträff att denna lilla krabat fastnade och är kvar än så länge.

Det är hårt och man vill så gärna ha svar på varför och hur och när. Det är tungt. Har ni haft någon paus eller uppehåll i IVF:andet?
  • BK1986

drömmer om ett barn: Ja det var mycket skönt. :) Läkaren sa ingenting om blödningen. Hon konstaterade bara att allt såg fint ut med liten och att jag fortfarande hade lite vätska kvar i buken sedan överstimuleringen. Hon sa inget om någon cysta heller så jag antar att den är borta.

Har hittills sedan behandlingsstart hunnit gå upp 8 kg och nu ner 5 igen. :D

Vad spännande med RUL! Har ni tänkt kolla kön? :)

• Micro

Jag är i v 8+4. Har inte kommit igång m träningen än men känner att d är behövligt. Har inte tränat upp styrkan sedan förra grav så känner att det behövs tränas.

Drömmer om ett barn: Hur gammalt är ditt barn?

• drömmer om ett barn

BK1986: Himla skönt att allt såg bra ut! Du har inte haft någon mer blödning nu efteråt? Det kan bli en riktig berg-och-dalbana med vikten när man gör IVF. Skönt ändå att gå ner lite innan dom "riktiga" gravidkilona börjar smyga sig på.. :)

Vi har valt att inte ta reda på kön, det får bli en överraskning. Hur har ni tänkt göra?

Micro: Vad snabbt veckorna går, snart passerar du den magiska 12 veckors-gränsen :) Har ni tänkt ta reda på könet? Ser man det på KUB-test eller är det enbart via fostervattensprov?

Vår dotter fyller 3 år om drygt tre månader :)

• BK1986

drömmer om ett barn: Ingen mer blödning. Någon enstaka rosa flytning igår men det har slutat. Så allt borde vara frid och fröjd. :)

Verkligen! Hade panik en stund ifall jag inte skulle gå ner något innan jag skulle upp igen, men det verkar ha ordnat upp sig. :)

Nej jag är nog också inne på att inte ta reda på det. Det blir ju liksom det ena eller det andra. Och som min syster sa: halva det roliga är ju att få ringa hem och berätta vad det blev. :)