• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn

BK1986: Jag håller tummarna att du slipper fler blödningar och får en fortsatt komplikationsfri graviditet.

Jag tycker att det mestadels verkar vara alla andra runt omkring en som vill veta om det blir en flicka eller pojke.. :) Håller med: mycket roligare att få ringa runt och meddela nyheten efter födseln. Men samtidigt förstår jag dom som vill veta i förväg och kanske kunna shoppa och inreda efter vissa färger. Tur att valmöjligheten finns idag! :)

• BK1986

drömmer om ett barn: Tack! <3 Det kommer lite bruna flytningar idag. Har ont i vad jag tror är ligamenten på båda sidorna så jag försöker tänka att det nog är små blodkärl som brister när livmodern växer. Liten hade det ju superbra där inne i torsdags och allt såg fint ut. Så nu får det vara så tills jag vet något annat. :)

Jamen absolut! Man får göra som man vill helt enkelt. :)

Hade ni funderat på några namn?

• Micro

Drömmer om ett barn: ja d känns som att tiden gått fort, längtar ändå till kub för då är jag i v 12. Då är 2 viktiga milstolpar avklarade. Får inte veta kön på kub. Vi kommer nog vilja veta på rul om d går. Sist ville sambon veta så i slutet på rul så frågade jag o bm drog ul så vi fick tolka bilden själva, ingen tvekan om att d var en kille:) en av bilderna vi fick me hem visade samma:)

• drömmer om ett barn

Idag har vi varit på RUL och allt såg bra ut med lillen/lillan :) Fick dock en anmärkning och det var livmoderns placering. Den ligger precis på gränsen till att blockera utgången under födseln. Mest troligt kommer det gå bra men det blir ett till UL i v.34 för att se så att allt är okej.

BK1986: Har det gått bra de senaste dagarna? Denna graviditet har jag känt av vad jag tror är ligamenten. För några veckor sedan började jag få jätteont i nedre delen av magen. Var livrädd att tappen öppnat sig så det blev UL, men allt såg bra ut. Hade inga problem med detta förra grav så man blir ju rädd och tänker det värsta direkt.

Vi har inte funderar så mycket på namn än så länge, ni då?

Micro: Verkligen skönt att nå de första milstolparna, det känns som att man har kommit en lång bit på vägen då. Vad roligt att det syntes tydligt på ert RUL vilket kön det var :) Vi sa idag att vi inte ville veta men jag kunde inte låta bli att försöka se ändå :)

När har du BF? Visst kommer barnet att hinna födas innan er son fyller 2 år?

• BK1986

drömmer om ett barn: Men så härligt! Vad skönt att allt såg bra ut. :) Har hört om det där med moderkakans placering. Det kan visst orsaka sånadär blödningar som skrämmer en också.

Här går det bra! Inga blödningar sedan i lördags, och UL på fredag. Känns bra. :) Ligamenten bråkar med mig hela tiden. Ska dock fråga hur det ser ut med tappen när vi är på UL för det känns som att min är supermjuk och känslig.

Vi pratar namn ibland. Försökte få till ett arbetsnamn men det gick dåligt. :D

Hur mår du i övrigt då?

• drömmer om ett barn

BK1986: Säger du det? Får hoppas att jag slipper eventuella blödningar. Blir livrädd av sånt där. I övrigt mår jag jättebra. Nu har den värsta tröttheten lagt sig vilket känns toppen.

Skönt att du sluppit fler blödningar. Vad spännande med UL snart! :) Det är inte lätt det där med namn och att komma överens :)

• BK1986

drömmer om ett barn: Ja alltså inte att det var farligt, utan att det kan vara orsaken om man har haft små blödningar. :) Hoppas också att du får slippa såklart. :)

Skönt att du känner dig piggare! Nu får du greja på och boa. :)

• drömmer om ett barn

BK1986: Bra att veta ifall det skulle bli blödningar. Läkaren på gyn sa ingenting om detta nämligen. Ja, det är väl nu man ska börja boa så smått.. :)

Lycka till på fredag, du får uppdatera om hur det har gått :)

• Micro

Drömmer om ett barn: grattis, underbart att d såg bra ut. Jag har bf 5/3, drygt en månad innan sonen fyller 2, det blir ganska tätt men jag ville inte vänta kan ju ta tid att bli gravid.

• jennyz

Drömmer om ett barn: jag hade också så att moderkakan låg i vägen, de var dock helt övertygad att den skulle flytta sig, vårt fall var ju ruskigt ovanligt och speciellt så det ska du inte jämföra med, utan i allra flesta fall flyttar moderkakan på sig i samband med att bebisen växer... Men detta kan innebära blödningar om man har otur (inget som hände mig, men hade gärna vetat det i förväg, om man börjar blöda mycket ska man söka hjälp omgående, men det gör man väl ändå ð???
    Skönt att allt såg bra ut i övrigt, måste säga att jag saknar att vara gravid, helst andra barnet då jag kunde njuta mer än första då jag oroade mig hela tiden...