• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • BK1986

Så tog resan slut för oss. Idag fanns inga hjärtslag och bebisen hade slutat växa i måndags i 8+0. Nu ska vi stänga in oss och sörja.

Stort lycka till till er allihopa! Kram!

• drömmer om ett barn

BK1986: Så fruktansvärt tråkigt att höra.. jag beklagar verkligen. Så orättvist att det skulle sluta på det här sättet.. :( All styrka till er. Ta hand om varandra i denna stora sorg. Kram

• jennyz

Nej BK1986, blir så ledsen att läsa det!!! Ta hand om er och tillåt er vara ledsna... Kramar!!!

• drömmer om ett barn

jennyz: Ja, det lät på läkaren som att i de allra flesta fall så flyttar moderkakan på sig i takt med att barnet växer men man kan ju inte låta bli att tänka negativt. Lite märkligt att dom inte informerar om allt men som du skriver så åker man hursomhelst in vid blödning.

Håller med om att det känns lugnare nu under andra graviditeten. Är allt bra med dig och familjen?

Micro: Helt rätt val. Man vet aldrig hur lång tid det tar innan man plussar och sedan är det en lång resa innan man kommer i mål. Och barnen får ofta större utbyte av varandra när de är födda tätt.

BK1986: Tänker på er.. Stor kram

• BK1986

Tack för omtanken allihopa! Vi kämpar på och hoppas att allt snart ska vara över.

Micro: Förstod det. Men det gav mig ett litet skratt. :) <3

• jennyz

Drömmer om ett barn: jo det är rätt bra här, vi har haft sommarlov i 8 veckor nu, jag och sambon har jobbat lite, men väldigt lite... Yngsta dottern fyllde 3 år förra veckan, det är otroligt så snabbt tiden går!! Dock kul nu när hon börjar bli större, kan leka med storasyster mer och det går att prata med henne som inte gått så bra tidigare... Hon har slutat med blöja i sommar så nu planerar jag att göra om hennes rum, bort med skötbord för alltid!! Och äldsta dottern börjar nu årskurs 1, wow!! ð???

• drömmer om ett barn

jennyz: Så stora dina barn har blivit, tiden går verkligen snabbt! Då har ni haft kalas gissar jag :) Skönt med ledighet, man vill nästan inte tillbaka till jobb/dagis. Dock känns det att hösten är på gång med mörkare kvällar och lägre temperaturer.