• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro

Tack drömmer om ett barn. Imponerad att du kom ihåg d. Gick strålande, allt var superbra. Högsta "betyg" på kub. Gjorde noggrant ul, inte bara nackspalten utan nästan som på rul, kollade organ o alt:) Liten låg perfekt i profil hela tiden o visade upp sig:) fick me mamma som resesällskap så vi passade på att shoppa på Ikea oxå. Blev en härlig mor/dotter dag trots lång resa. Hoppas allt är bra med dig?

• drömmer om ett barn

Micro: Vad roligt att höra att allt såg bra ut, stort grattis! :) Vad kul att du fick resesällskap av din mamma. Måste vara guldvärt för henne att få följa med och se sitt lilla barnbarn där inne. Hoppas ni fick en trevlig shoppingresa också :)

Med mig är det bara bra. Har fått en släng av karpaltunnelsyndrom även denna graviditet men har inte känt av det lika mycket sedan jag började använda mina handledsstöd.

• altervattnet

halloj allihopa!
    Nu är det över 3 år sedan jag var aktiv på familjeliv, och längtade efter barn , väntade på remiss till Umeå för att äntligen börja IVF

Vi lyckades på första försöket och vår lilla prinsessa är snart 3 år !  var tar tiden vägen!!!

Nu sitter jag här och känner att klockan tickar, är 36 år , och att ska vi försöka med syskon måste vi göra det NU!
    Har " ett i frysen" så jag vill testa att sätta in det igen

Så... Har någon här satt in ett fryst och lyckats ?
    Hur gick allt till ?
     Vill veta allt !
    Tyvärr är jag överviktig och det är mest det som oroar mig att det ska misslyckas... :/

Kanske fel tråd.. men vet ni någon tråd som handlar om detta får ni gärna länka.

• Micro

Jag har visserligen gjort äggdonation men nu vid syskonförsöken satte vi in frysta. Det tog sig på andra försöket o är nu i v 13:) Min dr sa att d inte brukar vara någon skillnad på chansen att lyckas m färsk el fryst. Jag hade blastosyster vilket är bra. Jag tycker absolut att ni ska köra på, spännande. Lycka till!!!

• BK1986

Hej på er! Vi håller på och återhämtar oss från vårt MA som upptäcktes den 5/8. Fick skrapas den 16/8 och inväntar nu mens för att köra igång igen med IVF.

Vi har pratat med läkaren på vår klinik och fått godkänt att köpa ett trepack även om han var lite skeptisk med tanke på våra halvtaskiga resultat. Vi erbjöds prover för att kolla eventuella kromosomavvikelser men vi har avböjt.

Så nu blir det långa protokollet denna gång också! Förväntad mens cirka 1/10 och spraystart Suprecur 21 dagar efter det. Ingen ÄL än så det kan bli senare.

Stor kram till er alla!

• drömmer om ett barn

BK1986: Vad roligt att höra ifrån dig igen. Kan inte ens tänka mig in i hur tung eran senaste tid måste ha varit.. Skönt att läkaren gick med på ett 3-pack. Personligen tycker jag (med inte så jättemånga ägg som resultat av äggplocken) att man är i "större behov" av 3-pack med lite sämre resultat i bagaget än tvärtom. Spännande med förändringar i behandlingen, hoppas verkligen att långa metoden ger ett bra resultat! :)

Själv har jag vaknat upp på sjukhuset för en stund sedan. Fick en blödning igår helt plötsligt så åkte in på förlossningen för koll. Moderkakan ligger fortfarande väldigt lågt så det är den som spökar. Så nu ligger jag inne för observation tills dom ser att blödningen har upphört.

• Micro

Drömmer om ett barn: Hur går d för dig?
    Själv har jag rul imorgon, spännande. Mår bra o känner inte så mkt just nu förutom att magen kom snabbt så känner mig lite stor.

• Micro

BK: hoppas din mens dykt upp så att du kommit igång igen. Stort lycka till!

• Micro

Det ofattbara har hänt. Var på rul idag o fostret hade dött i vecka 13.